Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!.PO
STED!not-for-mail
From: "Stokrotka" <o...@a...pl>
Newsgroups: pl.sci.psychologia
Subject: Re: _|) -`@'-
Date: Tue, 1 Feb 2011 23:02:44 +0100
Organization: http://onet.pl
Lines: 36
Message-ID: <ii9vua$42s$1@news.onet.pl>
References: <ihn9as$g5o$1@usenet.news.interia.pl>
<ihndu1$ni5$1@usenet.news.interia.pl> <ihne9r$4k0$1@news.onet.pl>
<ihneva$pgl$1@usenet.news.interia.pl> <ihnfd6$8nq$1@news.onet.pl>
<ihnh4p$tae$1@usenet.news.interia.pl> <ihnkm0$qlk$1@news.onet.pl>
<ihp5rn$iu4$1@usenet.news.interia.pl> <ii9pn2$6qk$1@news.onet.pl>
<ii9t3d$ek2$1@usenet.news.interia.pl>
NNTP-Posting-Host: apn-77-113-166-195.dynamic.gprs.plus.pl
X-Trace: news.onet.pl 1296597771 4188 77.113.166.195 (1 Feb 2011 22:02:51 GMT)
X-Complaints-To: n...@o...pl
NNTP-Posting-Date: Tue, 1 Feb 2011 22:02:51 +0000 (UTC)
X-Priority: 3
X-MSMail-Priority: Normal
X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2900.2180
X-RFC2646: Format=Flowed; Response
X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2900.2180
X-Antivirus: avast! (VPS 091009-0, 2009-10-09), Outbound message
X-Antivirus-Status: Clean
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.sci.psychologia:583228
Ukryj nagłówki
>>...świadomość
>> to była zdolność do zapamiętywania na krutko do tyłu,
>>....
>> To kawałek muzgu?
> -
> Na to wygląda, zwłaszcza że ____to coś ma połaczenie z naszą
> pamięcią____ - wybiórczo, ale zawsze,
> chyba rozpoznajesz rodzinę i znajomych
> we śnie ? :o/
Nie całkiem, tu się nie zgodzę.
Połączenie z pamięcią, kożystanie z niej jest wcześniejsze o moment
od zapamiętywania, ____nie ma związku ze świadomością____.
Najpierw jest połącznie z pamięcią bo jest niezbędne do widzenia.
Obraz to nie fotografia, to obiekty, zwykle wybrane ze zbioru zapamiętanyh.
Napierw jest obraz na siatkuwce i on jest pszekształcany,
__używając pamięci__ w obraz docierający lub nie docierający
do świadomości.
Dowodem jest słynne doświadczenie z pokazywaniem pojedyńczej klatki w filmie
pszedtawiającej butelkę coca-coli. Obraz nie dociera do świadomości, nikt go
świadomie nie zapamiętał, a mimo to statystycznie po takim seansie zwiększał
się popyt na coca-colę,
czyli obraz pszetwożony pszy pomocy pamięci, dotarł do podświadomości,
ale nie został zapaiętany nawet na krutko, nie dotarł do świadomości,
nikt nie zdążył zauważyć pojedyńczej klatki obrazu.
_______
--
(tekst w nowej ortografi: ó->u, ch->h, rz->ż lub sz, -ii -> -i)
Ortografia to NAWYK, często nielogiczny, ktury ludzie ociężali umysłowo,
nażucają bezmyślnie następnym pokoleniom. reforma.ortografi.w.interia.pl
|