[druty/szydelko] jeszcze raz czerwony sweterek

1. Data: 2005-05-12 06:52:09

Temat: [druty/szydelko] jeszcze raz czerwony sweterek
Od: k...@g...pl (Kuleczka) szukaj wiadomości tego autora

Salve!

Wreszcie zabrałam się za wykańczanie czerwonego sweterka, o który już
kiedyś Was pytałam. Dzięki Tomelli udało mi się bez problemów
wykończyć rękawy i dół, ale pozostał mały problem z dekoltem. Niestety
nie jestem pewna, ile rzędów "fileta" mam zrobić - 1 czy 2.
Na zdjęciu też niewiele widać :(

Zdjęcie można zobaczyć tutaj:
http://www.adriafil.com/zoom.html?lingua=2&foto_gran
de=21g.jpg&foto_dettaglio1=&foto_dettaglio2=&nome=Pu
ll+Ofelia&numrivista=31

Opis do sweterka jest tutaj:
http://www.adriafil.com/html/img/riviste/mag31/model
li/file_istruzioni/uk/21.pdf
(chodzi mi dokładnie o tłumaczenie tekstu:
"Finish off the Front and Back necklines as
follows: work 2 rows as described for the
Back, but in Row 1 skip 2 base sts.
instead of 1 st.; work in 1 row in reverse
stitch, then, break off and bind the yarn.")

Zrozumiałam tyle, że po rzędzie półsłupków, którym obrębię dekolt,
słupki potrójne mam robić z przerwą co 2 oczka, a nie co 1, jak do tej
pory. I co potem? Jeszcze 1 rząd tych słupków potrójnych (jak?), czy
już oczka rakowe?

Liczę na Was i z góry dziękuję za pomoc :)

P.S. A Dzidzia jeszcze u mnie - pewnie czeka, aż pokończę wszystkie
pozaczynane robótki :)
--
Pozdrowienia,
Magda (Kuleczka) - Katowice

2. Data: 2005-05-12 19:11:17

Temat: Re: [druty/szydelko] jeszcze raz czerwony sweterek
Od: Julka <s...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Kuleczka wrote:
> [...]
> Back, but in Row 1 skip 2 base sts.
> instead of 1 st.; work in 1 row in reverse
> stitch, then, break off and bind the yarn.")

Tłumaczę na szybko, przepraszam, nie mam siły się zagłębiać w cały opis,
więc trochę to wyrwane z kontekstu:

Wykończ dekolt z przodu i z tyłu jak następuje:
zrób 2 rzędy tak, jak to opisano dla tyłu, ale w rzędzie 1 omiń 2 oczka
podstawy (tak mi się zdaje) zamiast jednego; zrób jeden rząd reverse
stitch, obetnij i zawiąż nitkę.
Reverse stitch wygląda na odmianę oczek rakowych, bo w ich wersji są to
słupki robione w odwrotnym kierunku, a nie półsłupki, jak w typowym rakowym.
Jak dla mnie, to masz zrobić 2 rzędy i 1 rząd rakowych :)
Pozdrawiam
Julita

--
http://www.galeria.szpilka.prv.pl
http://galeriaszpilka.blox.pl

FAQ pl.rec.robotki-reczne:

3. Data: 2005-05-13 08:01:15

Temat: Re[2]: [druty/szydelko] jeszcze raz czerwony sweterek
Od: k...@g...pl (Kuleczka) szukaj wiadomości tego autora

Julka napisał(a):

Bardzo dziękuję za pomoc, choć wczoraj, metodą prób i błędów
jakoś zakończyłam już ten sweterek. Jeszcze dzisiaj postaram się go
wrzucić na stronkę.

> [...]

> zrób 2 rzędy tak, jak to opisano dla tyłu, ale w rzędzie 1 omiń 2 oczka
> podstawy (tak mi się zdaje) zamiast jednego; zrób jeden rząd reverse

Hmm, tyle to i ja zrozumiałam :) W każdym razie zrobiłam "na oko"
jeden rząd filetu i wyszło dobrze, więc tak zostawiłam.

> Reverse stitch wygląda na odmianę oczek rakowych, bo w ich wersji są to
> słupki robione w odwrotnym kierunku, a nie półsłupki, jak w typowym rakowym.

Półsłupki też wyszły dobrze :)
--
Pozdrowienia,
Magda (Kuleczka) - Katowice

Moja stronka: www.kuleczka.prv.pl

[Wrocław] Wystawa
zgubiłam link
[szydełko] czym usztywnic czarny kapelusz?
[xxx] probsba o wzor do zakladki tatty teddy
wianki komunijne (inspiracje)