wiąz karłowy

11. Data: 2002-05-27 11:47:35

Temat: Re: wiązkarłowy
Od: "Anula" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Bogusław Radzimierski napisał:

> Co do jego karlowatosci to mam powazne watpliwosci,moj po 6 latach ma
> wysokosc okolo 3m.
> Mrozoodpornosc calkowita ,rosnie na skalniaku od strony polnocnej.
> Bardzo ladnie rosna pod nim ranniki.

No to jestem spokojna, u Mistrza rośliny mogą osiągać niebywałe rozmiary, u
mnie z pewnością nie :)
Warunki ma u mnie skrajnie różne: słoneczne miejsce, podtopienia ze 2-3 razy
do roku. To chyba skalniak muszę skonstruować... Nieee, nie dojrzałam do
tego....

Pozdrawiam, Anula :)

12. Data: 2002-05-28 22:03:41

Od: "AO" <a...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Bogusław Radzimierski" <a...@o...pl> napisał w
wiadomości news:AEELLCFPEPACHFAEFIBEGEGBCCAA.abies@ogrod-botani
czny.pl...

> [...]
> wysokosc okolo 3m.
> Mrozoodpornosc calkowita ,rosnie na skalniaku od strony polnocnej.

Hm.. u mnie 1 metr z kawałkiem po tylu mniej wiecej latach (od południowej
strony).

Pozdrawiam
Andrzej Opejda
http://www.arboretum.pl

13. Data: 2002-05-29 11:17:54

Od: a...@o...pl (Bogusław Radzimierski) szukaj wiadomości tego autora

> Kupiłam

Nazwa jest bledna winno byc: Ulmus x elegantissima 'Jacqueline Hillier'

Pozdrawia z Parku Krajobrazowego Wzniesień Łódzkich.
Bogusław Radzimierski.
www.ogrod-botaniczny.pl

14. Data: 2002-05-29 11:47:43

Od: "Anula" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Nazwa jest bledna winno byc: Ulmus x elegantissima 'Jacqueline Hillier'
>
> Pozdrawia z Parku Krajobrazowego Wzniesień Łódzkich.
> Bogusław Radzimierski.

No popatrz, jak to nie można wierzyć temu co na etykietce!
Jeśli chodzi o "Jacqueline" to mogłam sobie źle nazwę zapisać i zabrakło mi
"e" na końcu. Ale U.minor stoi nawet na holenderskich stronach zapodanych
wyżej przez Jerzego. Nie, żeby mi to bardzo przeszkadzało, w końcu
spodobały mi się liście i gałązki, a nie nazwa. Czy sądzisz, że
"elegantissima" należy podawać ze względu na kobietę (Jacqueline)? :-))

Pozdrawiam, Anula :)

15. Data: 2002-05-29 11:58:17

Od: "Jerzy" <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]

> spodobały mi się liście i gałązki, a nie nazwa. Czy sądzisz, że
> "elegantissima" należy podawać ze względu na kobietę (Jacqueline)? :-))

Ulmus x hollandica 'Jacqueline Hillier' (wcześniej znana jako Ulmus x
elegantissima) i stąd pewnie Bogusław jako, że do innej szkoły chodził tak
wymodził.
;-)
--
Pozdr. Jerzy Nowak
Wawa

16. Data: 2002-05-29 12:46:02

Od: a...@o...pl (Bogusław Radzimierski) szukaj wiadomości tego autora

>Ulmus x hollandica 'Jacqueline Hillier' (wcześniej znana jako Ulmus x
>elegantissima) i stąd pewnie Bogusław jako, że do innej szkoły chodził tak
>wymodził.
;-)
Pozdr. Jerzy Nowak

Ulmus x hollandica to prawdopodobnie U.glabra x U.minor mnostwo mieszancow
nie do odroznienia.
Dlatego podana nazwa U x elegantissima jest blizsza prawdy:-))

17. Data: 2002-05-30 21:46:20

Od: "AO" <a...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Bogusław Radzimierski" <a...@o...pl> napisał w
wiadomości news:AEELLCFPEPACHFAEFIBEMEJDCCAA.abies@ogrod-botani
czny.pl...

> Nazwa jest bledna winno byc: Ulmus x elegantissima 'Jacqueline Hillier'

Dopoki ktos inny nie wykombinuje kolejnej i stosowanie nazw lacinskich
stanie (nawet juz jest!) sie uciazliwe. Co kraj to obyczaj...

Pozdrawiam
Andrzej Opejda
http://www.arboretum.pl

18. Data: 2002-06-02 23:04:31

Od: "AO" <a...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Anula" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> Dziękuję, miła wiadomość, najlepsze co mogłam usłyszeć. I dzięki za
> ostrzeżenie przed wymarzaniem :-) , będę ostrożniejsza.

U mnie jeszcze nie wymarzł :-)
http://www.arboretum.pl/arboretum/fotoplantarium/fot
ka.php?galeria=galerie/I
nne_drzewa_i_krzewy/&nazwa=Ulmus_hollandica_Jacqueli
ne_Hillier.jpg

Pozdrawiam
Andrzej Opejda

19. Data: 2002-06-10 08:20:26

Od: "Anula" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Bogusław Radzimierski napisał:

> Jesli kiedys natkniesz sie na swojej drodze na perelke wsrod wiazow; Ulmus
> parvifolia 'Hokkaido' to nie zaluj pieniedzy.
> Moj po 6 latach osiagnal wysokosc 20 cm.

O, źle się nim opiekowałeś???
Mam niejasne podejrzenia, że jeśli Ty proponujesz jakąś odmianę, z całą
pewnością jest to coś, czego normalną drogą kupna nie da się zdobyć :-)
Ale zwrócę uwagę, miła wskazówka.

Pozdrawiam, Anula :-)

20. Data: 2002-06-10 20:00:54

Od: a...@o...pl (Bogusław Radzimierski) szukaj wiadomości tego autora

Behalf Of Anula

Ulmus

>O, źle się nim opiekowałeś???

Tego nie mozesz mi zarzucic,o rosliny to ja dbam :-))

>Mam niejasne podejrzenia, że jeśli Ty proponujesz jakąś odmianę, z całą
>pewnością jest to coś, czego normalną drogą kupna nie da się zdobyć :-)
>Ale zwrócę uwagę, miła wskazówka.

>Pozdrawiam, Anula :-)

Anula nie badz taka podejrzliwa,toc to pl.rec.ogrody ,wszyscy prawdomowni
:-))
p.s.
Zrodlo nabycia U.parvifolia "Hokkaido" Litomysl-szkolki bylin i
najpiekniejszych iglakow.
Pozdrawia z Parku Krajobrazowego Wzniesień Łódzkich poszerzonych o oferte
Litomysla.
Bogusław Radzimierski.
www.ogrod-botaniczny.pl

Różaneczniki i Azalie z nasion