"Japanese Painting"

11. Data: 2004-01-09 22:18:10

Temat: Re: "Japanese Painting"
Od: "Irek" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"boletus" <b...@o...pl> schrieb im Newsbeitrag
news:btmetg$iv8$1@nemesis.news.tpi.pl...

> Poczekaj chwilę, mam sprawę.
>
> Pozdrawia markowo boletus

Ja sie tylko tak drocze z Dziewczynami. Jak stare i garbate szlachciury maja
tu powodzenie, to dlaczego taki wysoki, szczuply, blon kozaczek nie mialby
szans?

Irek

12. Data: 2004-01-10 10:03:19

Temat: Re:
Od: "Jerzy Nowak" <w...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Irek <k...@p...onet.pl> napisał(a):
> "Bogusław Radzimierski" <r...@o...pl>
> >
> To na "pi" jest owszem srebrne ale czy granatowe do srodka i z czerwonymi
> lodyzkami?

Jak wstawisz do wazonu z barwnikiem to po jakimś czasie takie będą.
;-)))
pozdr. Jerzy

13. Data: 2004-01-10 16:37:44

Temat: Re: a może Athyrium niponicum var. pictum 'Ursula's Red'
Od: "Zbigniew Mazur" <f...@g...SKASUJ-TO.pl> szukaj wiadomości tego autora

Bogusław Radzimierski napisał:

> [...]

Irek odpisał:

> To na "pi" jest owszem srebrne ale czy granatowe do srodka i z czerwonymi
> lodyzkami?

Po wrzuceniu na Google "Japanese Painted Fern" można się przekonać, że ta
nazwa dotyczy Athyrium nipponicum 'Pictum'. Jest ona mniej barwna niż forma
przedstawiona na zdjęciu.
Na podanej przez Irka stronie nie ma łacińskiej nazwy paproci a określenie
Schmuck-Farn "Japanese Painting" wydaje mi się nieścisłe.
Być może chodzi o jakąś inną odmianę z Athyrium nipponicum?
Stawiam na A.n.var.pictum `Ursula`s Red`.
Firmy wysyłkowe przedstawiają często najbardziej zachęcający obrazek
niekoniecznie przy tym troszcząc się o poprawne nazewnictwo.
Co otrzyma Irek? Powie nam po otrzymaniu.

Pozdrawiam dociekliwie, Zbigniew Mazur

14. Data: 2004-01-10 23:08:17

Od: r...@o...pl (Bogusław Radzimierski) szukaj wiadomości tego autora

Behalf Of Zbigniew Mazur
(...)
> Stawiam na A.n.var.pictum `Ursula`s Red`.
> Co otrzyma Irek? Powie nam po otrzymaniu.

> Pozdrawiam dociekliwie, Zbigniew Mazur

Nie zagłębiałem sie zbyt daleko ale masz chyba rację, różnica między tymi
dwoma paprociami będzie prawdopodobnie niezauważalna.
Pozdrawiam, Bogusław

15. Data: 2004-01-10 23:57:50

Od: "boletus" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Po wrzuceniu na Google "Japanese Painted Fern" można się przekonać, że ta
> nazwa dotyczy Athyrium nipponicum 'Pictum'. Jest ona mniej barwna niż
> [...]

To nie jest zdjęcie, tylko rysunek, ...marny rysunek:-(

Pozdrawia boletus

16. Data: 2004-01-13 14:37:45

Od: "Irek" <i...@t...de> szukaj wiadomości tego autora

"Zbigniew Mazur" <f...@g...SKASUJ-TO.pl> schrieb im Newsbeitrag

> Po wrzuceniu na Google "Japanese Painted Fern" można się przekonać, że ta
> nazwa dotyczy Athyrium nipponicum 'Pictum'. Jest ona mniej barwna niż
forma
> przedstawiona na zdjęciu.

Szczerze mowiac jeszcze nie szukalem. Wolalem sie wyreczyc.

> Na podanej przez Irka stronie nie ma łacińskiej nazwy paproci a określenie
> Schmuck-Farn "Japanese Painting" wydaje mi się nieścisłe.

