wejmutka

1. Data: 2003-10-26 01:17:48

Temat: wejmutka
Od: "romadur" <r...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Pono zdaża się,że sosna wejmutka cierpi na jakąś specyficzną chorobę. Czy
ktoś o tym słyszał? Jeśli tak, to jak ją poznać? Kiedy i czym leczyć?

2. Data: 2003-10-26 14:48:03

Temat: Re: wejmutka
Od: "Zosia" <z...@m...gorzowwlkp.com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "romadur" <r...@w...pl> napisał w wiadomości
> Pono zdaża się,że sosna wejmutka cierpi na jakąś specyficzną chorobę. Czy
> ktoś o tym słyszał? Jeśli tak, to jak ją poznać? Kiedy i czym leczyć?

Jest to rdza wejmutkowo-porzeczkowa. U mnie nie udało się uratować
dwóch ślicznych wejmutek.
Skoro już znasz nazwę choroby - doszukaj w sieci reszty.

Pozdrawiam - Zosia

3. Data: 2003-10-26 17:46:20

Od: r...@o...pl (Bogusław Radzimierski) szukaj wiadomości tego autora

(...)
> Pono zdaża się,że sosna wejmutka cierpi na jakš? specyficznš chorobę.
(...)
(Cronartium ribicola - Peridermium strobi)
Proponuję w zamian Pinus peuce - nie do odróżnienia- odporna na rdzę .
Pozdrawia z Parku Krajobrazowego Wzniesień Łódzkich.
Bogusław Radzimierski.
www.ogrod-botaniczny.pl

--
Zaloz prywatne forum:
http://forum.onet.pl

4. Data: 2003-10-26 19:22:37

Od: "Bpjea" <b...@...pl (usun 'x' - z powodu spamu)> szukaj wiadomości tego autora

romadur napisał(a) w wiadomości: ...
>Pono zdaża się,że sosna wejmutka cierpi na jakąś specyficzną chorobę. Czy
>ktoś o tym słyszał? Jeśli tak, to jak ją poznać? Kiedy i czym leczyć?

Rdza porzeczkowo wejmutkowa objawia sie wyciekami zywicy na pniu drzewa.
Oprocz tego zaobserwowalem na korze mlodych drzewek watkowate pomaranczowe
twory. Nie wiem, czy nie jest to przypadkiem jakis inny patogen towarzyszacy
rdzy, czy tez sama rdza.
Nie wiem czym leczyc drzewa porazone przez rdze (napewno jakims preparatem
grzybobojczym - moze miedzian bedzie odpowiedni), natomiast mozna zapobiegac
infekcji nie sadzac wejmutek, jezeli w promieniu kilkuset metrow sa krzewy
porzeczek. Oczywiscie trzeba tez uwazac, by nie zakupic chorych juz drzewek.

Pozdrawiam,
Bpjea

5. Data: 2003-11-01 21:31:59

Temat: Odp: wejmutka
Od: "Elfir" <e...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik romadur <r...@w...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:bnf7m8$7in$...@n...news.tpi.pl...
> Pono zdaża się,że sosna wejmutka cierpi na jakąś specyficzną chorobę. Czy
> ktoś o tym słyszał? Jeśli tak, to jak ją poznać? Kiedy i czym leczyć?

Rdza wejmutkowo- porzeczkowa. Nie sadzic w towarzystwie porzeczek ;-)

eLFIR

migdałek pienny
zeby zajaczki nie obzeraly drzewek
narosle na korzeniach roz