opuncje morozoodporne - co to za zwierze?

1. Data: 2001-09-29 12:50:09

Temat: opuncje morozoodporne - co to za zwierze?
Od: Maciej Szmit <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

a w Lodzi dzisiaj Interflower, ale powiem szczerze - jakos nie
zachwycilo. Kupilem tytulowe opuncje: ponioc z Kanady (?), rosna w
gruncie i wytrzymuja do -30 st. C Czy ktos cos o tym wie, czy dalem sie
nabic w butelke?

--
Maciej Szmit
http://szmit.leto.com.pl

2. Data: 2001-09-29 13:21:04

Temat: Re: opuncje morozoodporne - co to za zwierze?
Od: "Michal Misiurewicz" <m...@m...iupui.edu> szukaj wiadomości tego autora

"Maciej Szmit" <m...@p...onet.pl> wrote in message
> [...]
> zachwycilo. Kupilem tytulowe opuncje: ponioc z Kanady (?), rosna w
> gruncie i wytrzymuja do -30 st. C Czy ktos cos o tym wie, czy dalem sie

Opuncje (Opuntia humifusa) z zasady sa mrozoodporne.
Jezeli zaplaciles za te mrozoodpornosc jakas wygorowana
sume, to pewnie dales sie nabic w butelke. Ta na obrazku
http://www.math.iupui.edu/~mmisiure/kwiaty/opuncja.j
pg
rosnie u mnie w pgrodzie, niczym nie okrywana na zime.
Tegie mmrozy bez sniegu tez sie zdarzaja (dajmy na to
do -20 stopni Celsjusza) i jej nie niszcza.

Tylko nie nalezy panikowac, jesli w zimie i wczesna wiosna
jej liscie beda wygladac na bardzo zmarnowane (wyschniete,
pomarszczone). To normalne. Przyjdzie jej czas - dojdzie do
siebie.

Pozdrowienia,
Michal

--
Michal Misiurewicz
m...@m...iupui.edu

3. Data: 2001-09-29 15:41:17

Od: "Michal Misiurewicz" <m...@m...iupui.edu> szukaj wiadomości tego autora

> zaplacilem 10 zlotych ale to ma igly a nie liscie...

Zaraz, to co kupiles? Opuncja to gatunek kaktusa.

Pozdrowienia,
Michal

--
Michal Misiurewicz
m...@m...iupui.edu

4. Data: 2001-09-29 15:56:26

Od: Maciej Szmit <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

5. Data: 2001-09-30 19:07:20

Od: Maciej Szmit <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Michal Misiurewicz wrote:

> "Maciej Szmit" <m...@p...onet.pl> wrote in message
>
> Zaraz, to co kupiles? Opuncja to gatunek kaktusa.

> [...]

Kupilem kaktusa (przynajmniej tak wyglada) a to Ty pisales o lisciach:

--
Maciej Szmit
http://szmit.leto.com.pl

6. Data: 2001-09-30 20:39:57

Od: a...@o...pl (Boguslaw Radzimierski) szukaj wiadomości tego autora

Kupilem kaktusa (przynajmniej tak wyglada)

Maciej Szmit

Spokojnie kupiles prawdopodobnie Opuntia Rhodantha - ( Opuncja )
Faktycznie wytrzymuje to nasze zimy spokojnie,pod jednym warunkiem ,na okres
zimowy nalezy zaslonic go folia lub szyba.
Co powinienes zrobic:
Posadzic go od strony poludniowej.(ostre slonce)
Gleba:
Najubozsza jaka posiadasz zmieszana ze zwirem,bardzo,bardzo przepuszczalna.
Wierzch nalezy rowniez obsypac grubym zwirem.(inaczej zgnije)
Dobrze by bylo, aby to to roslo wyze,j, zeby nadmiar wody spokojnie mogl
splynac.
Jak spelnisz wszystkie te warunki to Ci zakwitnie latem i bedziesz mogl
zaprosic znajomych i pokazac im kwiaty ,ktore sa faktycznie okazale.(mozesz
zawsze powiedziec ze to kaktus przeniesiony z domu ktory zaklimatyzowal sie
w naszych warunkach)
Jak zechcesz zerknij na moja strone,uprawiam je od dobrych 10 lat.
Pozdrawiam.
Boguslaw Radzimierski.

http://www.ogrod-botaniczny.pl
ICQ: 101 088 940

7. Data: 2001-09-30 23:19:53

Od: "Michal Misiurewicz" <m...@m...iupui.edu> szukaj wiadomości tego autora

> Kupilem kaktusa (przynajmniej tak wyglada) a to Ty pisales o lisciach:

Rozumiem wobec tego skad nieporozumienie.
Dla mnie to, co ma kaktus (takie grube, na
ktorym rosna kolce), to liscie. Szczegolnie
u opuncji, gdzie ich ksztalt jest jakby lisciasty,
tyle, ze sa grube.

Bardzo chetnie sie dowiem, co to jest w fachowej
nomenklaturze.

Jedna uwaga o kolcach. Opuncja ma 2 rodzaje
kolcow. jedne duze, a drugie malutkie, ledwo
widoczne, ale bardzo nieprzyjemne (bo zostaja
w skorze, jesli sie ich dorknie).

Pozdrowienia,
Michal

--
Michal Misiurewicz
m...@m...iupui.edu

8. Data: 2001-10-01 01:57:36

Od: "katarzyna sornat" <k...@p...net> szukaj wiadomości tego autora

Michal Misiurewicz wrote in message <9p8ajf$naj$1@hercules.iupui.edu>...
>Dla mnie to, co ma kaktus (takie grube, na
>ktorym rosna kolce), to liscie. ...Bardzo chetnie sie dowiem, co to jest w
fachowej
>nomenklaturze.<

zmodyfikowana lodyga, a kolce, to zmodyfikowane liscie.
katarzyna sornat

Donoszę uprzejmie.....
czy zna ktos grupe
ukradli mi kosiarkę