Schmuck to pewnie nazwa urobiona przez sprzedawce. Baumschmuck to np. ozdoby
choinkowe. Wiesz, rosliny zamawiaja nie tylko wysocy, szczupli polscy
blondyni ale tez bawarskie podstarzale ciotki jak Erika Sztajnbachowa, wiec
to taki chwyt. Brzmi zniechecajaco ale jesli to naprawde nowa odmiana
Arthyrium, to chyba warto sie o nia postarac.

> Być może chodzi o jakąś inną odmianę z Athyrium nipponicum?
> Stawiam na A.n.var.pictum `Ursula`s Red`.

Byc moze to zupelnie nowa odmiana. Dlaczego mieliby zrezygnowac z Czerwonej
Urszuli? To calkiem ladne imie. Tez w Bawarii czy innej Szwabii.

> Firmy wysyłkowe przedstawiają często najbardziej zachęcający obrazek
> niekoniecznie przy tym troszcząc się o poprawne nazewnictwo.
> Co otrzyma Irek? Powie nam po otrzymaniu.

Wiesz, ja im to w oczy, to jest w sluchawke powiedzialem. To moje ulubione
hobby dzwonic do firmy wysylkowych i pytac np. jak im smakuje deren
kanadyjski, rzekomo jadalny. Pamietam jak facet sie tlumaczyl: ... ale
trujacy nie jest!" Liscie debu tez nie a jada ktos golabki z tego a z
kapusty i winorosli tak. Taki Janusz dzien dzien 30 golabkow z winnych lisc
wsuwa i kwarta wina popija. Ale do rzeczy: pani pojecia nie miala z czym to
sie je ten paproc. "Athyrium nip" mialo sie to nazywac. Ja sie czegos wiecej
dowiem, to napisze ale na dzien dzisiejszy kuchnie przemeblowuje, bo mi sie
browar nie miesci i wieksza lodowka na gwalt potrzebna.

> Pozdrawiam dociekliwie, Zbigniew Mazur

z nad kanalu i Wezery,

Irek

17. Data: 2004-01-13 14:41:47

Od: "Irek" <i...@t...de> szukaj wiadomości tego autora

"Bogusław Radzimierski" <r...@o...pl> schrieb im
Newsbeitrag
-botaniczny.pl...
> [...]
>
> Nie zagłębiałem sie zbyt daleko ale masz chyba rację, różnica między tymi
> dwoma paprociami będzie prawdopodobnie niezauważalna.

Bogus, powiedz mi tak z reka na sercu a druga na klejnotach rodzinnych:
gdybys mial mozliwosci oddania sie milosnym igraszkom z dwiem blizniaczkami,
tylko nieznacznie sie rozniacymi, to czy zrezygnowalbys z jednej?

Rownie dociekliwie, jak Zbigniew, pyta Ireneusz

18. Data: 2004-01-13 15:15:50

Od: r...@o...pl (Bogusław Radzimierski) szukaj wiadomości tego autora

Behalf Of Irek
(...)
> [...]
> tylko nieznacznie sie rozniacymi, to czy zrezygnowalbys z jednej?
>
> Rownie dociekliwie, jak Zbigniew, pyta Ireneusz

Stawiam na bliźniaczki :-) pod warunkiem że obie uprawiały by paprocie :-)
:-) Bogusław

19. Data: 2004-01-13 15:22:45

Od: "Katarzyna Tkaczyk" <k...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Irek" <i...@t...de> napisał w wiadomości

> [...]
blizniaczkami,
> tylko nieznacznie sie rozniacymi, to czy zrezygnowalbys z jednej?

Ja Bogusław nie jestem, ale moim zdaniem przyzwoitość nakazałby zrezygnować
z jednej :)

Pozdrawiam,
Kaśka

20. Data: 2004-01-13 15:24:50

Od: "Janusz Czapski" <j...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Katarzyna Tkaczyk <k...@e...com.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:bu12gr$3ch$...@a...news.tpi.pl...
> Ja Bogusław nie jestem, ale moim zdaniem przyzwoitość nakazałby
zrezygnować
> z jednej :)

Nie tyle przyzwoitość ile ergonomia... :-)
Pozdrawiam :-)
Janusz

Do Drogiego Janusza Czapskiego
Projektowanie ogrodów