Strona główna Grupy pl.sci.psychologia Raport MAK

Grupy

Szukaj w grupach

 

Raport MAK

Liczba wypowiedzi w tym wątku: 782


« poprzedni wątek następny wątek »

271. Data: 2011-01-17 01:38:00

Temat: Re: Raport MAK
Od: Nowy lepszy tren R <t...@n...sieciowy> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 17-styczeń-11 w ramce <news:ih054i$2h2t$1@news.mm.pl> pędzel cbnet
zmalował:

> Powtórzył komendę "odchodzimy" po 8 sekundach?

Widzisz w tym coś podejrzanego/dziwnego?

> BTW odróżniłbym "Fakt" od faktu i "Wiedzę" od wiedzy.

:)

› Pokaż wiadomość z nagłówkami


Zobacz także


272. Data: 2011-01-17 01:53:52

Temat: Re: Raport MAK
Od: "cbnet" <c...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

To że piloci nie chcieli lądować za wszelką cenę było wiadomo
od dawna (od czasu publikacji w PL stenogramów z czarnych
skrzynek).
To czy pomimo to próbowali lądować w Smoleńsku, zależy
od tego czy próbę podejścia do lądowania uznać za próbę
lądowania, czy nie.
Kwestia semantyki.


Natomiast jest jeszcze sprawa hipotezy posługiwania się
wysokościomierzem radiowym przyjmowana we wszelkich
"najgłośniejszych" scenariuszach (i przez MAK i w PL).

Otóż wszyscy eksperci i piloci bez względu na to czy cywilni
czy wojskowi (czy w PL, czy w RU) uważają to za elementarny
błąd w sztuce pilotarzu, natomiast pewna część uznaje to za
niemożliwe(!), aby piloci PLF-101 faktycznie kierowali się
wskazaniami wysokościomierza radiowego przy próbie
podejścia do lądowania (w końcowej fazie swego lotu).
Byłby to tak elementarny błąd, że w przekonaniu _części_
lotników wręcz nieprawdopodobny.

Wydaje mi się, że tę hipotezę należałoby w tej sytuacji
starać się wykluczać... w miarę możliwości.
A jeśli tak, to również wszelkie koncepcje z takim założeniem
w roli głównej - także.

I jeśli o mnie chodzi to jestem bardzo za tym postulatem.

--
CB


Użytkownik "Nowy lepszy tren R" <t...@n...sieciowy> napisał w
wiadomości news:w4eiw5zrfetc.dlg@trenerowa.karma...

> [...] zważywszy na fakt, że on
> tylko powtórzył to po pierwszym - to zdaje się, że czasu na te Twoje
> wymyślane zachowania mieliby jeszcze więcej?
>
> [...] Stwierdzam jedynie, że padła taka komenda i to z ust pierwszego
> pilota. Co oznacza, [...] że nie chcieli lądować za wszelką cenę.
> Co, nawiasem mówiąc, już dawno mówił Wosztyl.

› Pokaż wiadomość z nagłówkami


273. Data: 2011-01-17 01:56:25

Temat: Re: Raport MAK
Od: "cbnet" <c...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Obawiam się, że trudno dyskutować z kimś kto buduje
swoją "wiedzę" opierając się na "faktach".

--
CB


Użytkownik "Nowy lepszy tren R" <t...@n...sieciowy> napisał w
wiadomości news:mvshwpbejt13.dlg@trenerowa.karma...

> Widzisz w tym coś podejrzanego/dziwnego?

› Pokaż wiadomość z nagłówkami


274. Data: 2011-01-17 02:55:12

Temat: Re: Raport MAK
Od: "cbnet" <c...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Podpinam się tutaj.

TAWS wykorzystuje wskazania różnych przyrządów pokładowych
samolotu, w tym m.in.:
A) wysokościomierza radiowego,
B) wysokościomierza barometrycznego cyfrowego 1-szego pilota,
C) wysokościomierza barometrycznego analogowego (mechanicznego).

Wystarczy, że jeden z nich wskaże odpowiednio niską wysokość
i TAWS reaguje.
Dowody na to, że tak to działało w PLF-101 są choćby w nagranych
komunikatach TAWS z czarnych skrzynek.


