nieśmiało

31. Data: 2004-06-19 06:39:10

Temat: Re: nieśmiało
Od: Krzysztof Marusiński <k...@m...prv.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witajcie!
W listach tego wątku przeczytałem o różnych aspektach
rzeczy i pozwolę sobie powiedzieć coś od siebie.

Wątek ten zawiera już 30 wypowiedzi i pewnie dojdą kolejne.
Zastanawiam się czy nie byłoby lepiej, energii tutaj zawartej
wykorzystać zgodnie z celem tej grupy czyli na wymianę
doświadczeń i poglądów o ogrodach.
Zastanawiając się nad tym biorę pod uwagę:
-zapewne nikt na tej grupie (poza żartami) nie robi błędów w
celu sprawienia komuś przykrości, w celu wyrażenia tym
swojego braku szacunku do innych.
- dorosłego człowieka, który robi błędy prawdopodobnie już
się nie nauczy ortografii, zwracanie mu uwagi nie jest
celowe
-prawdopodobnie osoba błądząca ortograficznie wstydzi się
swoich wpadek, wytykanie błędów sprawia mu przykrość.

Jednak uważam, że:
-zapisy niechlujne, gdzie wypowiedzi są trudne
do odczytania powinny być powodem protestów czytających.
-z uwagi na tematykę grupy, zapisy nazw roślin (botaniczne, polskie, w innych
językach,
zwyczajowe) powinny być szczególnie poprawne zarówno pod
względem formy jak i treści.

Przepraszam za ewentualne błędy zawarte w tym tekście :-).
Osobiście w młodości bardzo dużo czytałem a jednak - pomimo,
że sporo piszę - ciągle mam problemy z ortografią.
Krzysztof Marusiński

32. Data: 2004-06-19 07:51:02

Od: "Basia Kulesz" <b...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Krzysztof Marusiński" <k...@m...prv.pl> napisał w
wiadomości news:cb0n6d$fp8$1@nemesis.news.tpi.pl...

[...]

Możesz do tego dodać, że odpowiadanie na posty jakiś tydzień po tym, gdy
wątek został już rozwiązany ( w sensie np. odgadnięcia nazwy rośliny),
trochę mija się z celem.

Pozdrawiam, Basia.

33. Data: 2004-06-19 08:30:51

Temat: Re[2]: nieśmiało
Od: Krzysztof Marusiński <k...@m...prv.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witajcie!
W liście, którego autorem jest Basia przeczytałem:

BK> Możesz do tego dodać, że odpowiadanie na posty jakiś tydzień po tym, gdy
BK> wątek został już rozwiązany ( w sensie np.
BK> odgadnięcia nazwy rośliny),
BK> trochę mija się z celem.

:-)
Może jednak zaistnieć sytuacja gdy odpowiada się na list nie
znajac innych, wcześniejszych listów z tego wątku.
Zawiłe są ścieżki listów błądzących po internecie :-).
To ostatnie słowo czasami każą pisać z małej a czasami z dużej
litery :-).
Krzysztof Marusiński

34. Data: 2004-06-19 10:05:42

Od: Grzegorz Sapijaszko <g...@s...net> szukaj wiadomości tego autora

Marta Góra <m...@m...pl> writes:

> Sposób jest prosty, wystarczy dziecko 'rozczytać' czyli po prostu
> zachęcić do czytania czegoś więcej niż podręczniki.

Ale to jak rozumiem dotyczy głównie ,,wzrokowców''.
Igor literek nauczył się sam próbując czytać to, co programy
komputerowe do niego pisały :-). Przez długi czas alfabet u niego
zaczynał się od 'q', 'w', 'e'... :) zaś wśród liczebników po
'dziewięć' było 'zero', nie 'dziesięć'. Ale to szczegół, płynnie
czytał mając lat 4. Teraz książki wręcz pochłania, nie mniej jednak
błędy w pisowni zdarza mu się robić.

> Ale z drugiej stronu np pisząc odręcznie prawie wcale nie muszę
> korzystać ze słownika i błędów nie robię, natomiast przy komputerze
> głupieję.

