Ratunku !

1. Data: 2002-09-30 12:11:00

Temat: Ratunku !
Od: "Paweł Wanasz" <w...@p...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam wszystkich i prosze o pomoc !

Od pewnego czasu na lisciach swiezo co tej wiosny posadzonych rozanecznikach
zaczely pojawiac sie ciemne plamy a dolne liscie na galeziach zaczely
zolknac i opadac. Podobnie z jodla koreanska: u niej igly znajdujace sie
blizej pnia zaczely zolknac. Dodam ze wszystkiie rosliny rosna blisko
siebie. Co to takiego moze byc? Myslalem moze ze to chloroza, ale czy na
iglastych tez moze pojawiac sie?

Bardzo prosze o jakakolwiek wskazowke.

Pawel Wanasz

2. Data: 2002-09-30 15:36:01

Temat: Re: Ratunku !
Od: "Dirko" <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Paweł Wanasz" <w...@p...wp.pl> napisał w wiadomości

> Od pewnego czasu na lisciach swiezo co tej wiosny posadzonych
rozanecznikach
> zaczely pojawiac sie ciemne plamy a dolne liscie na galeziach zaczely
> zolknac i opadac.

Tylko Kaszpirowski potrafi uleczyć na odległość.
Co Ci mogę poradzić względem różaneczników: Należy usuwać porażone i palić
opadłe liście oraz wycinać chore pędy. Przy dużym nasileniu choroby usuwać
porażone rośliny. Pozostałe rośliny należy opryskać fungicydem, np:
Sarbrawit, Sarfun lub Topsin. Szczegółowa instrukcja na opakowaniu. Podlewać
stosując około 3 litry cieczy (fungicyd + woda) na 1m. kw.
> J.Siedlecki

trawnik a meskie geny
sadzenie iglakow
Drewno kominkowe + srebrne świerki