Abies nordmaniana

1. Data: 2002-06-18 11:24:47

Temat: Abies nordmaniana
Od: "Slon" <j...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

Jak ta jodła rośnie w Polsce? Gleba/odporność na mróz/wielkość?
Pzdr,
Slon

2. Data: 2002-06-18 13:17:43

Temat: RE: Abies nordmaniana
Od: a...@o...pl (Bogusław Radzimierski) szukaj wiadomości tego autora

Behalf Of Slon

>Jak ta jodła rośnie w Polsce?

Wyjatkowo dobrze,

>Gleba/odporność na mróz/wielkość?

Podobnie jak Abies pectinata ale bardziej dekoracyjna.
warto wiedziec:
Gruzinska nazwa tej jodly-soczi
>Pzdr,
>Slon
Pozdrawia z Parku Krajobrazowego Wzniesień Łódzkich. z 3 metrowa
A.nordmanniana.
Bogusław Radzimierski.
www.ogrod-botaniczny.pl

3. Data: 2002-06-19 18:19:08

Od: "Jacek Wyszomirski" <j...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

tajodelka dorasta tylko do 30m wysokosci co do gleby to raczej nie ma
wiekszych wymagan ale lepiej wsadzic ja w glebe bez wapna raczej w kwasną
pozdrowienia jacek

4. Data: 2002-06-20 11:53:23

Od: "Edyta Szajnóg" <e...@g...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jacek Wyszomirski" <j...@p...pl> napisał w wiadomości
> tajodelka dorasta tylko do 30m wysokosci co do gleby to raczej nie ma

Cyba coś ci się pomyliło. Ja mam trzylatkę i już ma 0.5 metra. Przyrost w
tym roku to 10 cm.

Edyta

5. Data: 2002-06-20 12:44:24

Od: <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Podobnie jak Abies pectinata ale bardziej dekoracyjna.

Jesli mozna pytanie dodatkowe: co to jest Abies pectinata (i czemu o niej nie
slyszalem???)? Moglbys np. podac jakis adres w sieci ze zdjeciem? A wiesz cos
moze o karlowych odmianach?

A propos A. normanniana (jodly kaukaskiej). Jest w Polsce do dostanie sliczna
odmiana karlowa 'Golden Spreader'. Opis piora Jurka Zajaca: - rewelacyjna,
płożąca się po ziemi, intensywnie złociście wybarwiona odmiana. Wzrost wolny, w
granicach 6-8cm. rocznie, wspaniale predysponujący ją do ciekawych i
oryginalnych ogrodowych założeń. Prawdziwa ozdoba ogrodów skalnych, bardzo
dobrze rosnąca na stanowiskach słonecznych i ocienionych. Niestety, jej
mrozoodporność nie jest najwyższa.
Pozdr., Mariusz Mieczakowski

6. Data: 2002-06-20 13:32:40

Od: a...@o...pl (Bogusław Radzimierski) szukaj wiadomości tego autora

Behalf Of
i...@p...onet.pl

>Jesli mozna pytanie dodatkowe: co to jest Abies pectinata (i czemu o niej
nie
>slyszalem???)? Moglbys np. podac jakis adres w sieci ze zdjeciem?
Napewno slyszales :-)))

>A wiesz cos
>moze o karlowych odmianach?
Moze bede nieskromny, ale mam jedna z wiekszych kolekcji w Parku
Krajobrazowym Wzniesien Łodzkich :-))

>A propos A. normanniana (jodly kaukaskiej). Jest w Polsce do dostanie
sliczna
>odmiana karlowa 'Golden Spreader'.

Posiadam dwie sztuki w ogrodzie

> [...]
>dobrze rosnąca na stanowiskach słonecznych i ocienionych. Niestety, jej

Moje sa odporne,nie zauwazylem jakichkolwiek uszkodzen mrozowych.

7. Data: 2002-06-21 11:30:17

Od: <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Napewno slyszales :-))) (o Abis pectinata).
Niestety, nie. Sprawdzilem tez na twojej stronie: w spisie jest, zdjecia niet.
Stad, z pewna taka niesmialoscia, zapytam: czy istnieje mozliwosc obejrzenia
twojego ogrodu, jesli nie jest sie twoim wujkiem ani nawet siostrzenica czy
kolega ze szkoly?
Hej, Mariusz Mieczakowski

PS. Moje sa odporne,nie zauwazylem jakichkolwiek uszkodzen mrozowych. (a
propos "Golden Speader"). Zgadzam sie, moja tez znosi mrozy bez uszkodzen.

8. Data: 2002-06-21 20:03:32

Od: a...@o...pl (Bogusław Radzimierski) szukaj wiadomości tego autora

Behalf Of
i...@p...onet.pl

>Niestety, nie. Sprawdzilem tez na twojej stronie: w spisie jest, zdjecia
niet.

Abies pectinata to :-) A.alba , jodla pospolita ,jodla biala taki synonim
:-)))

>Stad, z pewna taka niesmialoscia, zapytam: czy istnieje mozliwosc
obejrzenia
>twojego ogrodu, jesli nie jest sie twoim wujkiem ani nawet siostrzenica czy
>kolega ze szkoly?

Do szkoly to ja chodzilem rzadko,tak ze, niezbyt pamietam szkolnych
kolegow:-)
Ale ogrod jest zawsze otwarty,bardzo lubie przeprowadzac egzaminy z nazw
lacinskich roslin ,czuje sie bardziej dowartosciowany:-))
Czy to moze isc na konkurs !!!

9. Data: 2002-06-22 09:49:16

Od: <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Abies pectinata to :-) A.alba , jodla pospolita ,jodla biala taki synonim
> :-)))
No to ladnie. O Abies alba cos niecos slyszalem, ale ten synonim to juz
przesada...

Ale ogrod jest zawsze otwarty,bardzo lubie przeprowadzac egzaminy z nazw
> lacinskich roslin ,czuje sie bardziej dowartosciowany:-))
> Czy to moze isc na konkurs !!!
Skoro tak, to pewnego dnia sie pojawie, choc mam daleko. Dzieki w kazdym razie.

Gaillardia pulchella
Dziewanna
Malwa letnia
Plot