Abisynka

1. Data: 2008-06-20 07:10:34

Temat: Abisynka
Od: "mz" <l...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam
Zastanawiam sie nad kupnem na moją działke pompy tzw abisynki.
Nigdy takiego ustrojstwa nie podłączałem. Czy mógłby ktos podzielić się swją
wiedzą jak taką pompe sie podłącza (potrzeba coś wiecej niż pompa i kawałek rury
np PCV który wsadze w pompe ?)
A może wie ktoś gdzie w sieci znajde jakieś rysunki jak podłączyć takową pompe ?
Goglam juz od kilku dni i nic. Wszedzie jedynie propozycje sprzedaży pompy.

2. Data: 2008-06-20 07:52:39

Temat: Re: Abisynka
Od: "skryba ogorodowy" <z...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "mz" <l...@w...pl> napisał w wiadomości

> Goglam juz od kilku dni i nic. Wszedzie jedynie propozycje sprzedaży
> pompy.

Bo tutaj funkcjonuje pojęcie studni abisynki a nie pompy.
Kliknij w google studnie abisynki.
:-)

Pozdrawiam pogodnie
sakryba

3. Data: 2008-06-20 08:00:01

Od: "mz" <l...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dzięki za informacje. Ale czy w takim razie mogę postawić pompe (abisynke) nad
studnią ? Czy to będzie działać ? Bo wszędzie czytam, że powinno się wbić w
ziemie rurę.
Wymyśliłem sobie ze przykryje betonową płytą moją studnie spuszcze do dna rurę
do rury podłącze pompe (abisynke) i gotowe.

4. Data: 2008-06-20 08:18:41

Od: "Panslavista" <p...@h...com> szukaj wiadomości tego autora

"mz" <l...@w...pl> wrote in message
> [...]
> A może wie ktoś gdzie w sieci znajde jakieś rysunki jak podłączyć takową
> pompe ? Goglam juz od kilku dni i nic. Wszedzie jedynie propozycje

Dziecinnie proste - trzeba wbić (wkręcić) do gruntu rurę z filtrem - na
jakieś 7-9 m głęboko (jedna rura, "sztanga", czasem więcej), aby dojść do
wody. Na tę rurę nakładasz zawór zwrotny pionowy i montujesz pompę ręczną,
elektryczną bądź spalinową, która będzie wodę pompowała. Jeżeli działka
pozostaje bez dozoru lepiej takie pompy podłączać złączami łatwo
rozłączanymi i zabierać ze sobą. Zostawiona - ma tendencję "dostania" nóg.

5. Data: 2008-06-20 08:22:24

Od: "mz" <l...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

A nie można jej zamontować nad istniejącą już studnią ?

6. Data: 2008-06-20 08:31:56

Od: "Panslavista" <p...@h...com> szukaj wiadomości tego autora

"mz" <l...@w...pl> wrote in message
> [...]
> Wymyśliłem sobie ze przykryje betonową płytą moją studnie spuszcze do dna
> rurę do rury podłącze pompe (abisynke) i gotowe.

Nie ma pomp abisynek - są studnie "abisyńskie". To, co nazywasz pompą
abisyńską to zazwyczaj pompa ręczna tłokowa. Jeżeli masz studnię kopaną, z
kręgami wewnątrz to z pewnością nie jest to studnia abisyńska. Do takiej
studni najlepsza będzie pompa spalinowa lub ręczna - do obu można podłączyć
rurę ssawną twardą lub elastyczną (ze sprężyną wzdłuż, aby się nie ścisnęła
pod podciśnieniem) oraz kosz ssawny - rodzaj filtra z zaworem zwrotnym
zawieszonym około 0,5m nad dnem studni, lub jeszcze lepiej pompę
zanurzeniową z dołączonym dowolnym wężem o przekroju przyłącza tej pompy i
wyłącznikiem pływakowym wyłączającym zasilanie, aby pompa nie wyssała wodę
pozbawiając się chłodzenia i nie pracowała "na sucho".
Są studnie artezyjskie - kiedy woda wypływa z rury pod własnym
ciśnieniem. Jest też możliwość w górach, aby studnię umieścić na zboczu
powyżej punktu odbioru wody, wtedy nie potrzeba żadnej pompy, aby mieć wodę
w domu - sposób często stosowany na Podkarpaciu...

7. Data: 2008-06-20 08:39:50

Od: "mz" <l...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Panslavista" <p...@h...com> napisał w wiadomości

> [...]
> odbioru wody, wtedy nie potrzeba żadnej pompy, aby mieć wodę w domu - sposób

Dziękuje za wyczerpującą odpowiedz. Mysle o pompie ręcznej (brak prądu) np o
http://allegro.pl/item379772698_abisynka_pompa_reczn
a_classic_zielona_szybki_wysyl.html

8. Data: 2008-06-20 08:57:52

Od: "Panslavista" <p...@h...com> szukaj wiadomości tego autora

"mz" <l...@w...pl> wrote in message
>A nie można jej zamontować nad istniejącą już studnią ?

Upierasz się przy pompie ręcznej? Oczywiście, że można. Na zimę trzeba z
niej spuścić wodę. Warunek montażu - odległość tłoka pompy od lustra wody w
studni nie większa niż 7m. Inaczej - gdybyś się nadal upierał przy pompie
ręcznej i na dodatek do zasilania węża, więc ssąco-tłoczącej na dodatek
lustro wody głębiej niż 7m - musiałbyś zastosować pompę żerdziową. Takiej
pompy nie musiałbyś opróżniać na zimę, a jedynie izolować termicznie jej
część nad studnią, dawniej owijano je grubo powrósłem ze słomy, teraz pewnie
użyto by styropianu.
http://www.zraszacze.pl/sklep/index.php/cPath/55_60_
68

Przypuszczam, że żerdziowej pompy nie kupisz - pewnie wszystkie zezłomowano.

9. Data: 2008-06-20 09:05:21

Od: "Panslavista" <p...@h...com> szukaj wiadomości tego autora

"mz" <l...@w...pl> wrote in message

> Użytkownik "Panslavista" <p...@h...com> napisał w wiadomości

> Dziękuje za wyczerpującą odpowiedz. Mysle o pompie ręcznej (brak prądu) np
> [...]

Nie napisałeś jak głęboko utrzymuje się lustro wody i na jakie cele ta woda
będzie przeznaczona. Jest wiele małych pomp spalinowych i wystarczy dowolny
dostosowany wielkością do potrzeb zbiornik plastikowy nawet na wodę
spożywczą, aby nie utrudniać sobie życia - cena małej pompy spalinowej
spokojnie koresponduje z ceną ręcznej. Podaj te dane, a szybko udzielę ci
odpowiedzi.

10. Data: 2008-06-20 09:16:31

Od: "mz" <l...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Studnia kopana z 4 kręgów po 1 m czyli w sumie 4 m. Wody jest tak ciut poniżej 1
kręgu (teraz podczas suszy) czyli ok 1m.
Woda potrzebna do podlania ogródka.

borówki
Verbena
Komu wymarzl ambrowiec?