A dzisiaj na obiad było..

1. Data: 2007-06-28 14:46:53

Temat: A dzisiaj na obiad było..
Od: "Panslavista" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Zupa z kulkami macy

Znana także jako żydowska penicylina na przeziębienia. Kulki macy są
tradycyjnie bardziej znane jako knejdlach (w Jidysz knedle, pyzy). Zupa z
kulkami macy generalnie jest bardzo delikatnym rosołem z kurczaka z dwoma
lub trzema kulkami macy, które są wielkości piłeczki do ping-ponga (albo
czasami jednej dużej kulki). Czasami dodanych jest kilka dużych kawałków
marchewki albo selera naciowego. Kulki z macy mogą być bardzo miękkie i
lekkie albo twarde i ciężkie. Zupa ta jest zazwyczaj podawana w święto
Paschy na sederze, ale jedzona jest także przez cały rok.

Poniżej podaję przepis na zupę z kulkami macy. Pietruszka w tych kulkach nie
jest tradycyjnym dodatkiem, ale ja ją lubię.

a.. 1/2 filiżanki macy
b.. 2 jajka
c.. 2 łyżeczki oleju lub tłuszczu wytopionego z kurczaka
d.. 2 łyżeczki wody lub rosołu z kurczaka
e.. 2 łyżeczki świeżej, posiekanej pietruszki
f.. odrobina czarnego pieprzu
g.. 2 kwarty chudego rosołu z kurczaka albo bulionu

Dokładnie ubij jajka, olej i wodę razem. Dodaj macę, pietruszkę i czarny
pieprz i mieszaj aż do momentu otrzymania gładkiej konsystencji. Zostaw na
kilka minut, aby maca wchłonęła pozostałe składniki, a następnie wymieszaj.

Doprowadź rosół do wrzenia i zmniejsz ogień tak, aby rosół ledwie się
gotował. Zmocz dłonie w wodzie i zrób kulki z około 1-2 łyżeczek masy
macowej każdą. Włóż kulki delikatnie do gotującego się rosołu. Po około 15
minutach będą już gotowe do jedzenia. Możesz jednak zostawić je dłużej na
wolnym ogniu, aby wchłonęły więcej smaku rosołu. Będą gotowe kiedy wypłyną
na powierzchnię rosołu i będą pulchne.
Aby zrobić bardziej miękkie kulki należy użyć trochę mniej oleju, więcej
wody i gotować dłużej w mniejszej temperaturze. Natomiast aby zrobić kulki
twardsze należy postąpić odwrotnie

Jeżeli chcesz wyleczyć przeziębienie dodaj więcej czarnego pieprzu do rosołu
(pieprz oczyszcza zatoki).

2. Data: 2007-06-28 14:57:54

Temat: Re: A dzisiaj na obiad było..
Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Panslavista" <p...@p...onet.pl> wrote in message

Uwaga - podszywaniec

3. Data: 2007-06-28 15:46:45

Temat: Re: A dzisiaj na obiad było.. rosół to tylko z makaronem.
Od: "Jacek5" <j...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Aby zrobić bardziej miękkie kulki należy użyć trochę mniej oleju, więcej
> wody i gotować dłużej w mniejszej temperaturze. Natomiast aby zrobić kulki
> twardsze należy postąpić odwrotnie

Kulki to sobie dzieciaku lep z plasteliny!

Prawdziwy polak do rosołu wrzuci trzy bulwy gotowanych ziemniaków i posypie
zieloną pietruszką (lub nie). :-D,
podszywańcze.

Osobiście uważam, że jadanie rosołu z ziemniakami to profanacja.
Nie ma to jak świeżutki rosołek z kury z domowym makaronem. ;-)
Świeżutki, bo jak odstoi to robi się dziwnie słony i już mi nie smakuje.

