podrzeń

11. Data: 2004-06-17 14:14:32

Temat: Re: Re[2]: podrzeń
Od: "Ewa Szczęśniak" <e...@b...uni.wroc.pl> szukaj wiadomości tego autora

Krzysztof Marusiński <k...@m...prv.pl> wrote in news:capg6n
$79o$...@n...news.tpi.pl:

> Jaka paproć z tych które posiadasz w ogrodzie najbardziej Ci
> sie podoba?
> O odpowiedź proszę także Ewę.

Czuje sie poproszona ;-)
Wbrew pozorom i chęciom nie mam duzo paproci w ogrodzie, bo jeszcze nie
za bardzo mam je gdzie upchnac. Niewiele lubi rosnac w pelnym sloncu :-)
Z tych, co mam, to na pewno Ceterach, paprotka zwyczajna i zanokcica
murowa - za znoszenie pelnego slonca i dobry wyglad w takich warunkach.
Pozostale na razie sie mecza. A teoretycznie to dla mnie the best sa
Polysticha i Asplenia - maja niesamowite bogactwo form.
Najladniejsze paprocie widzialam na razie u Jacka w ogrodzie.. Adiantum
pedantum w kepie wyzej kolan.. i takie jedno cos, co do tej pory nie
wiem co to, ale bardzo mi sie podobalo :-), musze w koncu poszukac, co
to za ono bylo...
Pozdrowienia - Ewa Sz. czekajaca z wiekszymi planami paprociowymi na
podrosniecie cienia..

12. Data: 2004-06-17 14:16:18

Temat: Re: podrzeń
Od: "Ewa Szczęśniak" <e...@b...uni.wroc.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Basia Kulesz" <b...@i...pl> wrote in

> Zanotowałam sobie w zeszłym roku w OB we Wrocławiu:
> Athyrium filix-femina 'Frizelliae',

Frizelliae jest sliczna, ale niestety ma tendencje do wyradzania sie i
wracania do typu. W kolekcji w Wojslawicach mozna takie okazy ogladac,
wygladaja tak jakos nie teges :-D
Pozdrowienia - Ewa Sz.

13. Data: 2004-06-18 13:40:07

Od: "Irek" <i...@t...de> szukaj wiadomości tego autora

"Krzysztof Marusiński" <k...@m...prv.pl> schrieb im Newsbeitrag

Jaka paproć z tych które posiadasz w ogrodzie najbardziej Ci
sie podoba?
O odpowiedź proszę także Ewę.
Innych również, ale z uzasadnieniem :-)
Krzysztof Marusiński
------------------------------------
Nie mam jakichs specjalinych faworytow. Ja nawet ratuje najzwyklejsze
paprocie spod koparki i wciskam znajomym do ogrodu. Naturalnie bardziej
chodze obok tych rzadszych odmian, jak np cyrtomium. Jedno mi w tym roku
padlo. Ale pozostaly jeszcze dwa. Nie wiem czy podrzen tak sam z siebie sie
rozmnozy ale jesli pojawi sie ich wiecej, mozesz liczyc na podarek.
Niestety, o ile onoklea (nie wiadomo czego) wrazliwa rozmnaza sie, jak z
przeproszeniem Michala Misiurewicza chwasty, o tyle podrzenie jakies takie
leniwe. Moze jak beda wieksze, to je podziele.

Irek

14. Data: 2004-06-18 18:38:27

Od: "Zielka" <z...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> "Basia Kulesz" <b...@i...pl> wrote in

> Frizelliae jest sliczna, ale niestety ma tendencje do wyradzania sie i
> wracania do typu. W kolekcji w Wojslawicach mozna takie okazy ogladac,
> wygladaja tak jakos nie teges :-D

nie wiedzialam ze one tak maja. Juz po raz drugi wyrodzila sie u mnie, szkoda.
Sprobuje jeszcze raz.
A najladniejsze dla mnie sa zanokcice - zgrabne, nieduże, filigranowe.
Pozdrawiam Zielka

15. Data: 2004-06-19 19:54:21

Od: Grzegorz Sapijaszko <g...@s...net> szukaj wiadomości tego autora

"Irek" <i...@t...de> writes:

> Nie mam jakichs specjalinych faworytow. [...]
> Moze jak beda wieksze, to je podziele.

