Re: Ach ta Miłość,Co mam robić ???

From: n...@p...ninka.net
Newsgroups: pl.sci.psychologia
Subject: Re: Ach ta Miłość,Co mam robić ???
Date: 09 Apr 2000 16:48:21 -0700

"Diana" <d...@p...fm> writes:

> Nie chcialabym w tym miejscu prowadzic filozoficznych dywagacji na temat
> teorii i nauki. Interesuje mnie to o tyle, o ile ma zastosowanie w
> psychologii. Niektore koncepcje, niezaleznie od tego jak bardzo wydaja sie
> prawdziwe lub sluszne, i tak musza zostac zweryfikowane, jesli chce sie
> traktowac je powaznie. Zbior czyichs prywatnych pogladow nie jest w zadnym
> wypadku dowodem. Kazda teoria, ktora rzekomo wyjasnia wszystko, co moze sie
> zdarzyc, jest nienaukowa. Jesli brak dowodow ma byc argumentem, to co
> mialoby byc kontrargumentem?

No mowilam ze nieco namieszalas. Teoria oczywiscie ma wyjasniac
rzeczywistosc a jej "potwierdzenie' to wysnucie wnioskow, na ich
podstawie skonstruowanie eksperymentu ktorego wynik bedzie dokladnie
taki jak przewiduje teoria. jesli jest inny - wtedy teoria nie
sprawdzila sie.

BTW: w tym znaczeniu zreszta psychologia nie jest nauka ;)

--
Nina (Mazur) Miller
n...@p...ninka.net