Odp: Po lekturze.

From: "Basia Kulesz" <b...@p...gliwice.pl>
Newsgroups: pl.rec.ogrody
Subject: Odp: Po lekturze.
Date: Thu, 13 Dec 2001 12:36:57 +0100

Użytkownik "Yaro C2" <m...@f...onet.pl> napisał w wiadomości
news:9va33r$ep1$1@news.onet.pl...
> Oglądałem ostatnio The English Garden (chyba numer grudniowy), gdzie był
> artykuł o cyklamenach ogrodowych (fiołkach alpejskich) podobno całkiem
> wytrzymałych na warunki atmosferyczne.
> I stąd moje pytanie.
> Urzeczony widokiem łąki z cyklamenów pod jakimś drzewkiem, sam chciałbym
coś
> takiego uzyskać.
> Czy ktoś ma może doświadczenia w tej kwestii?
> Czy da się je bez większych przeszkód u nas przezimować w ogrodzie? (pewno
> tylko jakąś odmianę)
> PS. Ktoś chyba odpisze?

Pewnie, patentowana gaduła. Ale faktycznie uprawiałam kiedyś cyklameny
neapolitańskie w ogrodzie - w zacisznym miejscu i pod kawałkiem świerczyny
zimowały bezproblemowo. Odnoszę tylko wrażenie, że miejsce powinno być dość
wilgotne, ale nie tak mokre, by bulwy zgniły zimą. Bardzo ładne liście - i
piękne drobne kwiatki. Kolory biały i różowy. Jak już kupisz bulwy, to sadzi
się wypukłą częścią do dołu.

Pozdrawiam, Basia.