ABC pieczenia ciasta

1. Data: 2003-11-19 10:32:44

Temat: ABC pieczenia ciasta
Od: "Toffi" <t...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam

Piekarnik mam do ...luftu ale póki co muszę sobie z nim jakoś radzić. W
pieczeniu ciast też orłem nie jestem co mi pracy nie ułatwia ;-) W zwiazku z
tym mam pytanie...Żeby ciasto wyrosło, było bez zakalca, nie popękało i się
przyrumieniło to :

- wsadziś je do piekarnika nagrzanego oczywiście ale mniej na początku a
potem gaz podkręcić ?( jeśli tak to po jakim czasie)
- wsadzić i trzymac cały czas jednakową temperature ?
- kiedy można otworzyć piekarnik i zajrzec do ciasta ?
- po upieczeniu do ostygnięcia trzymać w piekarniku ?

Pozdrawiam
Toffi "wypowiadam wojnę zakalcom ";-)

1. Data: 2003-11-19 11:43:17

Temat: Re: ABC pieczenia ciasta
Od: Izza <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Toffi wrote:

> [...]
> - kiedy można otworzyć piekarnik i zajrzec do ciasta ?
> - po upieczeniu do ostygnięcia trzymać w piekarniku ?

Wszystko zalezy jakie ciasto:) na pewno nie wolno po upieczeniu ciasta
zostawic w piekarniku bo wyschnie w najlepszym wypadku a spali w
najgorszym. U rodzicow mam taki piekarnik u rodzicow... jesli przypala od
dolu to blacha dodatkowa pod ciasto, jest... od gory to tez jedna na gore
(odpowiednio wysoko:))
temperature caly czas trzymac, a otwierac piekarnik proponuje na ok 10 minut
przed planowym upieczeniem. AAA i jeszcze jedno nie otwieraj babki
ucieranej i biszkoptu -- nic z ciasta Ci wtedy nie wyjdzie:)

Izza, co ma juz bardzo fajny piekarnik :))
Co do temperatury...

1. Data: 2003-11-19 12:03:56

Od: "Toffi" <t...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Izza" <i...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> Wszystko zalezy jakie ciasto:) na pewno nie wolno po upieczeniu ciasta
> zostawic w piekarniku bo wyschnie w najlepszym wypadku a spali w
> najgorszym.

Mnie trzeba jak dziecku....to znaczy wyłączyć i wyciągać ?;-)

U rodzicow mam taki piekarnik u rodzicow... jesli przypala od
> dolu to blacha dodatkowa pod ciasto, jest... od gory to tez jedna na gore
> (odpowiednio wysoko:))

Pomysł z dodatkową blachą wykorzystam. A ten mój piekarnik pali z tyłu :-( I
stałej temp nie mogę ustawić nawet jak go dwie godz wcześniej włączę :-(

AAA i jeszcze jedno nie otwieraj babki
> ucieranej i biszkoptu -- nic z ciasta Ci wtedy nie wyjdzie:)

Nawet te 10 min przed planowanym upieczeniem ? Za taki prawdziwy biszkopt i
tak nie mam odwagi się wziąć :-)

> Izza, co ma juz bardzo fajny piekarnik :))

Ja muszę czekać do wiosny ;-)

Dziękuję i pozdrawiam
Toffi

1. Data: 2003-11-19 13:14:59

Od: Izza <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Toffi wrote:

> Użytkownik "Izza" <i...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> Mnie trzeba jak dziecku....to znaczy wyłączyć i wyciągać ?;-)

Tak. wyciagnac i wylaczyc:)

> U rodzicow mam taki piekarnik u rodzicow... jesli przypala od
>
> Pomysł z dodatkową blachą wykorzystam. A ten mój piekarnik pali z tyłu :-(
> I stałej temp nie mogę ustawić nawet jak go dwie godz wcześniej włączę :-(

jesli pali z tylu to w czasie pieczenia obroc blache... a najlepiej pod
koniec pieczenia

> AAA i jeszcze jedno nie otwieraj babki
>
> Nawet te 10 min przed planowanym upieczeniem ? taki prawdziwy biszkopt
> tak nie mam odwagi się wziąć :-)

e tam. uda sie. trzeba poprobowac:) i potestowac najlepiej jak nikt nie
widzi:)

Izza

RE: Kulebiak i jego zdjecie
3 problemy:)