Re: ACODIN - jak dlugo?

Date: Wed, 19 Jan 2011 09:33:37 +0100
From: Maddy <m...@e...com.pl>
Newsgroups: pl.sci.farmacja,pl.sci.medycyna
Subject: Re: ACODIN - jak dlugo?

W dniu 18-01-2011 19:27, Czesuaw P. pisze:
> Jak długo można brac ACODIN?
>
> Przeglądam ulotkę:
> http://www.sanofi-aventis.com.pl/produkty/Nasze%20pr
odukty/Acodin_tabl._15mg_-_ulotka_dla_pacjenta.pdf

> Nie ma tam informacji jak długo można/należy przyjmować lek.
>
> ACODIN jest wydawany bez recepty, dostałem w aptece jako pomoc na suchy
> kaszel/odruch odkrztuszania (po inhalacji jednym z syfów do czyszczenia
> łazienki wiodącego producenta). Nie odkrztuszam nic w sensie
> sluzu/plwociny, kaszel suchy - jest sam odruch, przy wydechu, drazni
> cieple powietrze wydostające sie z płuc i każy niemal oddech kończy sie
> odruchowym kasłaniem, bardzo męczące.
> Z 30 tabletek zostało mi już ostatnie 10, przyjmowane 15mg co 4-6h,
> odruch okasływania się wyraźnie zmniejszył, ale jak długo można
> [...]

Teoretycznie aż przejdzie. Tyle że Acodin tłumi objawy, nie leczy
przyczyny kaszlu. Jeżeli ktoś kaszle, bo ma podrażnione gardło, a ma
podrażnione, bo kaszle, to takie leki pomogą przerwać ten zaklęty krąg.
Ale to w zasadzie wszystko co Acodin może działać.
To środek wspomagający leczenie właściwej dolegliwości.

Tak długo utrzymujący się kaszel to jest powód do konsultacji lekarskiej.

A ten Acodin Ci w ogóle pomaga objawowo? Tzn. jak bierzesz to nie
kaszlesz - jak nie bierzesz to kaszlesz? Czy może kaszlesz cały czas,
bez różnicy czy z lekiem czy bez?

--
Maddy