nawożenie trawy!

1. Data: 2004-05-25 12:11:50

Temat: nawożenie trawy!
Od: "andia" <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam!
Jak to w końcu jest z tym nawożeniem trawy,różnie jest napisane i tak np.
doczytałam się ,że trawniki w polskich ogrodach są przenawożone..... ?

Nie wiem w końcu co czynić ,ile i jak nawozić ,pytam praktyków bo teorii
wiele jest wszędzie.
W tym roku ze 2 tyg.temu nawiozłam cały trawnik nawozem do trawników,czy
jeszcze go w tym roku nawozić czy nie,jaki jest objaw braku nawozu a jaki
przenawożenia??

pozdrówka Agnieszka

2. Data: 2004-05-25 12:35:02

Temat: Re: nawożenie trawy!
Od: Jakublad <u...@d...idealny.pl> szukaj wiadomości tego autora

Zasady są mniej więcej takie. Jeśli trawnik był już nawożony, to
wystarczy. Generalnie nawozi się go późną wiosną, nigdy latem w czasie
suszy. Poza tym zawsze po wertykulacji. Odpowiednie nawożenie po prostu
widać. Lepiej go częściej mechanicznie dopieszczać, niż sypać nawóz.

Zapraszam na www.arsen.pl i nasze forum.

--
Archiwum grupy --- pl.rec.ogrody ---
Forum dyskusyjne: http://dom.idealny.pl

3. Data: 2004-06-01 09:46:35

Od: Krzysztof Marusiński <k...@m...prv.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witaj andia!
W Twoim liście przeczytałem:

a> Jak to w końcu jest z tym nawożeniem trawy,różnie jest napisane i tak np.
a> doczytałam się ,że trawniki w polskich ogrodach są przenawożone..... ?
a> Nie wiem w końcu co czynić ,ile i jak nawozić ,pytam praktyków bo teorii
a> wiele jest wszędzie.

Trawniki w polskich ogrodach :-) należy nawozić kilkakrotnie
w ciągu roku azotem z uwagi na jego łatwe wypłukiwanie do
głębszych warstw. Jeden raz wystarczy rozsypać mieszankę
nawozów składem przystosowaną do potrzeb trawnika.

a> W tym roku ze 2 tyg.temu nawiozłam cały trawnik nawozem do trawników,czy
a> jeszcze go w tym roku nawozić czy nie,jaki jest objaw braku nawozu a jaki
a> przenawożenia??

Objawem braku nawozu może być np jasna zieleń liści traw.
Sypnij gdzieś na boku trawnika garstkę jakiejś saletry.
Tam gdzie ilośc azotu będzie prawidłowa to będzie ciemna
zieleń. Tam gdzie trawę wypali to będzie objaw
przenawożenia :-).
Krzysztof Marusiński

4. Data: 2004-06-01 13:34:14

Od: "Michal Misiurewicz" <m...@i...rr.com> szukaj wiadomości tego autora

"Krzysztof Marusiński" <k...@m...prv.pl> wrote in message

> [...]
> głębszych warstw. Jeden raz wystarczy rozsypać mieszankę
> nawozów składem przystosowaną do potrzeb trawnika.

A nie wystarczy koniczyna w trawie?

Pozdrowienia,
Michal

--
Michal Misiurewicz
m...@m...iupui.edu

5. Data: 2004-06-04 05:08:04

Temat: Re[2]: nawożenie trawy!
Od: Krzysztof Marusiński <k...@m...prv.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witaj Michal!
W Twoim liście przeczytałem:

MM> "Krzysztof Marusiński"
MM> <k...@m...prv.pl> wrote in message

MM> A nie wystarczy koniczyna w trawie?

W trawie może wystarczy, ale nie na trawnikach. Na tych
ostatnich uprawia się trawę. Koniczyna zapewne uprawiana
jest na koniczyniskach.
Krzysztof Marusiński

6. Data: 2004-06-04 06:11:51

Temat: Re: Re[2]: nawożenie trawy!
Od: "Michal Misiurewicz" <m...@i...rr.com> szukaj wiadomości tego autora

> W trawie może wystarczy, ale nie na trawnikach. Na tych
> ostatnich uprawia się trawę. Koniczyna zapewne uprawiana
> jest na koniczyniskach.

To jest poglad rozpropagowany ok. 50 lat temu, kiedy wynaleziono
srodki chemiczne niszczace koniczyne, a nie trawe.
Przedtem podobno dosypywano specjalnie nasiona koniczyny do
nasion trawy.

Pozdrowienia,
Michal

7. Data: 2004-06-04 09:04:10

Od: "Dirko" <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:HoUvc.19345$Ba.17540@fe2.columbus.rr.com Michal
Misiurewicz <m...@i...rr.com> napisał(a):

> To jest poglad rozpropagowany ok. 50 lat temu, kiedy wynaleziono
> srodki chemiczne niszczace koniczyne, a nie trawe.
> Przedtem podobno dosypywano specjalnie nasiona koniczyny do
> nasion trawy.

Hejka. Czyżbyś Michale, nie był zwolennikiem Czystej Formy?
Pozdrawiam absurdalnie Ja...cki
P.S. A czym, to tak na marginesie, można łatwo zniszczyć tę koniczynę w
trawie?

8. Data: 2004-06-04 13:47:34

Od: "Michal Misiurewicz" <m...@i...rr.com> szukaj wiadomości tego autora

"Dirko" <d...@w...pl> wrote in message

> P.S. A czym, to tak na marginesie, można łatwo zniszczyć tę koniczynę w
> trawie?

Przeciez teraz tych herbicydow jest duzo - sam wiesz. Jak chcesz
przyklady, to np. 2, 4-D + MCPP + dicamba; triclopyr + clopyralid
i 2, 4-D + triclopyr (skopiowane ze strony
http://www.illinoisturfgrassfoundation.org/tips/tt19
97-5.htm)

Pozdrowienia,
Michal

9. Data: 2004-06-04 19:18:18

Od: "Dirko" <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:W3%vc.19360$Ba.12741@fe2.columbus.rr.com Michal
> [...]
> przyklady, to np. 2, 4-D + MCPP + dicamba; triclopyr + clopyralid
> i 2, 4-D + triclopyr (skopiowane ze strony

Hejka. Właśnie nie wiem i długo zastanawiałem się czym by można
zniszczyć koniczynę rosnącą w trawach. Nie jest to wcale takie proste.
Jednak i tak Michale nie zastosujesz w/w mieszanek (sic!)
herbicydów na trawniku, żeby się osobiście przekonać, że efekt będzie
mizerny. Szkoda, że nie rozumiem amerykańskiego tekstu, który zawiera
podany przez Ciebie adres ale widzę, że pojedynczy herbicyd nie daje
sobie z białą koniczyna rady skoro trzeba sięgać po kilka herbicydów na
raz.
Pozdrawiam swojsko Ja...cki

10. Data: 2004-06-04 20:48:15

Od: "AW" <a...@W...TO.poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Dirko" <d...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> podany przez Ciebie adres ale widzę, że pojedynczy herbicyd nie daje
> sobie z białą koniczyna rady skoro trzeba sięgać po kilka herbicydów na

debik-rozmnazanie
pogoda
Campanulla
filtry UV do oczka