A ja sie Wam musze pochwalic ...

11. Data: 2004-06-09 10:07:19

Temat: Re: A ja sie Wam musze pochwalic ...
Od: "Basia Kulesz" <b...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "JMK" <j...@w...pl> napisał w wiadomości
news:ca6lul$11f$1@atlantis.news.tpi.pl...

> Użytkownik "JotHa" <j...@p...onet.pl> napisał w
> wiadomości news:ca6asa$pap$2@news.onet.pl...

> www.foto.acubenes.net/ogrodek/
> Oglądając (z przyjemnością:)) zobaczyłem
> na stronie 9 przed żarnowcem "???"
> Mam w ogrodzie to samo cudo i też nazywam to "???" :)
> Może ktoś pomoże w identyfikacji?

Wygląda na złocień ???:-). I liście, i kwiaty, i pąki. Co to za gatunek?
Wysoko rośnie?

Pozdrawiam, Basia.

12. Data: 2004-06-09 12:54:49

Od: "Majka" <m...@z...szczecin.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Basia Kulesz" <b...@i...pl> napisał
> Użytkownik "Majka" <m...@z...szczecin.pl> napisał

> Czekaj, czekaj, kawę na ławę proszę:-). Wydawało mi się, że to Prunus
> tenella syn. Amygdalus nana - bodajże migdał karłowy? Czy Ty masz na myśli
> migdała o jadalnych "owocach", czyli Prunus dulcis?

No to kawę na ławę. Jest to faktycznie Prunus tenella, ale nie migdałek -
Prunus triloba. W encyklopedii napisano o nim 'migdał karłowy'. Mój
rzeczywiście ma owoce podobne do migdałów jadalnych, ale jeszcze
niedojrzałe. Nigdy ich nie próbowałam. Mogę zrobić zdjęcie. Rośnie w gruncie
bez przykrycia. Jadalne migdały widziałam i zbierałam w Grecji, Chorwacji i
Czarnogórze i tam rosły jako duże drzewa.

Majka

13. Data: 2004-06-09 22:57:18

Od: "boletus" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Hejka. U sąsiada, ten, tego, tego, ten, to zawsze lepiej wygląda
> niż własny. ;-)
> Pozdrawiam okazale Ja...cki

........ Dirko, aleś ..........:-)))
Niech Cię ......... ...........:-)))

Pozdrawia cenzuralnie boletus

14. Data: 2004-06-14 07:24:59

Od: JotHa <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Wygląda na złocień ???:-). I liście, i kwiaty, i pąki. Co to za gatunek?
> Wysoko rośnie?

A ja to rozmyslnie nazwalam '???', bo polskiej nazwy nie znam - licze na
Was :D, a lacinskiej nawet nie staralam sie zapamietac, bo przeczytac
nie moglam :D zaczynala sie na "A" (ok 8-10 znakow w jednoczlonowej
nazwie). Ogrodnik, u ktorego kupowalam wiosna sadzonki wladal wlasnie
tylko ta lacinska :( Na razie sa male 'krzaczki' niskie - ok 25 cm.
Maja sie mocno rozrastac. Roslina raczej jednoroczna (chyba, ze do
przechowania w szklarni - ale to moje przypuszczenie)i raczej do donic,
skryznek itp....

Pozdrawiam
Asia

15. Data: 2004-06-18 23:20:00

Od: "Elfir" <e...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

> A ja to rozmyslnie nazwalam '???', bo polskiej nazwy nie znam - licze na
> Was :D, a lacinskiej nawet nie staralam sie zapamietac, bo przeczytac
> nie moglam :D zaczynala sie na "A" (ok 8-10 znakow w jednoczlonowej

Dendranthema? Zlocien.

Elfir

Sadzonki
Propozycja