Pytanie:
Co by było gdyby automatyczny pilot włączał automatycznie odejście
po osiągnięciu wysokości mniejszej niż 100m wykorzytując wskazania
przyrządów A i B (bez C)?

Przy takim założeniu odejścia na automacie by nie było.
[A oszukuje ze względu na jar, a B jest ustawione z nadmiarem 165-170m.]
... itd.

--
CB



Użytkownik "vonBraun" <i...@g...pl> napisał w wiadomości
news:igteo6$qvs$1@inews.gazeta.pl...

> W sumie więc wszystko "wraca" jak bumerang do tego, że najprawdopodobniej
> zapomnieli o topografii terenu - że opadają wzdłuż długiego zbocza
> kończącego się ostrym "poderwaniem" terenu tuz przed pasem startowym.

› Pokaż wiadomość z nagłówkami


275. Data: 2011-01-17 05:55:54

Temat: Re: Raport MAK
Od: Aicha <b...@t...ja> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2011-01-17 00:25, Nowy lepszy tren R pisze:

>>> http://bit.ly/hEqvg1
>>
>> No to po EMP.
>
> A co je to?

Broń rosyjska, użyta do zresetowania pilota albo urządzeń. Co nie
zmienia faktu, że Fuckt rzeczywiście nie jest wiarygodną odpowiedzią na
teorię spiskową.

--
Pozdrawiam - Aicha

› Pokaż wiadomość z nagłówkami


276. Data: 2011-01-17 07:56:33

Temat: Re: Raport MAK
Od: Nowy lepszy tren R <t...@n...sieciowy> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 17-styczeń-11 w ramce <news:ih07jd$2smr$1@news.mm.pl> pędzel cbnet
zmalował:

> To że piloci nie chcieli lądować za wszelką cenę było wiadomo
> od dawna (od czasu publikacji w PL stenogramów z czarnych
> skrzynek).
> To czy pomimo to próbowali lądować w Smoleńsku, zależy
> od tego czy próbę podejścia do lądowania uznać za próbę
> lądowania, czy nie.
> Kwestia semantyki.

Z tego co wiem, to sa dwie różne rzeczy, a nie semantyka.
Jest proces podejścia do lądowania i proces lądowania - całkowicie odrębne
ścieżki.

› Pokaż wiadomość z nagłówkami


277. Data: 2011-01-17 09:02:26

Temat: Re: Raport MAK
Od: "Chiron" <c...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Aicha" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:ih0llb$jir$...@n...onet.pl...

W dniu 2011-01-17 00:25, Nowy lepszy tren R pisze:

>>> http://bit.ly/hEqvg1
>>
>> No to po EMP.
>
> A co je to?

Broń rosyjska, użyta do zresetowania pilota albo urządzeń. Co nie
zmienia faktu, że Fuckt rzeczywiście nie jest wiarygodną odpowiedzią na
teorię spiskową.

====================================================
========================================
Widziałem taki dowcip:
chlew, jedna świnia mówi do drugiej: ty wiesz, że to całe żarcie, które nam
tu dają- to po to, żeby nas utuczyć i zjeść? Na co tamta świnka: no weź już
przestań z tymi teoriami spiskowymi.

Aicha- trudno mi przypomnieć sobie ważne historyczne wydarzenie, które nie
było konsekwencją tej tak przez ogół wyszydzanej "teorii spiskowej". Znasz
może takie wydarzenie? A że często wychodziło to po wielu latach- to już
inna rzecz. Jednakże niezmiennie przez współczesnych takie teorie były
wyszydzane (w liberalnych USA przez wiele lat wypowiedzi o tym, że JFK padł
ofiarą spisku i że są na to dowody- był traktowany jak ten, który twierdził,
że widział Presleya po jego śmierci)



--

Chiron

Prawda, Prostota, Miłość.

› Pokaż wiadomość z nagłówkami


278. Data: 2011-01-17 09:12:42

Temat: Re: Raport MAK
Od: Nowy lepszy tren R <t...@n...sieciowy> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 17-styczeń-11 w ramce <news:ih07pg$2t4i$1@news.mm.pl> pędzel cbnet
zmalował:

> Obawiam się, że trudno dyskutować z kimś kto buduje
> swoją "wiedzę" opierając się na "faktach".