Ganz normalne, a jak się jeszcze weźmie pod uwagę, że czytamy to, co
inni z _błendami_ [1] napisali, to efekt jest, jaki jest.

Pozdrawiam,
Grzesiek + trzy książki równocześnie (i, żeby było ogrodowo, czwarta o
bylinach :-))

[1] Proszę się nie czepiać, to prowokacja :-)
--
Ziemowit, co mieszkał w Strzyżowie,
Nieboszczyka raz znalazł przy rowie.

35. Data: 2004-06-19 11:51:44

Temat: Re: Re[2]: nieśmiało
Od: "Dirko" <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:cb0tnl$1sa$1@nemesis.news.tpi.pl Krzysztof
Marusiński <k...@m...prv.pl> napisał(a):

> To ostatnie słowo czasami każą pisać z małej a czasami z dużej
> litery :-).

Hejka. Określenie pisowni wyrazu "z małej" lub "z dużej litery"
jest podobno rusycyzmem. To tak, skoro już dzielimy włos na czworo. :-)
Pozdrawiam śmiało Ja...cki

36. Data: 2004-06-19 12:41:35

Temat: Re[4]: nieśmiało
Od: Krzysztof Marusiński <k...@m...prv.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witajcie!
W liście, którego autorem jest Dirko przeczytałem:

Moja babiczka z Brześcia :-)
Krzysztof Marusiński

37. Data: 2004-06-19 17:46:33

Od: Marta Góra <m...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Grzegorz Sapijaszko napisał:

> Ale to jak rozumiem dotyczy głównie ,,wzrokowców''.

Chyba tak:-)
Ale z drugiej strony nawet jak ktoś nie jest wzrokowcem i przeczyta
setki razy np herbata, to raczej zapamięta, podobnie ze słowami z obcych
języków.

> [...]
> 'dziewięć' było 'zero', nie 'dziesięć'. Ale to szczegół, płynnie
> czytał mając lat 4. Teraz książki wręcz pochłania, nie mniej jednak

W jego wieku to jeszcze normalne chyba:-) Jest róznica pomiędzy "zdarza
się" a "notorycznie".

> Pozdrawiam,
> Grzesiek + trzy książki równocześnie (i, żeby było ogrodowo, czwarta o
> bylinach :-))

Jaka?

Pozdrawiam
Marta

38. Data: 2004-06-19 19:33:10

Od: "Katarzyna Tkaczyk" <k...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Bpjea" <b...@...pl (usun 'x' - z powodu spamu)> napisał w
wiadomości news:cavskg$6d5$1@atlantis.news.tpi.pl...
> "Rene" <r...@i...pl> wrote in message

> Nie tej samej rangi.

Ja pisze bez polskich nie dlatego, ze cierpie na cos, tylko, ze mi alt
praktycznie padl.Sila wyzsza. Takie pisanie nie ma nic wpolnego z ortografia
i na milosc boska dajcie spokoj z tymi bykami, bo strach cokolwiek poslac na
grupe.

Pozdrawiam
Kaska

39. Data: 2004-06-19 19:40:52

Od: "boletus" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
ortografia
> i na milosc boska dajcie spokoj z tymi bykami, bo strach cokolwiek poslac

Daj spokój ! Tyle błędów ?!:-)))

Pozdrawia na raz boletus

40. Data: 2004-06-19 19:56:38

Od: "miłka" <m...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Katarzyna Tkaczyk" <k...@e...com.pl> napisał w wiadomości

> [...]
> wiadomości news:cavskg$6d5$1@atlantis.news.tpi.pl...

> ... na milosc boska dajcie spokoj z tymi bykami, bo strach cokolwiek

Ja już dałam sobie z tym spokój i nie czytam wogule tego tematu :-D

Rozstrzygnęła Miłka

mirt
BUKSZPAN
Warzywnik i szkodniki
Het zal toch niet zijn wie ik denk dat het is?
Czy "balkonowcy" sa tu mile widziani?