Tona jabłek....

1. Data: 2001-09-11 11:01:02

Temat: Tona jabłek....
Od: "Monika Sawicka" <m...@a...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

No może nie tona a 30 kg zawitała do mojego domu. Mąż mnie znowu
uszczęśliwił - na siłę. Obieram drugą skrzynkę i już mi ręce odpadają. Może
ktoś pomoże?
A może znacie jakiś jabłkowy przepis BEZ OBIERANIA?
Nie odstawię tego na bok, bo u nas się jabłek jako takich nie jada. Muszę
wszystko obrać, udusić i zapakować w słoiki... A potem szarlotka codziennie
:))) a może i :(((.
Ech, ciężkie życie jabłkowej obieraczki........

Monika pozdrawia....

1. Data: 2001-09-11 11:20:21

Temat: Re: Tona jabłek....
Od: "Barbara" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Monika Sawicka" <m...@a...net.pl> napisał w wiadomości
> [...]
Może
> ktoś pomoże?
> A może znacie jakiś jabłkowy przepis BEZ OBIERANIA?

moj męzus kroi jablka na cwiartki, usuwa najwyzej gniazda nasienne, ale nie
obiera ze skorki, przepuszcza przez sokowirowke, do gara, troche slodzi i
przelewa do sloikow.
Do piwnicy i to bez pasteryzowania!
Potem ten sok pijemy,albo męzus przerabia na wino dla kumpla
(kumpel przynosi mezowi piwo a w zamian dostaje winiacza;-)

pozdrawiam
Basia

1. Data: 2001-09-11 11:29:18

Od: i...@r...com.pl (Klient - rzeczoznawcyap - info) szukaj wiadomości tego autora

From: Monika Sawicka

> [...]
> ręce odpadają. Może
> ktoś pomoże?
> A może znacie jakiś jabłkowy przepis BEZ OBIERANIA?

Galaretkę sie robi bez obierania...

--
Maya
"When God made man, she was only testing"

1. Data: 2001-09-11 11:38:07

Od: "DominikaNM" <d...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

Tylko jabłka nadziewane czymś tam (w zależności od nastroju), pieczone w
piekarniku.
DominikaNM

1. Data: 2001-09-11 11:39:49

Od: "asia" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Barbara <b...@p...onet.pl> wrote in message

> moj męzus kroi jablka na cwiartki, usuwa najwyzej gniazda nasienne, ale
nie
> obiera ze skorki, przepuszcza przez sokowirowke, do gara, troche slodzi i
> przelewa do sloikow.

tak, sok mozna bez obierania. Wlasnie jestem w trakcie przerabiania sporej
ilosci malych, soczystych jablek, ktore spadaja z ogrodkowych jablonek.
Wyrzucic szkoda, choc nie wszystkie jestem w stanie zebrac i spozytkowac.
Zostaje wiec sok (pasteryzuje jednak) i ciasta z jablkami - jeszcze sie nie
znudzily. Sok - taki do bezposredniego spozycia robie marchwiowo jablkowy -
pyszny.
Asia

1. Data: 2001-09-11 11:54:32

Od: "Setsuna" <m...@a...com> szukaj wiadomości tego autora

"Monika Sawicka" <m...@a...net.pl> wrote in message
> [...]
Może
> ktoś pomoże?
> A może znacie jakiś jabłkowy przepis BEZ OBIERANIA?

Jedyny przepis bez obierania ktory przychodzi mi do glowy, to jablka
pieczone. Nalezy je umyc, wydrazyc i postawic na blaszce do pieczenia.
Otwor, ktory powstal po wydrazeniu, nalezy wypelnic brazowym cukrem, dodac
lyzeczke masla i dobrze przycisnac lyzeczka. Mozna tez dodac pare rodzynek
i posypac np cynamonem. Wlac troche wody do blaszki i piec w uprzednio
nagrzanym piecu w 200C przez 30-40 min az gotowe.

Lub, jako dodatek do np. pieczonej gesi, mozna wypelnic wydrazone jablka
slodkim ziemniakiem, posypac cukrem i piec jak wyzej.

Setsuna.

1. Data: 2001-09-11 12:16:01

Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

>Ech, ciężkie życie jabłkowej obieraczki........
>
>Monika pozdrawia....

ugotowac cale, poslodzic, przetrzec i do sloikow. ususzyc. zrobic
galaretke-baze do innych galaretek.

Krysia
K.T. - starannie opakowana

lazania