To nie dyskutuj z kimś takim. Masz kolejny fakt, może podyskutuj sobie z
nim?.
"Płk Robert Latkowski mówi w radiu TOK FM, że na około miesiąc przed
tragedią 10 kwietnia Rosjanie wprowadzili poprawkę do przepisów
międzynarodowych regulujących wykonywanie lotów nad przestrzenią Federacji
Rosyjskiej. "Napisano, że to kapitan samolotów zagranicznych podejmuje
decyzję o lądowaniu, głównie dotyczyło to samolotów wojskowych" - dodaje
były dowódca 36. specpułku."

http://bit.ly/hW1Hdz

› Pokaż wiadomość z nagłówkami


279. Data: 2011-01-17 09:15:52

Temat: Re: Raport MAK
Od: "cbnet" <c...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Lądowanie warunkowe.
Kojarzysz?


Piloci ustalili (wówczas gdy ustawiali ciśnienie barometryczne
na płycie lotniska), że będą podchodzić w automacie i odejdą
w automacie na 100m przy wykorzystaniu wysokościomierza
barometrycznego.

Ale niewykluczone, że gdzieś pomiędzy 400 i 300m, jakieś
kilkanaście sekund po zgodzie kontrolerów na lądowanie
warunkowe i kilka sekund po minięciu "dalszej prowadzącej",
1-szy pilot zmienił zdanie: przestawił wysokościomierz
cyfrowy sterujący odejściem w automacie i [pewnie] ustalił
z nawigatorem odczyt radiowy wysokości samolotu.

Jeśli tak się stało, to oznaczałoby, że chciał zejść poniżej
znacznie 100m aby szukać ziemi a odejście wykonać
ręcznie "w ostatniej chwili".

I w ten sposób - jeśli tak było - odejście w automacie nie
zadziałało, a odczyt radiowy wysokości spowodował,
że przez ponad 8 sekund rzekoma wysokość wynosiła
100m pomimo, że samolot leciał ostro w dół.

Tak też mogło być.


Tak czy inaczej sama próba podejścia do lądowania w sytuacji
gdy warunków do lądowania nie było, to pomysł co najmniej
dyskusyjny.

--
CB


Użytkownik "Nowy lepszy tren R" <t...@n...sieciowy> napisał w
wiadomości news:b9ry731672ys$.dlg@trenerowa.karma...

> Z tego co wiem, to sa dwie różne rzeczy, a nie semantyka.
> Jest proces podejścia do lądowania i proces lądowania - całkowicie odrębne
> ścieżki.

› Pokaż wiadomość z nagłówkami


280. Data: 2011-01-17 09:18:38

Temat: Re: Raport MAK
Od: "cbnet" <c...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

I nie dyskutuję.

Kolejny "fakt"?
Dziękuję bardzo, ale zostawię go raczej tobie i Macierewiczowi,
za przeproszeniem.

--
CB


Użytkownik "Nowy lepszy tren R" <t...@n...sieciowy> napisał w
wiadomości news:1cbbfbpwf0pka.dlg@trenerowa.karma...

> To nie dyskutuj z kimś takim.
> Masz kolejny fakt, może podyskutuj sobie z nim?.

› Pokaż wiadomość z nagłówkami


 

strony : 1 ... 20 ... 27 . [ 28 ] . 29 ... 40 ... 79


« poprzedni wątek następny wątek »


Wyszukiwanie zaawansowane »

Starsze wątki

DLA S.
MOIM KOBIETOM
Śmiech z przerażenia.
zmiana osobowości
A może (.) co ?

zobacz wszyskie »

Najnowsze wątki

Połowa Polek piła w ciąży. Dzieci z FASD rodzi się więcej niż z zespołem Downa i autyzmem
O tym jak w WB/UK rząd nieudolnie walczy z otyłością u dzieci
Trump jak stereotypowy "twój stary". Obsługa iPhone'a go przerasta
Wspierajmy Trzaskowskiego!
I co? Jest wojna w Europie, prawda?

zobacz wszyskie »