Z posiadanych w ogrodzie paproci najbardziej podoba mi się
ceterach. TEN ceterach. Rośnie już drugi rok, ma się dobrze. I może,
jak będie większy, to go podzielę. :->

Pozdrawiam,
Grzesiek

PS. Żeby nie było: ceterach jest Irka :-)
--
Żyła raz pewna pani w Chartumie
co z uśmiechem jeździła na pumie.

16. Data: 2004-06-19 20:34:18

Temat: Re[4]: podrzeń
Od: Krzysztof Marusiński <k...@m...prv.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witajcie!
W liście, którego autorem jest Grzegorz przeczytałem:

GS> Z posiadanych w ogrodzie paproci najbardziej podoba mi się
GS> ceterach. TEN ceterach. Rośnie już drugi rok, ma się dobrze. I może,
GS> jak będie większy, to go podzielę. :->

O! to brzmi obiecujaco :-)

GS> PS. Żeby nie było: ceterach jest Irka :-)
wybacz, nie łapię, wyjasnij
Krzysztof Marusiński

17. Data: 2004-06-19 20:51:37

Temat: Re: Re[4]: podrzeń
Od: Grzegorz Sapijaszko <g...@s...net> szukaj wiadomości tego autora

Krzysztof Marusiński <k...@m...prv.pl> writes:

> wybacz, nie łapię, wyjasnij

A co tu wyjaśniać? Ceterach jest u nas na przechowaniu, aż Herr
Zabłocki przyjedzie i odbierze :-)

Pozdrawiam,
Grzesiek
--
Raz pewien góral z miasta Sucha
Kutasa miał na kształt obucha.

18. Data: 2004-06-19 21:10:47

Temat: Re[6]: podrzeń
Od: Krzysztof Marusiński <k...@m...prv.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witajcie!
W liście, którego autorem jest Grzegorz przeczytałem:

GS> A co tu wyjaśniać? Ceterach jest u nas na przechowaniu, aż Herr
GS> Zabłocki przyjedzie i odbierze :-)

AAA! Rozumiem.
Rozumiem, ze on moze wypaść i mimo ze przyjedzie to nie
odbierze? A własciwie, odbierze tylko nie ten? :-)
Krzysztof Marusiński

19. Data: 2004-06-19 23:01:55

Temat: Re: Re[6]: podrzeń
Od: Grzegorz Sapijaszko <g...@s...net> szukaj wiadomości tego autora

Krzysztof Marusiński <k...@m...prv.pl> writes:

> Rozumiem, ze on moze wypaść i mimo ze przyjedzie to nie
> odbierze? A własciwie, odbierze tylko nie ten? :-)

A ja wiem? Czy odbierze? Ostatnimi czasy jakoś nie miał chęci. :-)

G.
--
Von Cramm uczestnik Davis Cup
Raz wpadł w więzieniu w gniew i z kap-

20. Data: 2004-06-21 11:02:22

Od: "Irek" <i...@t...de> szukaj wiadomości tego autora

"Grzegorz Sapijaszko" <g...@s...net> schrieb im Newsbeitrag

> A ja wiem? Czy odbierze? Ostatnimi czasy jakoś nie miał chęci. :-)
>
> G.

Checi to on ma - gorzej z mozliwosciami. Zreszta teraz ratuje paprocie przed
angielskimi niedzielnymi drwalami. Wykopuje je szeroko i gleboko i sadze u
siebie, bo ci pewnie miejsce w lasku na miete robia.

Irek

glistnik - nasiona
sasanka i powoj
Abisynkę dwutłokową kupi