Abonament TV - troche nie na temat

1. Data: 2003-03-12 08:23:18

Temat: Abonament TV - troche nie na temat
Od: "Krzysztof Piotrowski" <k...@k...kalisz.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam !

Kilka listow 'wyzej' bylo pytanie ON w sprawie ulg w placeniu abonamantu i
odpowiedz, ze ulga ta pozostala b/z.
Moje pytanie jest nieco inne - a mianowicie dotyczy mojej babci. Dotychczas
korzystala z tzw. ulgi kombatanckiej ale teraz dostala dodatek do emerytury.
Teraz samodzielnie musi oplacac?

Bede wdzieczny za wszelkie informacji.

K.Piotrowski

2. Data: 2003-03-12 09:21:47

Temat: Re: Abonament TV - troche nie na temat
Od: p...@p...onet.pl (Piotr M :) szukaj wiadomości tego autora

We środa 12 marca 2003 o 09:23:18 Można było na grupie przeczytać :

KP> Bede wdzieczny za wszelkie informacji.

Witaj szanowny(a) Krzysztof

Wydaje mi się ze tak nie jest to poparte żadna wiedzą ( jeśli chodzi o
konkretny przepis ) ale tokiem myślenia jak sądzę dodatek został babci
przyznany zamiast dotychczasowego zwolnienia z opłat więc jeżeli babcia
chce korzystać z TVi\lub radia powinna chyba sama opłacić przy pomocy
dodatku ten abonament :)

--
Pozdrowienia,
Piotr mailto:p...@p...onet.pl

3. Data: 2003-03-12 15:31:46

Od: "Zbigniew Andrzej Gintowt" <z...@c...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Piotr M :" <p...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
> przyznany zamiast dotychczasowego zwolnienia z opłat więc jeżeli babcia
> chce korzystać z TVi\lub radia powinna chyba sama opłacić przy pomocy
----------------------------------
Pozwolę sobie "podrzucić" trochę przepisów:

Rozporządzenie krajowej Rady Radiofonii i Telewizji z dnia 27 czerwca 1996
r.
w sprawie opłat abonamentowych za używanie odbiorników radiofonicznych i
telewizyjnych.
(Dz. U. z dnia 16 lipca 1996 r.) z uwzględnieniem najnowszych zmian w Dz.U.
z 2001 r. nr 90 poz. 1015

§ 4. 1. Zwalnia się od opłat za używanie odbiorników radiofonicznych i
telewizyjnych:
1) osoby:
a) zaliczone do I grupy inwalidów,
b) zaliczone do znacznego stopnia niepełnosprawności,
c) całkowicie niezdolne do pracy i niezdolne do samodzielnej egzystencji,
d) o stałej lub długotrwałej niezdolności do pracy w gospodarstwie rolnym,
którym przysługuje zasiłek pielęgnacyjny,
2) osoby, które ukończyły 75 lat,
3) osoby, które otrzymują stały zasiłek lub rentę socjalną z pomocy
społecznej,
4) osoby niesłyszące, u których stwierdzono całkowitą głuchotę lub
obustronne upośledzenie słuchu (mierzone na częstotliwości 2000 Hz o
natężeniu od 80 dB).
2. Zwalnia się od opłat za używanie odbiorników radiofonicznych i
telewizyjnych niewidomych, których ostrość wzroku nie przekracza 15%.
3. Zwolnienie od opłat za używanie odbiorników radiofonicznych i
telewizyjnych przysługuje:
1) inwalidom wojennym i wojskowym - na podstawie rozporządzenia Rady
Ministrów z dnia 31 maja 1974 r. w sprawie niektórych ulg i przywilejów
przysługujących inwalidom wojennym i wojskowym (Dz. U. Nr 21, poz. 124, z
1983 r. Nr 8, poz. 42 i z 1984 r. Nr 28, poz. 144),
2) kombatantom i innym osobom uprawnionym - na podstawie ustawy z dnia 24
stycznia 1991 r. o kombatantach oraz niektórych osobach będących ofiarami
represji wojennych i okresu powojennego (Dz. U. Nr 17, poz. 75 i Nr 104,
poz. 450, z 1992 r. Nr 21, poz. 85, z 1993 r. Nr 29, poz. 133, Nr 129, poz.
602 i Nr 134, poz. 645, z 1994 r. Nr 99, poz. 482 oraz z 1995 r. Nr 4, poz.
17 i Nr 138, poz. 681 i z 1997 r. Nr 15, poz. 83); zwolnienie przysługuje
bez względu na to, czy książeczka opłat jest wystawiona na kombatanta lub
inną osobę uprawnioną, czy na jego małżonka, który wspólnie z nim
zamieszkuje,
3) wdowom i wdowcom - emerytom i rencistom pozostałym po kombatantach i
innych osobach uprawnionych na podstawie ustawy, o której mowa w pkt 2.
4. Zwolnienie od opłat przysługuje osobom wymienionym w ust. 3 pkt 2 i 3,
jeżeli nie korzystają ze zwolnień określonych w ust. 1 i 2 lub ust. 3 pkt 1.
Dalsze objaśnienia w cytowanym rozporządzeniu (za długie do cytowania na
Grupie), pobrać można z sejmowego archiwum prawa.
Sam anulowałem książeczkę opłat radiofonicznych na poczcie w grudniu ub.
roku. Dotychczas nie wiedziałem o swoim prawie, a Szanowna płaciła w
styczniu, czy jakoś tak za cały rok...

