3 zawal

1. Data: 2009-02-28 13:46:26

Temat: 3 zawal
Od: "m." <t...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

czy to prawda, ze 3 zawalu sie nie przezywa? czy zna ktos z was takie
przypadki, ze jednak jest nadzieja?

2. Data: 2009-02-28 18:17:57

Temat: Re: 3 zawal
Od: Marek Bieniek <a...@s...re.invalid> szukaj wiadomości tego autora

On Sat, 28 Feb 2009 14:46:26 +0100, m. wrote:

> czy to prawda, ze 3 zawalu sie nie przezywa?

Nie.
Można nie przeżyć pierwszego, można przeżyć piąty. Wszystko zależy od
tego jaki to zawał, jak duży etc.
Umiłowanie ludzi do magicznych liczb typu 3 czy 7 nie przestaje mnie
zadziwiać.

m.
--
Marek Bieniek (mbieniek na epic kropa pl)
Na newsach jestem prywatnie i wyrażam tu swoje prywatne opinie.

3. Data: 2009-02-28 19:11:26

Od: "zinek" <u...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "m." <t...@o...pl> napisał w wiadomości
> czy to prawda, ze 3 zawalu sie nie przezywa?

oczywiscie - w koncu do trzech razy sztuka ;)
taki maly zart.

4. Data: 2009-02-28 20:14:27

Od: "Agnieszka" <a...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "m." <t...@o...pl> napisał w wiadomości
> czy to prawda, ze 3 zawalu sie nie przezywa? czy zna ktos z was takie
> przypadki, ze jednak jest nadzieja?

Znam osobę, która przyzyła 3 zawał.

Agnieszka

5. Data: 2009-02-28 22:14:35

Od: "m." <t...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Umiłowanie ludzi do magicznych liczb typu 3 czy 7 nie przestaje mnie
> zadziwiać.

to slowa uslyszane od lekarza. moze upraszczal, albo chcial nastraszyc? nie
wiem. ale prawda jest, ze kazdy zawal czesciowo niszczy bezpowrotnie serce?

6. Data: 2009-03-01 00:01:15

Od: "p47" <p...@b...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Użytkownik "Marek Bieniek" <a...@s...re.invalid> napisał w
> wiadomości news:1vr970a8m92o9.dlg@always.coca.cola...

(...)prawda jest, ze kazdy zawal czesciowo niszczy bezpowrotnie serce?

Owszem, i to z definicji..;-(

p47

7. Data: 2009-03-01 00:46:37

Od: "Piotr Maksymowicz" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>
> to slowa uslyszane od lekarza. moze upraszczal, albo chcial nastraszyc?
> nie wiem. ale prawda jest, ze kazdy zawal czesciowo niszczy bezpowrotnie

Tak sie kiedys mówiło. Chyba 20, 30 lat temu tak wychodziło. Teraz w dobie
testów troponinowych, PCi itd mozna przezyć wiecej zawałów. szczególnie, ze
wyłapuje sie mniejsze zawały, które kiedys były niezauważane.

8. Data: 2009-03-01 09:29:39

Od: Marek Bieniek <a...@s...re.invalid> szukaj wiadomości tego autora

On Sat, 28 Feb 2009 23:14:35 +0100, m. wrote:

> to slowa uslyszane od lekarza. moze upraszczal, albo chcial nastraszyc? nie
> wiem. ale prawda jest, ze kazdy zawal czesciowo niszczy bezpowrotnie serce?

Pewnie upraszczał.
Kwintesencję problemu wyłożył Ci Piotr.
Jeśli do tego w okolicy jest ośrodek wykonujący w trybie ostrym
koronarografię i angioplastykę, a pacjent miał szczęście tam trafić w
oknie terapeutycznym, to może się okazać, że zawał serca, choć
przebyty, nie pozostawił u pacjenta właściwie żadnych deficytów
widocznych na pierwszy (i drugi) rzut oka.

m.

9. Data: 2009-03-01 10:07:56

Od: "Piotr Maksymowicz" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> --
> Marek Bieniek (mbieniek na epic kropa pl)
> Na newsach jestem prywatnie i wyrażam tu swoje prywatne opinie.

To jeszcze mozna dorzucić leki. 20 lat temu własciwie był tylko wlew z
nitrogliceryny. W tej chwili jeżeli pacjent ma troche szczęścia i rozumu to
może z zawału wywinąć bez wiekszych uszkodzeń mięśnia sercowego.
Poza tym pozostaje kwestia leków stosowanych po zawale i w chorobie
wieńcowej. Statyny pozwoliły podjąć walke z miażdżycą. Aczkolwiek wg mnie
największym przełomem były ACE inhibitory.
Pamietam jeszcze jak na przełomie lat osiemdziesiatych/dziewięćdziesiatych
zdobywało sie te leki.
Przychodziły one wtedy w transportach leków jakie wysyłałali nam emeryci z
zachodu. Co światlejsi doktorzy grzebiąć w pudłach wynajdywali je wśród
stosu pudełeczek i fiolek. I jak któs był na bieżąco w nowinkach czynił
wieksze cuda niż Harris.

10. Data: 2009-03-01 10:17:42

Od: "m." <t...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Piotr Maksymowicz" <p...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> To jeszcze mozna dorzucić leki.

a jak powinna zyc osoba po zawale? ustabilizowac wage ciala, wprowadzic
umiarkowany ruch, odpowiednia diete. wystarczy? czy mozna dalej pracowac na
pelen etat, piastowac wazne stanowisko? (2 zawal przed 40-tka)

Proteza małego palca
Troche pilne - leukocyty i erytrocyty
Implanty zębów a przykry zapach z ust
Jaki to rodzaj kurzajek
Jakie krople na bakteryjne zapalenie spojówek?