Raport MAK

291. Data: 2011-01-17 16:27:09

Temat: Re: Raport MAK
Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sun, 16 Jan 2011 22:21:24 +0100, medea napisał(a):

> No i nie zmarłymi należy się w takiej sytuacji martwić, bo ci MAJĄ już
> spokój, a żywymi.

Właśnie dlatego należy WYJAŚNIAĆ. Żeby żywi mogli uniknąć zagrożenia.

292. Data: 2011-01-17 16:33:27

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Mon, 17 Jan 2011 02:19:52 +0100, Nowy lepszy tren R napisał(a):

> Nie wykluczam hipotezy zbyt późnego odejścia. Stwierdzam jedynie, że padła
> taka komenda i to z ust pierwszego pilota. Co oznacza, uwaga trudne słowo -
> interpretacja - że nie chcieli lądować za wszelką cenę. Co, nawiasem
> mówiąc, już dawno mówił Wosztyl.
>
> A jeśli chcesz precyzyjnego czasu, to było to na 22 sekundy przed
> katastrofą.

OTÓŻ TO.

293. Data: 2011-01-17 16:37:15

Od: "cbnet" <c...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dobrze.
Dziękuję.

Mam jeszcze do ciebie prośbę:
stań przed lustrem i zrób minę jaką zaprezentowałeś
w [cytuję]:

> :)

Przypatrz się jej bardzo dobrze i dobrze ją zapamiętaj.
A jak to już zrobisz to zastanów się dlaczego.
Z góry dziękuję. ;)

--
CB

Użytkownik "Nowy lepszy tren R" <t...@n...sieciowy> napisał w
wiadomości news:qh20ta8pwb95.dlg@trenerowa.karma...

294. Data: 2011-01-17 16:37:55

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Mon, 17 Jan 2011 10:02:26 +0100, Chiron napisał(a):

> Widziałem taki dowcip:
> chlew, jedna świnia mówi do drugiej: ty wiesz, że to całe żarcie, które nam
> tu dają- to po to, żeby nas utuczyć i zjeść? Na co tamta świnka: no weź już
> przestań z tymi teoriami spiskowymi.

Dobre.
Polacy lubią dobre żarcie...

295. Data: 2011-01-17 16:43:55

Od: "cbnet" <c...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Pamiętaj, że od 100m oni przez ponad 8 sekund byli na 100m,
po czym nawigator podał "80" i prawie w tym samym momencie
drugi pilot powiedział "odchodzimy", co można odczytać jako
sugestia do odejścia, ale(!) mogło być stwierdzeniem tego
co mu się wydawało, czyli że samolot odchodzi.

Przez te 8 sekund samolot zniżył lot o ponad 50 metrów, ale
piloci mogli sądzić, że samolot w tym czasie podjął odejście.

A tak w ogóle to komunikacja i współpraca załogi nie podoba mi się.
Mam wrażenie, że nie byli zgranym zespołem, albo zachowywali się
"z nadmiarem" ze względu na obecność w kabinie Błasika.

--
CB

296. Data: 2011-01-17 16:44:07

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Mon, 17 Jan 2011 05:12:13 -0800 (PST), Stalker napisał(a):

> Tak trochę z boku. Pojawił się właśnie numer specjalny "Skrzydlatej
> Polski",
> w całości poświęcony katastrofie.
>
> Stalker, kto zainteresowany merytoryczno-technicznie, a nie
> emocjonalno-patriotyczno-histerycznie może skorzystać ;-)

To jakiś autorytet jest, ta SP? - ot, gazetka.

297. Data: 2011-01-17 16:45:10

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Mon, 17 Jan 2011 15:14:42 +0100, vonBraun napisał(a):

> [...]
>
> /.../
>
> Coś marnie im wyszło z tym odchodzeniem - bo dopiero cirka na 20 metrach
> wyrownali a czasu bylo dosc gdy mieli 100 metrow.
> Z tego powodu proponuję jednak poczekać z uznaniem za pewnik tego że
> pierwszy pilot powiedzial "odchodzimy" do jakies oficjalnej publikacji,
> najlepiej z nagraniem, - bo moze okazac sie ze slowa te sa na tyle
> niewyrazne, ze beda inne interpretacje, a piloci nie zamierzali
> odchodzic na 100 metrach - co potwierdza wstępnie to, ze nie zmieniali
> polozenia sterow przez dalsze 80 metrow opadania.

Kto jak kto, ale Amerykanie mają WYRAŹNIE nagrane :->

298. Data: 2011-01-17 16:48:19

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Mon, 17 Jan 2011 16:31:12 +0100, vonBraun napisał(a):

> TAKIE opóźnienie pomiędzy ZAMIAREM a WYKONANIEM to wypadek
> po pierwszych kilkudziesięciu metrach. Pilotów szkoli sie chyba
> dokładniej niz kierowców

W reakcjach na silne impulsy elektromagnetyczne też?
:->

PS. To tak na przykład...

299. Data: 2011-01-17 16:48:28

Od: "cbnet" <c...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Manewr lądowania warunkowego.
Kojarzysz?

--

wiadomości news:7w6a2q0wy6hi.dlg@trenerowa.karma...

300. Data: 2011-01-17 16:51:43

Od: vonBraun <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Ikselka wrote:

> Kto jak kto, ale Amerykanie mają WYRAŹNIE nagrane :->

Bo to w Hameryce - muszą mieć - u nich to podobno są takie schody co się
ruszają i nie trzeba samemu wchodzić
vB

PS A link do transkrypcji jakiś?

DLA S.