Pozdrawiam
Zbig A Gintowt

4. Data: 2003-03-12 16:35:26

Od: "Krzysztof Piotrowski" <k...@k...kalisz.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Zbigniew Andrzej Gintowt" <z...@c...net.pl> napisał w
wiadomości news:b4njtl$1aj$1@atlantis.news.tpi.pl...

> Użytkownik "Piotr M :" <p...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

dziekuje

K.Piotrowski

5. Data: 2003-03-12 16:36:05

Od: Scalamanca <s...@N...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Zbigniew Andrzej Gintowt pisze w news:b4njtl$1aj$1@atlantis.news.tpi.pl

> 1) inwalidom wojennym i wojskowym - na podstawie rozporządzenia Rady
> Ministrów z dnia 31 maja 1974 r.

Nie wyszczególnili grup, więc rozumiem, że to dotyczy wszystkich
trzech?

> Sam anulowałem książeczkę opłat radiofonicznych na poczcie w grudniu ub.
> roku. Dotychczas nie wiedziałem o swoim prawie, a Szanowna płaciła w
> styczniu, czy jakoś tak za cały rok...

A jeśli ktoś już zapłacił za cały rok - zwrócą wstecz?

--
Pozdrowieństwa,
Scally

6. Data: 2003-03-12 21:11:03

Od: "Zbigniew Andrzej Gintowt" <z...@c...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkowniczka "Scalamanca" <s...@N...wp.pl> napisała w wiadomości
> Zbigniew Andrzej Gintowt pisze w news:b4njtl$1aj$1@atlantis.news.tpi.pl

> Nie wyszczególnili grup, więc rozumiem, że to dotyczy wszystkich
> trzech?
Prawdę mówiąc, nie orientuję się czy czy inwalidzi wojenni lub wojskowi są
jakoś "pogrupowani", ale pewnie dotyczy wszystkich. Jest to "szczególna"
grupa osób poszkodowanych. Natomiast "zwykłe" ON wymienione są w ust.1 i
ulga dotyczy jedynie znacznego stopnia niepełnosprawności (dawna I grupa)
oraz innych wymienionych niżej.

> A jeśli ktoś już zapłacił za cały rok - zwrócą wstecz?
Nie probowałem ubiegać się, ale podejrzewam, że nie oddadzą (szczerze mówiąc
nawet nie pytalem o to...)
Pozdrawiam
Zbig A Gintowt

7. Data: 2003-03-13 07:06:32

Od: "Pearl" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Scalamanca" <s...@N...wp.pl> napisał w wiadomości
> Zbigniew Andrzej Gintowt pisze w news:b4njtl$1aj$1@atlantis.news.tpi.pl

> Nie wyszczególnili grup, więc rozumiem, że to dotyczy wszystkich
> trzech?

To rozporządzenie RM z 31.05.74 straciło moc. Poniżej coś nowszego.
Poza tym Scally, chodzi tu o inwalidów wojskowych tych, którzy pracowali
przymusowo w kopalniach itp. po wojnie.

Pozostali inwalidzi wojskowi na ogólnych zasadach wg ustawy z dnia 17
grudnia
1998 r. o emeryturach i rentach z Funduszu Ubezpieczeń Społecznych (Dz.U.
1998 nr 162 poz. 1118)

--
Pozdrawiam.
Perła

-------------
Dz.U. z 2002 r. Nr 4 poz. 35

ROZPORZĄDZENIE RADY MINISTRÓW
z dnia 8 stycznia 2002 r.
w sprawie niektórych ulg przysługujących inwalidom wojennym i wojskowym
(Dziennik Ustaw z dnia 18 stycznia 2002 r.)

