Wodka

1. Data: 2006-05-09 16:05:39

Temat: Wodka
Od: "Laris" <o...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam serdecznie.

Mam 4 butelki 0,5l jakies niespecjalnej w smaku wodki. Da sie cos z tym
zrobic? Jakas nalewke, likier, cokolwiek :)?
Wszedzie w przepisach widze, ze podstawowym skladnikiem jest spirytus :/

Macie jakies pomysly:)?

pozdrawiam
Laris

2. Data: 2006-05-09 16:16:08

Temat: Re: Wodka
Od: "Dominik Jan Domin" <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Laris" <o...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> zrobic? Jakas nalewke, likier, cokolwiek :)?
> Wszedzie w przepisach widze, ze podstawowym skladnikiem jest spirytus :/

Każdą nalewke da się zrobić. Z tym, ze słabsza będzie. A do nalewki na
skórkach pomarańczy sama Ćwierczakiewiczowa poleca wódkę (a dokładniej
spirytus z woda), bo "bieleje przy rozrabianiu nastoju".

DJD

3. Data: 2006-05-09 17:01:57

Temat: Re[2]: Wodka
Od: k...@i...pl (klinton) szukaj wiadomości tego autora

aloha Dominik,
Tuesday, May 9, 2006, Dominik :

DJD> Użytkownik "Laris" <o...@p...onet.pl> napisał w wiadomo?ci

DJD> Każd? nalewke da się zrobić. Z tym, ze słabsza będzie. A do nalewki na
DJD> skórkach pomarańczy sama Ćwierczakiewiczowa poleca wódkę (a dokładniej
DJD> spirytus z woda), bo "bieleje przy rozrabianiu nastoju".

mozesz takze z kilo pomaranczy na te flaszki, z tym ze obrac, pokroic
zalac wodka, lekko ugniesc zeby sie z sokiem przezarla
do lodowki na pare godzin i gwarantuje ze ledwo co odczujesz smak
wodki, chyba ze dolejesz nowa i bedziesz od razu pil ;] ale to
normalne
no i.... bardzo latwo przesadzic ;>

poza tym witam, jestem tu nowy :)

klinton -_*

Zamiast ubrania... >>> http://link.interia.pl/f1935

4. Data: 2006-05-09 17:38:46

Temat: Re: Re[2]: Wodka
Od: "Laris" <o...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "klinton" <k...@i...pl> napisał w wiadomości

> [...]
> do lodowki na pare godzin i gwarantuje ze ledwo co odczujesz smak
> wodki, chyba ze dolejesz nowa i bedziesz od razu pil ;] ale to

A powiedzcie mi, czy kazdy przepis w ktorym jest spirytus mozna
zmodyfikowac?

np. taki przepis.
1 pomarańcza
4 dag kawy w ziarenkach
35 dag cukru
250 ml wody
pół litra spirytusu

Mozna dodac zamiast spyrolu wodke? Bedzie to mialo jeszcze jakies %procenty%
:)?

pozdrawiam
Laris

5. Data: 2006-05-09 17:47:24

Od: chrisfox <c...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Mozna dodac zamiast spyrolu wodke? Bedzie to mialo jeszcze jakies %procenty%
> :)?

Bez wody. Powinno być i tak niezłe ;)

--
Krzysztof M. Gajda
www.marki.net.pl/kolejka

6. Data: 2006-05-09 17:48:50

Od: "Laris" <o...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "chrisfox" <c...@g...pl> napisał w wiadomości

> Bez wody. Powinno być i tak niezłe ;)

No ok, ale przepis jest dokladnie taki.

1 pomarańcza
4 dag kawy w ziarenkach
35 dag cukru
250 ml wody
pół litra spirytusu

Zagotować wodę, rozpuścić w niej cukier, przestudzić. Do ciepłego roztworu
cukru wlać spirytus.
Pomarańczę sparzyć i osuszyć. Końcem noża zrobić w pomarańczy kilkadziesiąt
nacięć. W nacięcia powciskać ziarenka kawy. Pomarańczę nadzianą kawą
umieścić w słoju, zalać spirytusem z cukrem i odstawić na 6 tygodni.
Zlać nalew znad pomarańczy, przefiltrować przez bibułę i przelać do butelek.
Odstawić na 3 miesiące.

W czym mam zrobic ten roztwor, jak ma byc bez wody :D ?

Nie macie jakis innych przepisow:D?

pozdrawiam
Laris

7. Data: 2006-05-09 17:56:31

Od: "Dominik Jan Domin" <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> butelek. Odstawić na 3 miesiące.
>
> W czym mam zrobic ten roztwor, jak ma byc bez wody :D ?

Zrób roztwór cukru w o wiele mniejszej ilości wody.

DJD

8. Data: 2006-05-09 18:11:03

Od: chrisfox <c...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Ja bym po prostu rozpuścił cukier w chłodnej (ew. lekko podgrzanej) wódce.

--
Krzysztof M. Gajda
www.marki.net.pl/kolejka

9. Data: 2006-05-09 19:48:47

Od: "Misiek" <p...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> 250 ml wody
> pół litra spirytusu
>
> Mozna dodac zamiast spyrolu wodke? Bedzie to mialo jeszcze jakies

Mozna, nalwezy jednak pamietac ze wodka to nie to samo co spirytus z woda
(przynajmniej powinny byc dodaktki- rozne dla roznych wodek)
Nawet o ile sie nie myle wodka czysta ma jakies dodatki (a nie sam
spirytus i woda)

10. Data: 2006-05-09 21:02:18

Od: "Protz" <n...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Laris" <o...@p...onet.pl> napisał w

> Mam 4 butelki 0,5l jakies niespecjalnej w smaku wodki. Da sie cos z tym
zrobic?

mozna wiedziec co to za wodka?

Ja bym mocno zmroził i wypił ;)

Protz