narosle na korzeniach roz

1. Data: 2003-10-25 19:10:01

Temat: narosle na korzeniach roz
Od: s...@s...pl (Tadeusz Smal) szukaj wiadomości tego autora

dzis przesadzalem swoje roze
uzupelniajac tegoroczne ubytki
:)
na korzeniach jednej z nich bylo kilka narosli
zanim wkopalem ja w nowym miejscu
obcialem je na wszelki wypadek
ale sie teraz zastanawiam
czy nie powinienem calkowice wyeliminowac te rosline
?
z pozdrowieniami i usmiechami
_hehehe

--
Zaloz prywatne forum:
http://forum.onet.pl

2. Data: 2003-10-26 12:25:13

Temat: Re: narosle na korzeniach roz
Od: ela <e...@a...net> szukaj wiadomości tego autora

Guzowatość korzeni-Choroba odglebowa powodowana przez bakterie
Agrobacterium tumefaciens.Na korzeniach, szyjce korzeniowej oraz pędach
powstają białe , a następnie brązowe lub ciemnobrązowe narośla. Narośla
powiększaja swoje rozmiary nawet do kilkudziesięciu centymetrów. Z
czasem ich powierzchnia staje się sucha i twarda. Bakteria - sprawca
narośli w krzewach róż, blokuje przewodzenie wody i składników
pokarmowych. Chore krzewy mają osłabiony wzrost i wydają kwiaty niższej
jakości.
ZAPOBIEGANIE. Sadzić tylko zdrowy materiał lub przed sadzeniem usuwać
chore korzenie. Nie uprawiać róż w miejscach, gdzie poprzednio krzewy
chorowały na guzowatość.

Z pozdrowieniami
Ela

3. Data: 2003-10-26 12:59:04

Od: s...@s...pl (Tadeusz Smal) szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> ZAPOBIEGANIE. Sadzić tylko zdrowy materiał lub przed sadzeniem usuwać
> chore korzenie. Nie uprawiać róż w miejscach, gdzie poprzednio krzewy
:)
dziekuje Eluniu
:)
dosadzalem do rabatki na ktorej pozostana roze
i zastanawiam sie
czy dosadzajac ja do zdrowych
nie zaraze ich przy okazji
?
czy nie lepiej spalic ja zawczasu
?
z pozdrowieniami i usmiechami
_hehehe

ps.moze sie powymieniamy ?
lista moich traw na
http://www.ksiega.4free.pl/ksiega.php?uid=39745&msg=
1

--
Zaloz prywatne forum:
http://forum.onet.pl

4. Data: 2003-10-26 13:12:31

Od: ela <e...@a...net> szukaj wiadomości tego autora

Ja przy każdej róży posadziłam po 3 ząbki czosnku. Ktoś tak radził.
I Podobno to wpływa na zdrowotność róż. Zobaczę w przyszłym roku.

5. Data: 2003-10-26 13:55:04

Od: s...@s...pl (Tadeusz Smal) szukaj wiadomości tego autora

> Ja przy każdej róży posadziłam po 3 ząbki czosnku. Ktoś tak radził.
> I Podobno to wpływa na zdrowotność róż. Zobaczę w przyszłym roku.
:)
tak mowia
ze czosnek jest nie tylko smaczny ale i zdrowy
wiec jesli nawet nie wplywa on na zdrowotnosc roz
to bardzo polecam czosnek z rusztu
albo sos czosnkowy
:))))

6. Data: 2003-10-26 14:17:49

Od: "boletus" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> ZAPOBIEGANIE. Sadzić tylko zdrowy materiał lub przed sadzeniem usuwać
> chore korzenie. Nie uprawiać róż w miejscach, gdzie poprzednio krzewy
> [...]

Przed sadzeniem róż system korzeniowy
zanurzyć na kilka minut w 10% zawiesinie
biopreparatu Polagrocyna SL.

Pozdrawia boletus

7. Data: 2003-10-27 12:05:59

Od: "GabiS" <s...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "ela" <e...@a...net> napisał w wiadomości
> Ja przy każdej róży posadziłam po 3 ząbki czosnku. Ktoś tak radził.
> I Podobno to wpływa na zdrowotność róż. Zobaczę w przyszłym roku.
> Z pozdrowieniami
> Ela

Ja też, ale czosnek miał ponoć wzmóc intensywność zapachu i odstraszyć
nornice:-)
Ani jedno, ani drugie.
Natomiast zastanawiam się czy zrobienie wokół grządki z truskawkami obwódki
z gorczycy i czosnku (wysianych) nie odstraszyło jednak ślimaków. W tym roku
było ich zdecydowanie mniej.
Gabi

Mode borówki
zabezpieczanie hortensji przed zimą