Re: AWF w Gdansku

From: s...@s...ampr.org (Darek Lewandowski)
Newsgroups: pl.soc.edukacja
Subject: Re: AWF w Gdansku
Date: 3 Apr 2001 21:21:48 GMT

Dnia Tue, 3 Apr 2001 11:31:05 +0200, LiLiT oparl(a) sie o klawiature i wyszło
to:
> czy ktos sie orientuje jak wygladaja studia na awfie ? moze ktos tam
> studiuje?
> slyszalam ze to sa jedne z latwiejszych studiow ,prawda?

Pewnie słyszałaś to od kogoś kto nie ma zielonego pojęcia na czym to
wszystko polega.
Studia na AWF (zależy jaki kierunek) to studia jak każde inne z tym, że
oprócz wysiłku intelektualnego masz dużą dawkę wysiłku fizycznego. A to jest
bardzo trudne do pogodzenia. Studia mają charakter interdyscyplinarny.
Pisać o tym można wiele, ale dla ogólnego zarysu wypiszę listę przedmiotów,
które obejmują program studiów:
biologia, biochemia wysiłku fiz., biomechanika, historia KF, metodyka WF,
psychologia ogólna i sportu, fizjologia, anatomia, teoria WF, teoria sportu,
organizacja mięśnia i sterowanie ruchem, korektywa, filozofia, socjologia,
higiena, antropologia, prawo sportowe, problemy współczesnego olimpizmu,
podstawy wychowania zdrowotnego,
W zależności od uczelni: piłka siatkowa, nożna, ręczna, koszykowa, judo,
pływanie, gimnastyka,
karate, boks, taniec, tenis ziemny, hokej na trawie (Poznań), gry i zabawy
ruchowe, lekka atletyka, sporty wodne wioślarstwo, kajaki itp.
Przedmioty "sprawnościowe" np. piłka siatkowa itp. obejmują taki
zakres jak: technika wykonania poszczególnych elementów, taktyka, metodyka
nauczania, przepisy.
Czyli to nie jest tak jak niektórzy myślą, że "fizole" na tych studiach nic
nie robią tylko grają w piłkę, biegają i piją piwo.
--
Darek

-*- AX.25: S...@S...WL.POL.EU * AmprNet: s...@w...ampr.org -*-
Internet: s...@a...pl