Acer negundo 'Flamingo" - rozmnażanie

1. Data: 2006-04-03 17:25:40

Temat: Acer negundo 'Flamingo" - rozmnażanie
Od: "Michał Wilk" <m...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Mam takiego klonika i bardzo sobie chwalę, chciałbym go rozmnozyc, w jaki
sposob najlepiej? Czy przez ukorzenianie czy szczepienie?

Jesli ukorzenianie - to czy moge sadzonki zrobic z ubieglorocznych pedow
teraz? Czy musze czekac do lata (zielne) albo do jesieni (zdrewniale)?

Jesli szczepienie, to czy podkladka musi byc koniecznie Acer negundo czy
zwykly, znaleziony na, nomen omen, polu - campestre?

Pozdrawiam,
Michal

2. Data: 2006-04-11 21:32:38

Temat: Re: Acer negundo 'Flamingo" - rozmnażanie
Od: Grzegorz Sapijaszko <g...@s...net> szukaj wiadomości tego autora

Michał Wilk wrote:

> Mam takiego klonika i bardzo sobie chwalę, chciałbym go rozmnozyc, w jaki
> sposob najlepiej? Czy przez ukorzenianie czy szczepienie?

Moim zdaniem, przez ukorzenianie sadzonek zielnych, gdzieś tak w
czerwcu/początkiem lipca.

> Jesli szczepienie, to czy podkladka musi byc koniecznie Acer negundo czy
> zwykly, znaleziony na, nomen omen, polu - campestre?

Podkładka może być z dowolnego gatunku należącego do danej grupy, w
przypadku A. negundo może to być A. negundo, A. cissifolium i A. henryi. Z
polnym raczej nie zadziała :).

Pozdrawiam,
Grzesiek
--
Pewien starzec u stóp Wezuwiusza
Zgłębiał trzeci już tom Witruwiusza,

3. Data: 2006-04-12 16:36:25

Od: "Michał Wilk" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Grzegorz Sapijaszko" <g...@s...net> napisał w
wiadomości news:18175990.sUhN66PjEJ@okzsajipas.ten...

> Moim zdaniem, przez ukorzenianie sadzonek zielnych, gdzieś tak w
> czerwcu/początkiem lipca.

Aha, dzieki, sprobuje z zielnych, na razie podjalem mala probe ze
zdrewnialymi, chociaz na wiele nie licze. Bede w kazdym razie raportowal;-)
Jesli cos sie urodzi to nadmiar chetnie posle w grupe, bo klonik jest
piekniutki:)

> Podkładka może być z dowolnego gatunku należącego do danej grupy, w
> przypadku A. negundo może to być A. negundo, A. cissifolium i A. henryi. Z
> polnym raczej nie zadziała :).

A gdzie mozna znalezc niedrogo takie podkladki? Gdzies u lesniczego
popytac?;-) Bo samemu znalezc w polu nie bedzie latwo, a przeciez nie bede
kupowal sadzonek w jakichs centrach ogrodniczych;-)).

Dzieki za odpowiedz!

Pozdrawiam,
Michal

4. Data: 2006-04-12 20:46:17

Od: Grzegorz Sapijaszko <g...@s...net> szukaj wiadomości tego autora

Michał Wilk wrote:

> A gdzie mozna znalezc niedrogo takie podkladki? Gdzies u lesniczego
> popytac?;-) Bo samemu znalezc w polu nie bedzie latwo, a przeciez nie bede
> kupowal sadzonek w jakichs centrach ogrodniczych;-)).

Nie wiem, jak z pozostałymi, ale A. negundo możesz sam sobie wysiać.. Dość
popularny klon i dający dużo nasion. Za nasionami pozostałych możesz
rozejrzeć się we Florpaku.

Pozdrawiam,
Grzesiek
--
Był anemiczny raz hipochondryk,
Co wielki miał do cudzych żon dryg.

5. Data: 2006-04-13 13:15:20

Od: "Michał Wilk" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Grzegorz Sapijaszko" <g...@s...net> napisał w
wiadomości news:11340407.DeH7pA0iC2@okzsajipas.ten...
> Nie wiem, jak z pozostałymi, ale A. negundo możesz sam sobie wysiać.. Dość
> popularny klon i dający dużo nasion. Za nasionami pozostałych możesz
> rozejrzeć się we Florpaku.

A na iluletnich siewkach mozna juz szczepic?

Pozdrawiam,
Michal

Opryski planowe
cedr libański
winobluszcz trójklapowy i "pecherzyki"
Jaka roślina wytrzyma sąsiedztwo orzecha włoskiego?
Tajemnicze zachowanie buka :(