Zakażenie żółtaczką B i C przez ślinę?

1. Data: 2002-11-25 18:15:31

Temat: Zakażenie żółtaczką B i C przez ślinę?
Od: "J.D. Banach" <b...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam

Jaka jest szansa zakazenia zoltaczka typu B, C poprzez pocalunek tzw. z
jezyczkiem ?
Niestety o fakcie nosicielstwa zoltaczki przez dziewczyne dowiedzialem
sie po fakcie i nie wiem co teraz robic, czy biec do lekarza, czy moze
pomoga jeszcze jakies szczepienia? Wczesniej nie bylem szczepiony a
historia wydarzyla sie w sobote.

Poradzcie cos drodzy grupowicze...

Jacek

2. Data: 2002-11-25 20:06:18

Temat: Re: Zakażenie żółtaczką B i C przez ślinę?
Od: "WiseMan" <w...@N...SPAM.wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

A to pech patrz!
Szukalem 1 min. bo mi sie pisac nie chcialo:
http://www.betterhealth.vic.gov.au/bhcv2/BHCLang.nsf
/(LevelFour)/B58AA18BAC8
023514A256B640083BCAC?OpenDocument
http://www.betterhealth.vic.gov.au/bhcv2/BHCLang.nsf
/(LevelFour)/5BC6B89F4FA
E9B714A256B640083BC1C?OpenDocument

http://www.betterhealth.vic.gov.au/bhcv2/BHCLang.nsf
/(LevelThree)/A13AC13035
9EE3574A256B640083B9BC?OpenDocument

zaznacz cale linki
Miejmy nadzieje ze sie doczytasz ;-)
\/\/ | 5 E |\/| 4 |\|

3. Data: 2002-11-25 20:27:53

Od: "J.D. Banach" <b...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W artykule <artvv8$i10$1@news.tpi.pl> WiseMan napisa?(a):

Hmm, z tego co widze raczej nie mialem szansy sie zarazic.
Jedyne co doczytalem o jamie ustnej to sex oralny kiedy ktos
ma krwawiace dziasla, lub kiedy uzywa tej samej
szczoteczki do zebow.

Mam racje?

PS: Dzieki za ten site, mozna sie duzo dowiedziec.

Jack.

4. Data: 2002-11-25 20:41:47

Temat: Re: ...
Od: "WiseMan" <w...@N...SPAM.wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Tak z tego wynika :)))
BTW Zaraz mi jakis oswiecony Albert Jucher Hochen Czosen Baj Gad powie ze
zle wszystko nazywam ;-P

--

\/\/ I S E |\/| A N
#GG: 3226283

5. Data: 2002-11-26 12:19:21

Od: "J.D. Banach" <b...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W artykule <aru21g$6hr$1@news.tpi.pl> WiseMan napisa?(a):
> Tak z tego wynika :)))
> BTW Zaraz mi jakis oswiecony Albert Jucher Hochen Czosen Baj Gad powie ze
> zle wszystko nazywam ;-P

a czy jest jakies antidotum ktore w razie czego mozna zaaplikowac?
Ile kosztuje szczepienie na HBV ?

Jack.

6. Data: 2002-11-26 15:20:49

Od: "Lia" <L...@u...poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"J.D. Banach" wrote:

> a czy jest jakies antidotum ktore w razie czego mozna zaaplikowac?
> Ile kosztuje szczepienie na HBV ?

Antidotum nie ma,
wirus to wirus.
Idz - niech Ci pobiora krew, zapłacisz 13 zł, na drugi dzien wynik (
proponuje usiasc w momencie otwierania koperty).
Jak bedzie ok - zaszczep sie. Najpierw jeden zastrzyk, po miesiacu drugi, po
pol roku nastepny.
Koszt - ponad 100 zł, ale juz nie pamietam dokładnie.

--
Lia GG 1516512 ICQ 166035154
howuser&userid=3338656

7. Data: 2002-11-26 15:50:18

Od: "Amalein" <a...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Antidotum nie ma,
> wirus to wirus.