4. Data: 2007-06-28 16:45:55

Od: "yuras" <p...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jacek5" <j...@i...pl> napisał w wiadomości

> Osobiście uważam, że jadanie rosołu z ziemniakami to profanacja.
> Nie ma to jak świeżutki rosołek z kury z domowym makaronem. ;-)
> Świeżutki, bo jak odstoi to robi się dziwnie słony i już mi nie smakuje.

Mam dosc sprecyzowane pojecie o tym narodzie, ale kuchnie narodowe sa
ciekawa i cenna rzecza i nalezy je szanowac .Najwieksza glupota jest
szykanowanie kogos z powodu kuchni narodowej.Tylko niepotrzebnie czlowiek
podajacy te przepisy podszywa sie pod innego.Mozna przeciez pisac pod swoim
nickiem z rownym powodzeniem bez szukania jakis serwerow maskujacych i
podobnych cudactw.

5. Data: 2007-06-28 17:17:39

Od: "Jacek5" <j...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "yuras" <p...@g...com> napisał w wiadomości

> [...]
> podajacy te przepisy podszywa sie pod innego.Mozna przeciez pisac pod
> swoim nickiem z rownym powodzeniem bez szukania jakis serwerow maskujacych

W zupełności się z Tobą zgadzam.
Kuchnia jest ważnym elementem kultury danego narodu.

Serio, to przepis na kulki z macy w rosole jest przedni.

Tylko szkoda, że podany przez pajaca z p.s.p., który skopiował przepis, a
sam co najwyżej to kulki z plasteliny lepił.

Tym bardziej, że osoba ta maskuje się bardzo nieudolnie. ;-)
Wbrew pozorom nie jest to nikt anonimowy...
:-D

6. Data: 2007-06-29 08:09:12

Od: "! JÓŚEF ! PIŁŚÓCKI ! ÓÓÓ !" <piBsucki@piBsócki.ÓRG> szukaj wiadomości tego autora

Jacek5 pisze:

> Tym bardziej, że osoba ta maskuje się bardzo nieudolnie. ;-)
> Wbrew pozorom nie jest to nikt anonimowy...
> :-D

jacek jacek ty hójó

--
! MGR ! JÓSEFF ! PIŁSÓCKI !
! ÓJ ! KATÓDRA ! TRÓLINGÓ !

7. Data: 2007-06-29 17:25:52

Od: "Jacek5" <j...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik ""! JÓŚEF ! PIŁŚÓCKI ! ÓÓÓ !"" <piBsucki@piBsócki.ÓRG> napisał w
wiadomości news:f62en2$mim$2@news.albasani.net...

> jacek jacek ty hójó

nudny jesteś...

8. Data: 2007-06-30 20:57:27

Od: "@rtur" <a...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

Panslavista wrote:
> "Panslavista" <p...@p...onet.pl> wrote in message
>
> Uwaga - podszywaniec

"żydowska penicylina"
od razu stalem sie podwojnie czujny

9. Data: 2007-06-30 21:00:21

Od: "@rtur" <a...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

"! JÓŚEF ! PIŁŚÓCKI ! ÓÓÓ !" wrote:

> jacek jacek ty hójó

ty tez jestes strasznym ciulem, wybacz
nie gimnastuj sie tak, slabo wygladasz w niepelnym szpagacie

10. Data: 2007-06-30 21:13:20

Od: "! JÓŚEF ! PIŁŚÓCKI ! ÓÓÓ !" <piBsucki@piBsócki.ÓRG> szukaj wiadomości tego autora

@rtur pisze:

> ty tez jestes strasznym ciulem, wybacz
> nie gimnastuj sie tak, slabo wygladasz w niepelnym szpagacie

tfoja stara jest mistszyniom szpagató otkąd zarabja na dforcó robionc
sztóczke ze znikajoncom sgrzefkom bonaqły

--
! MGR ! JÓSEFF ! PIŁSÓCKI !
! ÓJ ! KATÓDRA ! TRÓLINGÓ !

Paluszki serowe