tort urodzinowy

1. Data: 2003-08-26 06:07:21

Temat: tort urodzinowy
Od: "Monia_Sz" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Kochani, 1 wrzesnia Krzysiu kończy 3 lata. Chcę mu zrobić tort. Poszukuje
przepisu na krem - najlepiej śmietanowy - albo jakiś inny nie słodki.
Będę bardzo wdzięczna a najbardziej Krzysiu.
Monia

1. Data: 2003-08-26 10:24:15

Temat: Re: tort urodzinowy
Od: "Ania Wojciechowska" <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

na 0,5l smietanki 30%(ja mam sprawdzona łowicka) trzeba wziasc 2 lyzeczki
zelatyny
smietane schladzamy nzajlepiej przez dobe w lodowce,ubijamy(trzeba pamietac
zeby nie przesadzic i nir zrobic masla)z cukrem pudrem i wanilinowym, a
nastepnie dodajemy rozpuszczona w goracej wodzie w miare chlodna zelatyne.
Aby sie nie sciela w smietanie nalezy to robic w miare sprawnie.Do kremu
mozna dodac dowolne owoce np. brzoskwinie ,maliny...
pozdrawiam
Ania

1. Data: 2003-08-26 11:52:02

Od: j...@w...pl (Joanna Michalska) szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> przepisu na krem - najlepiej śmietanowy - albo jakiś inny nie słodki.
> Będę bardzo wdzięczna a najbardziej Krzysiu.

Witam!
Mam propozycji kilka:
1. Tort biszkoptowy przekładany śmietaną z galaretką i owocami
2. Sernik na zimno trzykolorowy
3. Puchatkowe ciasteczka

W sumie to można by więcej wymieniać ale podam przepisy na te kilka może coś
wybierzesz.

Ad. 1
Ciasto
6 jaj
2 szklanki mąki
1.5 szklanki cukru
1 łyżeczka proszku do pieczenia
tortownica 28 cm

Jaja całe z cukrem wymieszać, dodać mąkę z proszkiem do pieczenia. Przelać
do tortownicy wysypanej bułką tartą i można przykryć ciasto z wierzchu
papierem pergaminowym to nie wyrośnie w taką górkę. Piec około 30 min ja w
elektrycznym piekarniku na termoobiegu 175 st.
Po wyjęciu i ostygnięciu przeciąć na 3 części.

Poncz:
0,5 litra wrzątku
1 cytryna
1 pomarańcza
1 kieliszek spirytusu ( ja czasami daję inny alkochol albo nie daję w ogóle
też jest dobrze)
cukier do smaku

Masa:
1 litr śmietany 30%
2 galaretki dopasowane smakiem do owoców ( rozpuszczamy w 1.5 szklanki
wrzątku)
owoce około 0.5 do 1 kg

Śmietanę ucierać razem z rozpuszczoną i ostudzoną galaretka aż się utwardzi
(ja to robotem ręcznym robię bo w malakserze to się nie zmieści). Następnie
przekładamy placki ,które wcześniej ponczem nasączyliśmy, ubitą śmietaną i
owocami. Na górę najpierw śmietana a potem dekorujemy nie muszą to być tylko
owoce. I wstawiamy do stęrzenia do lodówki. Ten tort dla moich dzieci robię
od lat i zawsze wszystko znika. Robię z owocami sezonowymi a zimą czy na
wiosnę to np. brzoskwinie z puszki albo mrożonew owoce które wcześniej
rozmrażam. Byszny tort z borówkami wychodzi ale maliny truskawki jak również
brzoskwinia też smakują wyśmienicie. Tort jest w słodkości akurat i przez to
tak bardzo smakuje.

Ad 2

75 dkg sera białego
3/4 kostki masła
4 galaretki ( każda w innym kolorze aby kontrastowały)
3 łyżki cukru
2 paczki herbatników

Ser zmielić i utrzeć razem z masłem, następnie podzielić na 3 porcje.
Galaretkę rozpuścić w połowie wody podanej na opakowaniu z 1 łyżką cukru.
Gdy galaretka ostygnie dodać do pierwszej porcji sera i dokładnie wymieszać.
W tortownicy ułożyć wcześniej herbatniki i wylać na to pierwszą warstwę. Po
ostygnięciu następną i jak wszystkie już są wylane i zastygnięte wylewamy na
wierzch galaretkę rozpuszczoną w pół litra wrzątku i przestygniętą. Sernik
wychodzi warstwowy i kolorowy .

Jeśli będziesz chciała więcej informacji to pytaj.
Pozdrawiam ze smakiem Asia M. z Olsztyna

1. Data: 2003-08-26 12:00:43

Od: "Anna Ladorucka" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Joanna Michalska" <j...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]

Ja polecam Rafaello, bialy tort o smaku zblizonym do czekoladek Rafaello.
Bardzo smaczny, tylko nie wiem, czy nie uznasz go za zbyt slodki.
Jesli chcesz, to podam Ci przepis (mozna go tez wygoglowac w archiwum).

> 3. Puchatkowe ciasteczka

Joasiu, a te ciasteczka? Nazwa brzmi apetycznie ;)

Ania

Jak mozna krotko opisac, co to jest pyszny smak dobrych potraw? To kaloria!
/Garfield/

1. Data: 2003-08-26 12:07:07

Od: j...@w...pl (Joanna Michalska) szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Pozdrawiam,
> Ania
>
> Jak mozna krotko opisac, co to jest pyszny smak dobrych
A widzisz zapomniałam dopisać ale już się poprawiam
Ad.3

Na osiem porcji (w/g przepisu ja myślę ,że ile kto chce sobie podzielić)

15 dkg czekolady pełno mlecznej
10 dkg masła
2 łyżki miodu
15 dkg herbatników
8 wisienek koktajlowych (może być więcej)

Rozdrobnić w misce herbatniki na małe kawałki. Czekoladę połamać i włożyć do
miski . Miskę umieścić w większym garnku z gotującą się wodą i mieszać w
misce aż się czekolada rozpuści. W drugim garnku powoli rozpuścić miód i
masło a następnie dosypywać do miodu i masła herbatniki i czekoladę i
wymieszać. Tak przygotowane ciasto wylać na wcześniej przygotowaną formę
wyłożoną pergaminem i wyrównać powierzchnię. Ozdobić wisienkami wciskając je
lekko i odstawić na godzinę w chłodne miejsce. Po zastygnięciu pokroić
ciasto na takie kawałki aby w każdym znalazła się wisienka. I to wszystko
pyszne toto niesamowicie i straszliwie kaloryczne ale co tam można zaszaleć.
Robiłam je na synka urodziny i był zadowolony.
Pozdrawiam ze smakiem Asia M. z Olsztyna

1. Data: 2003-08-31 09:30:20

Od: Beazuku <b...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Monia_Sz napisał:
> [...]
> przepisu na krem - najlepiej śmietanowy - albo jakiś inny nie słodki.
> Będę bardzo wdzięczna a najbardziej Krzysiu.

Witam.
Smietane kremowke ubic z cukrem pudrem i cukrem waniliowym (na 0,25
lyzka pudru wystarczy-nie bedzie slodkie) i wtedy nie trzeba bawic sie z
zelatyna. Ubijac najpierw chwilke sama smietane, a potem dodac cukier z
cukrem waniliowym( ale waniliowego to tez nie cala torebke)
Ewentualnie dodac smietan-fix ( takie co to niby przedluza zycie
smietanie).

Ja lubie najbardziej tak.

Pozdrawiam. Beazuku

PD: Inwazja kucharek