1 czy 2 agregaty = plusy i minusy

31. Data: 2005-06-30 15:15:38

Temat: Re: 1 czy 2 agregaty = plusy i minusy
Od: "ania" <a...@e...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Marek Szapajko"

> Lepsze pytanie to: "Dlaczego nie?" :)

no wlasnie - dlaczego?:-)
chetnie sie dowiem jakie mnie czekaja zagrozenia:-)

--
ania ----------------------------
www.aem.pl GG: 1145538

32. Data: 2005-06-30 20:51:30

Od: Marek Szapajko <s...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

ania napisal(a):

> no wlasnie - dlaczego?:-)
> chetnie sie dowiem jakie mnie czekaja zagrozenia:-)

O to trzeba zapytać Autora postu d9gpu5$o3m$...@i...gazeta.pl.
Ja nie mam pojęcia :)

Twierdzę natomiast, że R134a jet bezpieczny i nie widzę
przeciwwskazań zakupu chłodziarki z takim czynnikiem obiegowym.

Marek Szapajko | http://www.szapajko.republika.pl

33. Data: 2005-06-30 22:43:49

Od: "ania" <a...@e...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Marek Szapajko"

> O to trzeba zapytać Autora postu d9gpu5$o3m$...@i...gazeta.pl.
> Ja nie mam pojęcia :)
wiem - ale podpielam sie zeby ladniej wygladalo:-)

> Twierdzę natomiast, że R134a jet bezpieczny i nie widzę
> przeciwwskazań zakupu chłodziarki z takim czynnikiem obiegowym.
:-)
mam lodowke juz z 5 lat i jakos nie narzekam na czynnik chlodzacy, jest
ustawiona na minimum i szkoda ze nie da sie jej jeszcze ograniczyc, bo
chlodzi dosc dobrze:-)

no ale! jak sa takie nawolywania ze to be gaz to bym chciala sie dowiedziec
dlaczego?

34. Data: 2005-07-01 05:04:53

Od: "BQB" <a...@a...spamowy.com.invalid> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "ania" <a...@e...pl> napisał w wiadomości

> [...]
> chlodzi dosc dobrze:-)
>
> no ale! jak sa takie nawolywania ze to be gaz to bym chciala sie dowiedziec

R134a się zapycha, jeśli lodówka zbyt mocno chłodzi, to znaczy, że gdzieś w
rurkach się zapchało. Warto na ten temat poczytać forym elektrody
www.elektroda.pl.

--
bqb znaczek wiadomo jaki data.pl
Uwaga adres w nagłówku jest antyspamowy !!!

35. Data: 2005-07-01 08:34:03

Od: "ania" <a...@e...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "BQB"

> R134a się zapycha, jeśli lodówka zbyt mocno chłodzi, to znaczy, że gdzieś
> rurkach się zapchało. Warto na ten temat poczytać forym elektrody
> www.elektroda.pl.

wlasnie czytam i czytam i juz mi sie znudzilo - bo wszedzie pisza, ze jak
nie chlodzi to znaczy ze sie zapchalo:-)
cos nie moge trafic w dobry watek

36. Data: 2005-07-01 09:47:00

Od: Marek Szapajko <s...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

BQB napisal(a):

> R134a się zapycha, jeśli lodówka zbyt mocno chłodzi, to znaczy, że gdzieś w
> rurkach się zapchało. Warto na ten temat poczytać forym elektrody
> www.elektroda.pl.

Sprężarka, która wymusza obieg jest smarowana. Czasem bywa tak,
że cząstki oleju przedostają się do czynnika chłodzącego i to one powodują
"zapychanie się" układu.

Winne są zatem sprężarka/filtr a nie czynnik obiegowy.

Marek Szapajko | http://www.szapajko.republika.pl

37. Data: 2005-07-01 10:20:20

Od: "BQB" <a...@a...spamowy.com.invalid> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Marek Szapajko" <s...@g...com> napisał w wiadomości

> [...]
> "zapychanie się" układu.
>
> Winne są zatem sprężarka/filtr a nie czynnik obiegowy.

To czemu znacznie częściej występuje to przy czynniku R134a a nie przy R600a?

38. Data: 2005-07-01 12:07:44

Od: Marek Szapajko <s...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

BQB napisal(a):

> To czemu znacznie częściej występuje to przy czynniku R134a a nie przy R600a?

Nie wiem, czy "znacznie częściej". Jak masz jakieś statystyki to podeślij :)

Co do meritum: R600a ma mniejszą lepkość dynamiczną i ciepło parowania
co wpływa na opory hydrauliczne. Może o to chodzi? Ale to jest "gdybanie".
Mimo wszystko wydaje mi się, że to sprawa oleju.

Tak na marginesie --- dość istotną zaletą R600a jest to, że ma on niskie
ciśnienie skraplania, a co za tym idzie, przy ewentualnych nieszczelnościach
na tłoczeniu spowoduje mniejszy ubytek czynnika niż np. R134a.

Ale to już inna historia :)

Marek Szapajko | http://www.szapajko.republika.pl

39. Data: 2005-07-01 12:57:14

Od: "BQB" <a...@a...spamowy.com.invalid> szukaj wiadomości tego autora

> Nie wiem, czy "znacznie częściej". Jak masz jakieś statystyki to
> podeślij :)

Nie robiłem takich statystyk, ale czytając forum www.elektroda.pl
doszłem do wniosku, ze znaczaco częściej, bo nie widziałem tam jeszcze
nic na temat przeczyszczania układu w którym jest R600a.

Co do reszty to: aha.

40. Data: 2005-07-01 16:03:13

Od: " zayzayer" <z...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

BQB <a...@a...spamowy.com.invalid> napisał(a):