Na podstawie art. 23 i art. 41 ustawy z dnia 29 maja 1974 r. o zaopatrzeniu
inwalidów wojennych i wojskowych oraz ich rodzin (Dz. U. z 1983 r. Nr 13,
poz. 68, z 1990 r. Nr 36, poz. 206, z 1991 r. Nr 104, poz. 450, z 1992 r. Nr
21, poz. 84, z 1993 r. Nr 129, poz. 602, z 1994 r. Nr 10, poz. 37, z 1995 r.
Nr 4, poz. 17 i Nr 138, poz. 681, z 1996 r. Nr 136, poz. 636, z 1997 r. Nr
28, poz. 153, z 1998 r. Nr 106, poz. 668 i Nr 162, poz. 1118, z 2001 r. Nr
81, poz. 877 oraz z 2002 r. Nr 4, poz. 34) zarządza się, co następuje:

§ 1. [ Przywileje inwalidów wojennych lub wojskowych ]

1. Inwalidom wojennym i wojskowym przysługuje:

1) zwolnienie z opłat abonamentowych za używanie odbiorników radiowych i
telewizyjnych,

2) 50% zniżka w opłatach za wydanie dowodu rejestracyjnego, pozwolenia
czasowego i tablic (tablicy) rejestracyjnych pojazdów samochodowych oraz w
opłacaniu składek na obowiązkowe ubezpieczenie odpowiedzialności cywilnej
posiadaczy pojazdów samochodowych.

2. Inwalidom wojennym i wojskowym całkowicie niezdolnym do pracy przysługuje
50% zniżka w opłacaniu składki na dobrowolne ubezpieczenie casco pojazdów
samochodowych, określone w dziale II w grupie 3 załącznika do ustawy z dnia
28 lipca 1990 r. o działalności ubezpieczeniowej (Dz. U. z 1996 r. Nr 11,
poz. 62, z 1997 r. Nr 43, poz. 272, Nr 88, poz. 554, Nr 107, poz. 685, Nr
121, poz. 769 i 770 i Nr 139, poz. 934, z 1998 r. Nr 155, poz. 1015, z 1999
r. Nr 49, poz. 483, Nr 101, poz. 1178 i Nr 110, poz. 1255, z 2000 r. Nr 43,
poz. 483, Nr 48, poz. 552, Nr 70, poz. 819, Nr 114, poz. 1193 i Nr 116, poz.
1216 oraz z 2001 r. Nr 37, poz. 424, Nr 88, poz. 961, Nr 100, poz. 1084 i Nr
110, poz. 1189), z tym że jeżeli suma ubezpieczenia przekracza 20 000 zł,
zniżka przysługuje od części składki ustalonej w takiej proporcji, w jakiej
kwota 20 000 zł pozostaje do rzeczywistej sumy ubezpieczenia.

3. Zniżki, o których mowa w ust. 1 pkt 2 i ust. 2, przysługują w odniesieniu
do jednego pojazdu samochodowego, nie służącego do zarobkowego przewozu,
będącego własnością inwalidy wojennego lub wojskowego.

§ 2. [ Nabycie prawa do ulg ]

Ulgi, o których mowa w § 1, przysługują inwalidom wojennym i wojskowym,
jeżeli nie korzystają z takich ulg na podstawie innych przepisów.

§ 3. [ Książeczka inwalidy ]

Dowodem uprawniającym do korzystania z ulg jest książka inwalidy wojennego
(wojskowego) wystawiona przez Zakład Ubezpieczeń Społecznych.

§ 4. [ Przepisy uchylone ]

Traci moc rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 31 maja 1974 r. w sprawie
niektórych ulg i przywilejów przysługujących inwalidom wojennym i wojskowym
(Dz. U. Nr 21, poz. 124, z 1983 r. Nr 8, poz. 42 i z 1984 r. Nr 28, poz.
144).

§ 5. [ Wejście w życie ]

Rozporządzenie wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia.

Prezes Rady Ministrów: L. Miller

Przypisy:
Rozporządzenie wchodzi w życie 2 lutego 2002 r.

8. Data: 2003-03-18 12:10:01

Od: "Leszek" <l...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Pojawiło się ostatnio coś nowego, w temacie inwalidów wojennych i wojskowych
na pewno, być może także pozostałych. Do tej pory (co najmnie Ci pierwsi) po
prostu (po odpowiednim zgłoszeniu sprawy) po prostu nie musieli płacić.
Teraz mają obowiązek płacić, za to dostają odpowiedni dodatek do renty. Było
o tym głośno w mediach parę tygodni temu, że muszą stać w kolejkach na
poczcie. Niestety nie wiem, jakie rozporządzenie ten temat reguluje -
postaram się znaleźć gazetę w której to było opisane, może były tam jakieś
namiary na paragrafy

LM

9. Data: 2003-03-18 12:16:38

Od: Scalamanca <s...@N...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Leszek pisze w news:10113-1047989408@213.17.164.114

> Teraz maj+- obowi+-zek płacić, za to dostaj+- odpowiedni dodatek do renty.

Hm.. a jeśli nie pobierają renty, tylko emeryturę, bo większa?

--
Pozdrowieństwa,
Scally
http://www.modus-vivendi.w.pl
http://www.proinfo.pl/ustron2003/

pomoc
Konferencja prasowa na temat zakazu dyskryminacji ON
E-mail weryfikacyjny (prawdopodobnie ktos podal Twój e-mail do naszej listy wysylkowej w sposob nieuprawniony !!!)
Re: przyklad dyskusji z lekarzami
przyklad dyskusji z lekarzami