1 czy 2 agregaty = plusy i minusy

11. Data: 2005-06-23 08:45:03

Temat: Re: 1 czy 2 agregaty = plusy i minusy
Od: Sławek SWP <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W: news:d9cmfh$5ds$1@nemesis.news.tpi.pl
Od: Michal Sobkowski <m...@f...adres.invalid>
Było:
> Dodam jeszcze, że 2-agregatowa teoretycznie powinna znacznie
> lepiej pracować w niskich temperaturach zewnętrznych (piszę
^^^^^^^^^^^^
To pomyłka czy tak miało być?

Zajrzyj tu: http://www.lysiak.chrzanik.com/index.php
To tak niedawno było http://www.dzienmisia.pl/

12. Data: 2005-06-23 11:10:39

Od: m...@p...pl (McMac) szukaj wiadomości tego autora

Raczej tak ma być. Czemu cię to dziwi?
--
- Maciej Kulawik ----------------
- m...@p...pl --------------

13. Data: 2005-06-23 12:29:27

Od: Sławek SWP <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W: news:42bc9871.19427575@news.gazeta.pl
Od: McMac <m...@p...pl>
Było:

> Raczej tak ma być. Czemu cię to dziwi?

No bo płyn chłodzący jest ogrzewany, przepompowany do chłodnicy gdzie paruje
odbierając ciepło z otoczenia, przepływa do grzałki, gdzie jest znowu
ogrzewany,...
Czy to tak działa?
Generalnie ciepło całego układu rośnie i trzeba go odprowadzać właśnie na
zewnątrz co jest łatwiejsze przy niższej temperaturze tego zewnętrza...
Jeśli to nie tak to bardzo proszę o wyrozumiałość i wytłumaczenie.

14. Data: 2005-06-23 12:40:40

Od: "deuter" <deuter@USUN_TO.gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Sławek SWP wrote:

> [...]
> właśnie na zewnątrz co jest łatwiejsze przy niższej temperaturze tego
> zewnętrza... Jeśli to nie tak to bardzo proszę o wyrozumiałość i

Niedawno był wątek o żarzącej się żarówce w lodówkach Bosch/Siemens. Grupowy
guru zayzayer przystępnie wyjaśnił tam, dlaczego lodówka jednoagregatowa ma
problem z pracą w zbyt niskiej temperaturze zewnętrznej.

http://glinki.com/?l=om7hjt

15. Data: 2005-06-23 20:27:53

Od: Andrzej Seneczko <a...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Sierp napisał(a):

> no tak, tylko co ci po dzialajacej zamrazarce, jak nie dziala
> ci lodowka? :) i na odwrot? :) musi byc sprawne jedno i drugie..

mozna se przewiercic dziure z jednej do drugiej i juz bedzie ok :-)))))

Pozdrawiam Andrzej

16. Data: 2005-06-23 20:29:30

Od: Andrzej Seneczko <a...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Michal Sobkowski napisał(a):

> Pamiętaj, że zakup lodówki Electroluksa może się okazać nie strzałem w
> dziesiątkę, lecz przeciwnie - daleko poza tarczę:
> http://groups.google.com/groups?selm=c687k6%24oep%24
...@s...man.poznan.pl

ee takich kwiatkow to mozna naznajdowac u kazdego producenta, calkiem
niedwano podobna historie czytalem chyba o indesit

Pozdrawiam Andrzej

17. Data: 2005-06-23 20:31:49

Od: Andrzej Seneczko <a...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

ja mam ERB 3044 dwa agregaty 321 KWh/rok
w lecie przy wyjezdzie np na urlop chlodziarke wylaczam
mam juz ja ponad rok narazie polecam :-)

Pozdrawiam Andrzej

18. Data: 2005-06-23 20:45:50

Od: Michal Sobkowski <m...@f...adres.invalid> szukaj wiadomości tego autora

On 6/23/2005 10:29 PM, Andrzej Seneczko wrote:
> ee takich kwiatkow to mozna naznajdowac u kazdego producenta, calkiem
> niedwano podobna historie czytalem chyba o indesit

No właśnie, chodzi mi o to, że Electrolux okazał się równie zawodną
marką, jak i inne o gorszej reputacji.
Michał
--
Michał Sobkowski, Poznań
http://www.man.poznan.pl/~msob/

19. Data: 2005-06-24 11:14:13

Od: " zayzayer" <z...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

broken <b...@p...fm> napisał(a):
> Chce zakupic chlodziarko-zamrazalke.

Zalety lodówki dwuagregatowej (2a):
-2 - 3 krotnie większa zdolność zamrażania.
-Możliwość w miarę poprawnej pracy w niskiej temp. otoczenia.
-Zazwyczaj cichsza praca.
-Niezakłucona praca chłodziarki w czasie zamrażania.
Wady lod. 2a:
-Wyższe (prawie 2 razy) prawdopodobieństwo awarii jednej ze sprężarek.
-Wyższa cena.
Ktoś napisał, że lod. 2a ma taką zaletę, że można na czas urlopu wyłączyć
samą lodówkę. Głupota. Niech ten ktoś wyobrazi sobie, że podczas urlopu
przez dobę nie było prądu. Przez dobę to jeszcze pół biedy, a jakby wybił
bezpiecznik i rozmrożone żarcie leżało tydzień? Smród nie do zwalczenia.
Osobiście teraz (chodzi o czynnik chłodniczy R600a) jestem za lod 1a,
ale są ich dwa rodzaje:
-Klasyczne z dwoma parownikami pracującymi zazwyczaj szeregowo.
-Z parownikami sterowanymi elektrozaworem (przcującymi na przemian).
To rozwiazanie znacznie poprawia parametry lodówki, ale ma kilka wad:
-Głośna praca elektrozaworów (stuki).
-Dosyć wysoka awaryjność tych elektrozaworów.
-W tanich markach wysoka awaryjność modułów elektronicznych.
Gdybym miał wybierać między 2a a 1a z klasycznym rozwiązaniem, to wybrałbym
1a, ale 1a z elektrozaworem nie kupiłbym.
NIE KUPOWAĆ LOD. ZROBIONEJ JESZCZE NA GAZ R134a

20. Data: 2005-06-24 12:06:18

Od: Theli <g...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

zayzayer napisał(a):

> [...]
> bezpiecznik i rozmrożone żarcie leżało tydzień? Smród nie do zwalczenia.

Nie rozumiem. Chcesz pokazac, ze jak sie ma 1a, to brak pradu nie
powoduje rozmrozenia lodowki/zamrazarki? Tylko w 2a tak sie dzieje?
Zakladajac, ze przerw w dostawie pradu nie bedzie, to chyba bardziej
logiczne, ze jedzenie w zamrazarce ma wieksza sznase przezycia niz w
lodowce.

th

dulux kuchnia i łazienka
kupiłem lodówke K337MLA GORENJE