AWF w Gdansku

1. Data: 2001-04-03 09:31:05

Temat: AWF w Gdansku
Od: "LiLiT" <a...@i...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

czy ktos sie orientuje jak wygladaja studia na awfie ? moze ktos tam
studiuje?
slyszalam ze to sa jedne z latwiejszych studiow ,prawda?

1. Data: 2001-04-03 21:21:48

Temat: Re: AWF w Gdansku
Od: s...@s...ampr.org (Darek Lewandowski) szukaj wiadomości tego autora

Dnia Tue, 3 Apr 2001 11:31:05 +0200, LiLiT oparl(a) sie o klawiature i wyszło
to:
> czy ktos sie orientuje jak wygladaja studia na awfie ? moze ktos tam
> studiuje?
> slyszalam ze to sa jedne z latwiejszych studiow ,prawda?

Pewnie słyszałaś to od kogoś kto nie ma zielonego pojęcia na czym to
wszystko polega.
Studia na AWF (zależy jaki kierunek) to studia jak każde inne z tym, że
oprócz wysiłku intelektualnego masz dużą dawkę wysiłku fizycznego. A to jest
bardzo trudne do pogodzenia. Studia mają charakter interdyscyplinarny.
Pisać o tym można wiele, ale dla ogólnego zarysu wypiszę listę przedmiotów,
które obejmują program studiów:
biologia, biochemia wysiłku fiz., biomechanika, historia KF, metodyka WF,
psychologia ogólna i sportu, fizjologia, anatomia, teoria WF, teoria sportu,
organizacja mięśnia i sterowanie ruchem, korektywa, filozofia, socjologia,
higiena, antropologia, prawo sportowe, problemy współczesnego olimpizmu,
podstawy wychowania zdrowotnego,
W zależności od uczelni: piłka siatkowa, nożna, ręczna, koszykowa, judo,
pływanie, gimnastyka,
karate, boks, taniec, tenis ziemny, hokej na trawie (Poznań), gry i zabawy
ruchowe, lekka atletyka, sporty wodne wioślarstwo, kajaki itp.
Przedmioty "sprawnościowe" np. piłka siatkowa itp. obejmują taki
zakres jak: technika wykonania poszczególnych elementów, taktyka, metodyka
nauczania, przepisy.
Czyli to nie jest tak jak niektórzy myślą, że "fizole" na tych studiach nic
nie robią tylko grają w piłkę, biegają i piją piwo.
--
Darek

-*- AX.25: S...@S...WL.POL.EU * AmprNet: s...@w...ampr.org -*-
Internet: s...@a...pl

1. Data: 2001-04-04 11:46:52

Od: "LiLiT" <a...@i...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

dzieki

> Studia na AWF (zależy jaki kierunek) to studia jak każde inne z tym, że
> oprócz wysiłku intelektualnego masz dużą dawkę wysiłku fizycznego.

chodzi mi o turystyke i rekreacje:)
tez tyle cwiczen jest co napisales?

1. Data: 2001-04-04 19:56:02

Od: s...@s...ampr.org (Darek Lewandowski) szukaj wiadomości tego autora

Dnia Wed, 4 Apr 2001 13:46:52 +0200, LiLiT oparl(a) sie o klawiature i wyszło
to:

> dzieki

> chodzi mi o turystyke i rekreacje:)
> tez tyle cwiczen jest co napisales?

To co napisałem dotyczyło wydziału wychowanie fizyczne.
Na wydziale Turystyki i Rekreacji (Tir) nie ma takich przedmiotów. Turystyka
to całkiem inna bajka.
Dużo języka obcego, historii sztuki, geografi. "Tirówki" rysują dużo mapek
itp. Dokładnie nie jestem w stanie Ci tego opisać bo nie kończyłem
turystyki. Na TiR nie ma tyle ćwiczeń, nie ma metodyki, techniki itp. A
wszystkie "ćwiczenia" (jest ich mało) mają jedynie podnieść na wyższy poziom
Twoją ogólną sprawność fizyczną oraz nauczyć Cię jak zabawiać innych.
Nie ma się czego bać, każdy wyjadacz chleba poradzi sobie z tymi
"ćwiczeniami"
A tak w ogóle, to możesz poprosić na uczelni żeby Ci dali program studiów
na kierunku turystyka i rekreacja. Wtedy będziesz miała ogólny zarsy.
Pozdrawiam

Darek

1. Data: 2001-04-08 21:13:47

Od: "Maciej" <w...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

A wiecie jak to wygląda na fizjoterapi. Czy łatwo idzie poźniej zdobyć
pracę?

Maciej

1. Data: 2001-04-10 00:08:11

Od: "Czapla" <c...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

moze i o prace nie tak trudno; jednak to juz nie te pieniadze co w komunie;
no i najczesciej masz kontakt ze starszymi ludzmi; mysle ze trzeba miec do
tego powolanie
Michal

1. Data: 2001-04-10 19:42:58

Od: s...@s...ampr.org (Darek Lewandowski) szukaj wiadomości tego autora

Prace trzeba wychodzić ja każdą inną, sama do Ciebie ne przejdzie.
Można też pracować z młodymi ludzmi, ale są to najczęściej dzieci z MPD,
zespół Downa itp.
Pieniądze można zarobić, ale trzeba być naprawde dobrym w tym co się robi.
Jak wszędzie zresztą. Tylko popatrz na ulicy ilu ludzi kuleje, chodzi
pokrzywionych, połamanych....

DAREK
Dnia Tue, 10 Apr 2001 02:08:11 +0200, Czapla oparl(a) sie o klawiature
i wyszło to:

1. Data: 2001-04-10 20:38:02

Od: "Maciej" <w...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

A czy studia na tym kierunku są ciekawe i czy zajmują dużo czasu.

Użytkownik Darek Lewandowski <s...@s...ampr.org> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:s...@s...ampr.org...

1. Data: 2001-04-10 22:22:39

Od: "LiLiT" <a...@i...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

fizjoterapia jest na AWFie?

1. Data: 2001-04-11 18:44:56

Od: s...@s...ampr.org (Darek Lewandowski) szukaj wiadomości tego autora

Dnia Wed, 11 Apr 2001 00:22:39 +0200, LiLiT oparl(a) sie o klawiature i wyszło
to:
> fizjoterapia jest na AWFie?

Jest i owszem...
Pewnie myślałaś, że tylko na akademii medycznej?
Doniedawna jedynie akademie wychowania fizycznego kształciły specjalistów w
tej dziedzinie. Dzisiaj również AM'y. Jasne pogoń za pieniądzem...
Dziewczyno w dzisiejszych czaszch lekarze (większość) nie mają pojęcia jakie
są możliwości, techniki rehabilitacji (fizjoterapia - leczenie ruchem).

Darek

kupię materiały o EBOR
Twoje Prawa Człowieka
_WinSat 1.5_