hydroponika - wrocław

41. Data: 2004-11-02 20:38:16

Temat: Re: hydroponika - wrocław
Od: " leon" <y...@W...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Korzeni ma tyle, że
> doniczce

hmm ja jeszcze nie mialem takiej sytuacji bo roslinki mlode :) ale
zastanawialem sie nad tym, tak teoretycznie. w jakiejs ksiazce czytalem ze
przeklada sie do wiekszych oslonek - takich bardziej pekatych (=wieksza
pojemnosc) ale o te samej srednicy otworu. wewnetrzna doniczka wrecz wisiec
miala tak zeby korzenie swobodnie zwisaly w toni pozywki. tylko nie ma takich
doniczek do kupienia :( przynajmniej z tego co wiem... bede sie nad tym
zastaniawial co do praktyki dopiero za jakis czas wtedy zglosze sie zeby
zapytac czy cos wymysliliscie w tej materii :)
pozdrawiam
leon

42. Data: 2004-11-03 08:23:06

Od: "Maria Maciąg" <m...@N...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Marx" <m...@s...too.much.spam.write.to.newsgroup> napisał w
wiadomości news:cm7co1$h5t$5@news2.ipartners.pl...

> ja mam ten komfort, ze posiadam wode osmotyczna

Ten komfort sporo kosztuje ;-) Deszczówka jest tańsza i jeśli
niezanieczyszczona, to znacznie dla mnie lepsza. Tylko zkręcili mi w niebie
kran i kolejny tydzień upłynął pod znakiem słońca.

> po zmieszaniu pol-na-pol z kranowa nie jest juz tak twarda

'Tak twarda' ? Tzn.? :-)

Z pozdrowieniami, Maria

43. Data: 2004-11-03 08:29:58

Od: "Maria Maciąg" <m...@N...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Ten najdrobniejszy (właśnie zmierzyłam) - fi 3 mm, kolor ciemnobrązowy.
> "Ziarenko" Dworcowa;-)

Już pisałam, że Cię rozpieszczają :-). Bardzo by mi się taki drobny przydał.
Malutkie, kilkucentymetrowe sadzonki storczyków sadziłam w ten gruby fi
8-12mm. Poradziły sobie, ale wygodnie mi nie było.

Podobno w przyszłym roku miast wystawy storczyków w Rybniku i Sosnowcu ma
być w Katowicach, to może się wybiorę :-).

Z pozdrowieniami, Maria

44. Data: 2004-11-03 08:49:03

Od: "Maria Maciąg" <m...@N...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "boletus" <b...@o...pl> napisał w wiadomości

> Nic z tego. Dzisiaj kupiłem Cymbidium
> przepięknie kwitnące. W przeciwieństwie
> do cherlawego osobnika Rene mój nowy
> storczykowy nabytek przetrwa ho ! ho !,
> a może dłużej.

To gratuluję. Mam dwa drobnokwiatowe, ale nie specjalnie mnie lubią i jest
to wzajemne.

Z pozdrowieniami, Maria

45. Data: 2004-11-03 10:44:19

Od: Marx <m...@s...too.much.spam.write.to.newsgroup> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Maria Maciąg napisał:

> Użytkownik "Marx" <m...@s...too.much.spam.write.to.newsgroup> napisał w
> wiadomości news:cm7co1$h5t$5@news2.ipartners.pl...

> Ten komfort sporo kosztuje ;-)
nie tak znowu duzo, 300zl to nie tak strasznie

> Deszczówka jest tańsza i jeśli
> niezanieczyszczona, to znacznie dla mnie lepsza. Tylko zkręcili mi w niebie
> kran i kolejny tydzień upłynął pod znakiem słońca.

> 'Tak twarda' ? Tzn.? :-)

musze zmierzyc PH i twardosc w wolnej chwili
nasza woda kranowa ma generalnie wysokie PH i duza twardosc
woda deszczowa jest miekka
Marx

46. Data: 2004-11-03 11:21:13

Od: "Maria Maciąg" <m...@N...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Marx" <m...@s...too.much.spam.write.to.newsgroup> napisał w
wiadomości news:cmacpv$2b14$1@news2.ipartners.pl...

> nie tak znowu duzo, 300zl to nie tak strasznie

Wybacz, nie znam się kompletnie na tego typu urządzeniach (mam ludzi od tego
;-)], ale chyba cena filtra RO zależy od wydajności? A mnie tej miękkiej
wody potrzeba duuużo, bardzo dużo. Bo i do nawilżacza i do podlewania i
moczenia storczyków. A i inne doniczkowe wymagające miękkiej wody.
No i prócz ceny wchodzą jeszcze w grę inne okoliczności, których nie mogę
pominąć.

A tak przy okazji, to ogłaszam rewelację sezonu wśród moich
tarasowych -Polygala myrtifolia 'Grandiflora'. Ma ktoś może inną?

Z pozdrowieniami, Maria

47. Data: 2004-11-03 11:38:01

Od: Marx <m...@s...too.much.spam.write.to.newsgroup> szukaj wiadomości tego autora

> [...]

> moczenia storczyków. A i inne doniczkowe wymagające miękkiej wody.
> No i prócz ceny wchodzą jeszcze w grę inne okoliczności, których nie mogę

po pierwsze to wode ta nalezy mieszac z kranowa, w uproszczeniu pol-na-pol
Po drugie, wydajnosc w znacznej mierze zalezy od cisnienia w rurach
(teoretycznie przykladowo 50 galonów na dobę, 1 galon = 3,78 litra)
Kupowanie filtra RO tylko do kwiatkow ma niewielki sens, gdyz
uzytkowanie takiego filtra kosztuje (wymiana prefiltrow oraz woda
odpadowa ktorej moze byc kilka razy wiecej niz oczyszczonej), ale jesli
ktos ma taki filtr (np do celow spozywczych albo akwarystycznych) to
warto wykorzystac
Marx

48. Data: 2004-11-03 16:26:46

Od: "skryba ogrodowy" <z...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Podobno w przyszłym roku miast wystawy storczyków w Rybniku i Sosnowcu ma
> być w Katowicach, to może się wybiorę :-).
>
> Z pozdrowieniami, Maria

Mirzan wiesz coś o takich zamiarach. Znasz ewentualną datę przyszłorocznej
wystawy.

Pozdrawiam
skryba

49. Data: 2004-11-03 18:02:21

Od: "Basia Kulesz" <b...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "skryba ogrodowy" <z...@o...pl> napisał w wiadomości

| Mirzan wiesz coś o takich zamiarach. Znasz ewentualną datę przyszłorocznej
| wystawy.

Ciekawe gdzie, jak żyję przyzwoitej wystawy kwiatów w Katowicach nie było:-(

Pozdrawiam, Basia.

50. Data: 2004-11-04 20:41:00

Od: r...@t...net.pl (Bogusław Radzimierski) szukaj wiadomości tego autora

> [mailto:o...@n...pl]On Behalf Of Maria Maciąg

> A tak przy okazji, to ogłaszam rewelację sezonu wśród moich
> tarasowych -Polygala myrtifolia 'Grandiflora'. Ma ktoś może inną?
>
> Z pozdrowieniami, Maria

Ma i zimującą w gruncie :-)
:-) Bogusław

ogławianie drzew