Co do HCV - zgadzam sie , nie ma antidotum (przynajmniej nie slyszalem)
Co do HBV - zgodzic sie nie moge - jest antidotum - Gamma anty HBs 1000 j.m.
cena 245 zl
mozna podac do 4-tej doby od kontaktu. (pozniej nie ma sensu) Jednak
"slimak" jesli nie byl zbyt namietny , tj bez uszkodzenia zabkami blony
sluzowej nie stanowi wielkiego ryzyka, chociaz pewna mozliwosc istnieje. Do
zakazenia sie wirusem HBV wystarczy bowiem tylko 0,0004 ml materialu
zakaznego.
Spytaj jednak lekarza specjaliste chorob zakaznych o dalsze postepowanie i
udaj sie do niego jak najszybciej.

> Idz - niech Ci pobiora krew, zapłacisz 13 zł, na drugi dzien wynik (
> proponuje usiasc w momencie otwierania koperty).

Hmmm... nie wiem czy jest sens - chyba tylko po to by upewnic sie czy Jacek
nie byl juz wczesniej chory. Metody immunologiczne wykrywaja wirusa duzo
pozniej. Owszem jest mozliwosc wykrycia go szybko, metoda PCR - ale jest ona
strasznie droga , a poza tym maaalo dostepna w Polsce.

> Jak bedzie ok - zaszczep sie. Najpierw jeden zastrzyk, po miesiacu drugi,
po
> pol roku nastepny.
> Koszt - ponad 100 zł, ...

Zgadzam sie calowicie...
Jesli jednak lekarz uzna ze doszlo do duzego ryzyka, postepowanie powinno
polegac na jednoczesnym podaniu 1 dawki szczepionki Engerix B + przeciwcial
anty HBs , a dalej jak przy samym szczepieniu czyli po miesiacu druga dawka
szczepionki pozniej po 6 mies od pierwszego szczepienia.
A co do HCV powodujacego WZW C - nie ma antidotum ani przyczynowego
leczenia....
Najlepiej isc do lekarza.
Pozdrawiam - Amalein

8. Data: 2002-11-26 17:51:55

Od: "Joanna Duszczyńska" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Amalein" <a...@o...pl> napisał w wiadomości
> Owszem jest mozliwosc wykrycia go szybko, metoda PCR - ale jest ona
> strasznie droga , a poza tym maaalo dostepna w Polsce.

Co to znaczy metodą PCR szybko? Szybko akurat tego wirusa, czy zawsze szybko
niezależnie od tego czego się szuka...
--
Joanna
http://jduszczynska.republika.pl

9. Data: 2002-11-27 09:32:43

Od: "Joanna Duszczyńska" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Joanna Duszczyńska" <j...@p...onet.pl> napisał w
wiadomości news:as0cd5$t39$1@news.onet.pl...

> Użytkownik "Amalein" <a...@o...pl> napisał w wiadomości
>
> Co to znaczy metodą PCR szybko? Szybko akurat tego wirusa, czy zawsze
szybko
> niezależnie od tego czego się szuka...

Naprawdę chciałam się dowiedzieć co to znaczy szybko... W br. na wyniki
badań wykonywanych tą metodą czekałam 6 tygodni (słownie: sześć).

10. Data: 2002-11-27 12:41:44

Od: "Amalein" <a...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> szybko
>
> Naprawdę chciałam się dowiedzieć co to znaczy szybko... W br. na wyniki
> badań wykonywanych tą metodą czekałam 6 tygodni (słownie: sześć)

Niestety nie jestem w stanie odpowiedziec dokladnie po jakim czasie od
kontaminacji mozna wykryc metoda PCR DNA wirusa HBV oraz RNA HCV.
Nie jestem zakaznikiem. Wiem jednak ze badania te nie sa wykonywane rutynowo
ze wzgledu na koszty, zazwyczaj stosuje sie badanie tzw. profilu
serologicznego w przypadku HBV, a do pewnego rozpoznania zakazenie HCV jest
wymagane bad. RNA met. PCR /Choroby zakazne - Bannister, Begg , U&P Wroclaw
1998)
A to ze czekalas 6 tyg. wynika z malej dostepnosci tych badan, ktore o ile
sie nie myle sa wykonywane tylko? w Wawie - pprobki krwi z calej Polski sa
tam przesylane..
Pozdrawiam - Amalein

Wstydliwy problem
okulista...