RE: Pomocy!!!

1. Data: 2001-03-10 20:03:22

Temat: RE: Pomocy!!!
Od: p...@n...com.pl (Bogusław Radzimierski) szukaj wiadomości tego autora

-----Original Message-----
From: Bogusław Radzimierski [mailto:a...@o...pl]
Sent: Saturday, March 10, 2001 9:01 PM
To: p...@n...pl
Subject: RE: Pomocy!!!

Witam.
Musisz sprecyzowac jakie posiadasz swierki w swoim szpalerze Picea
abies,pungens,czy omorika,gdyz choroby moga byc rozne.
Z tego co opisujesz moga to byc swierki omorika .
na wierzchołkach galazek i na 2-3 letnich pedach wiele jasnych
brazowiejacych i obumierajacych igieł.Ta choroba nazywa sie "Zespoł przyczyn
zamierania swierka serbskiego-zapobieganie to oprysk
2% roztworem soli gorzkiej nawozenie po około 500 g kizerytu na rosline.
Swierk omorika nie znosi gleby kwasnej i nalezy unikac nawozow potasowych.

Moze byc jeszcze jedna prozaiczna przyczyna swierki mogły byc przenawozone w
ubiegłym roku a te uszkodzenia spowodował mroz.
objawy:
Całe gałezie lub małe galazki z zoltymi lub brazowymi iglami usychaja i
opadaja, rowniez sa uszkodzone paki.
W tym przypadku nic nie mozesz zrobic kiedy mlode galezie wypuszcza juz pedy
wytnij marnie wygladajace i suche galazki.
Powodzenia
Pozdrawiam.
Boguslaw Radzimierski.

http://www.ogrod-botaniczny.pl