pigwa-lekko OT

31. Data: 2003-01-28 13:29:42

Temat: Re: pigwa-lekko OT
Od: "Ewa Szczęśniak" <e...@b...uni.wroc.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Katarzyna Tkaczyk" <k...@e...com.pl> wrote in
news:b15vsp$ffo$1@news.tpi.pl:

> Użytkownik Ewa Szczę?niak <e...@b...uni.wroc.pl> w wiadomości do
> grup dyskusyjnych
> napisał:X...@1...17.
1.38...
czny.pl:

> Ciekawe czy ceną przebiły przylaszczkę którą widziałam na stronie pana
> Petersa 3000 euro.

Niii. Jakby tam (tzn. w Ksiazu) ktos dal taka cene, to mialby duze klopoty.
Ludzie albo by ze smiechu umarli, albo jego smiechem zabili. W kazdym razie
kryminal.
Na euro biorac to ceny byly w okolicach 200 do 400.
BTW: dlaczego ta przylaszczka jest taka niebotyczna?
Pozdrowienia - Ewa Sz.

32. Data: 2003-01-28 13:48:18

Od: "Dirko" <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:b15vsp$ffo$1@news.tpi.pl Katarzyna Tkaczyk
<k...@e...com.pl> napisał(a):

> Ciekawe czy ceną przebiły przylaszczkę którą widziałam na stronie pana
> Petersa 3000 euro.
> Kaśka

Hejka. Jak jest kasa to można poszpanować. Kupić przylaszczkę u Petersa
za 3000 Euro i jeszcze wybudowac dla niej oranżerię ;-)
Pozdrawiam niskobudżetowo Ja...cki

PS. Moje przylaszczki przyjechały z nadbużańskiej skarpy. :-)

33. Data: 2003-01-28 13:53:45

Od: "Katarzyna Tkaczyk" <k...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> kryminal.
> Na euro biorac to ceny byly w okolicach 200 do 400.
> BTW: dlaczego ta przylaszczka jest taka niebotyczna?

Sądzę, że to po prostu jedna z nowszych odmian. Cech z siewu nie powtarza, a
zanim rozmnoży się ją przez podział to dużo czasu musi upłynąć, więc nie
opłaca się sprzedawać jejn taniej. A te obuwiki rzeczywiście strasznie
drogie były.
Kaśka

34. Data: 2003-01-28 14:39:13

Od: Krzysztof Wilk <w...@m...agh.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Ewa Szczęśniak" napisała:

> Na euro biorac to ceny byly w okolicach 200 do 400.
> BTW: dlaczego ta przylaszczka jest taka niebotyczna?
Są takie, na przykład pełne czy o różnych dziwnych kolorach.
Pod Krakowem jest jedna kolekcjonerka ma takie po parę tysięcy.
Jak się uda, to przy okazji tulipanów zajrzymy tam.
Krzysztof

35. Data: 2003-01-28 15:01:50

Temat: Muchołówka - kupno
Od: "Wojtek" <b...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Poszukuję muchołówki.

b...@w...pl

36. Data: 2003-01-28 15:19:50

Od: "Maria Maciąg" <m...@c...prv.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Bogusław Radzimierski" <a...@o...pl> napisał w
wiadomości news:AEELLCFPEPACHFAEFIBEIEHKDHAA.abies@ogrod-botani
czny.pl...

> To milowy krok,Grupa uprawiająca epifity w Polsce to kilka tysięcy osób,
> natomiast storczyki gruntowe około 10 osób.
> Problem w dostaniu sadzonek, epifity są w każdym OBI, natomiast gruntowe
> tylko na specjalistycznych wystawach i to poza granicami kraju

Bardzo przepraszam, że się wtrącam. Nie zgadzam się z tą
wypowiedzią i będę bronić uprawiających storczyki epifityczne :).
Prawda, że na na taką skalę jak w ogrodzie p. Radzimierskich
storczyków nikt w Polsce nie uprawia (wiem, bo miałam możliwość
podziwiać), ale jest sporo osób mających skromniejsze kolekcje
storczyków gruntowych. Można je dostać na krajowych wystawach,
oczywiście głównie te bardziej znane.
Epifity są w każdym OBI, to prawda, ale jakie? Hybrydy.
Najczęściej w stanie przedśmiertelnym. Inne też sprowadzamy zza
granicy, bo polskie gospodarstwa ogrodnicze nie produkują gatunków
botanicznych.
Mam nadzieję, że nikogo nie zdenerwowałam :).

Pozdrawiam, Maria

37. Data: 2003-01-28 15:19:59

Od: a...@o...pl (Bogusław Radzimierski) szukaj wiadomości tego autora

Behalf Of Katarzyna Tkaczyk

> [...]
> zanim rozmnoży się ją przez podział to dużo czasu musi upłynąć, więc nie
> opłaca się sprzedawać jejn taniej. A te obuwiki rzeczywiście strasznie

Byłem u Petersa kilka razy, przylaszczki pochodza z Japoni, ceny faktycznie
niebotyczne, nie zaryzykował bym wysadzić je do gruntu, i to wkońcu tylko
przylaszczka.Mam w swoim ogrodzie białe, różowe,różowe pełne, czerwone i
niekoniecznie muszę mieć jakiegoś klona.
Co do obuwików to inna klasa i kategoria :-)
Spokojnie można kupić obuwika za jedyne 100 zł.
Pozdrawia z Parku Krajobrazowego Wzniesień Łódzkich.
Bogusław Radzimierski.
www.ogrod-botaniczny.pl

38. Data: 2003-01-28 15:29:54

Od: a...@o...pl (Bogusław Radzimierski) szukaj wiadomości tego autora

Behalf Of Maria Maciąg

> [...]
> botanicznych.
> Mam nadzieję, że nikogo nie zdenerwowałam :).

Witaj Mario, bardzo miło że jesteś z nami po tak długiej
nieobecności,nikogo nie obraziłaś, Ja w każdym razie nie czuję sie
dotkniety.
Spłyciłem temat, fakt:-)
Ja nie pisałem o profesjonalistach takich jak Ty czy tez Piotr,
Marcin,Emanuel.
To już ścisła czołówka licząca gdzieś okoł0 50-100 osób.
Miałem na myśli osoby u których na parapecie widnieją w niedużych ilościach
storczyki epifityczne :-)
Zadawajcie pytania ,jedyna okazja, przepiękna kolekcja Marii:-)
p.s.
Nie widze adresu do Twojej strony:-)

39. Data: 2003-01-28 15:45:58

Od: Grzegorz Sapijaszko <g...@s...net> szukaj wiadomości tego autora

"Janusz Czapski" <j...@t...pl> writes:

> Grzegorz, Darek, Wojtek - do roboty! Będziemy szkolili Dirko! :-))))

Eee, ja go kiedy do swojej winnicy zawiozę, jak przejrzy na oczy to mu
się odmieni :)

Pozdrawiam,
Grzesiek
--
Rzekła raz pewna panna na Cyprze:
,,Wiem co czynić, gdy mnie żądza przyprze!

40. Data: 2003-01-28 15:46:08

Od: a...@o...pl (Bogusław Radzimierski) szukaj wiadomości tego autora

>Behalf Of Maria Maciąg
(...)
>będę bronić uprawiających storczyki epifityczne :).

> Pozdrawiam, Maria

Powiem więcej, powinnaś mając taką kolekcję :-)

Pozdrawia
Bogusław Radzimierski.
www.ogrod-botaniczny.pl

Stronka Marii