Afirmacja życia.

1. Data: 2012-04-20 20:51:46

Temat: Afirmacja życia.
Od: Nemezis <s...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Nietzsche nie był polakiem, ale był dość zawzięty i wszędzie gdzie się
pojawiał ogłaszał siebie polskim szlachcicem__ja wiem dlaczego.
Ale przejdźmy do tego co głosił , jego zachwyciła afirmacja życie.
Siłą Nietzschego był niezwykle przenikliwy sąd wszystkich naszych
idei, ludzkiej duszy, moralności i filozofii. Wykazywał on, że myśl
filozoficzna nie rodzi się poza obrębem życia, tak jakby filozofowie z
daleka przypatrywali się światu i jego kolejom, lecz że pławi się ona
w życiu i zawsze, jeśli nie jest zafałszowana, to życie wyraża.
Widzimy tu najbardziej sensacyjny i prowokujący aspekt tej filozofii,
jest to sprzeciw wobec chrystianizmu (i wszelkim teoriom
kontemplacyjnym jak buddyzm), który zdaniem Nietzschego, jest
moralnością słabych narzuconą silnym, szkodliwą dla rodzaju ludzkiego
a więc niemoralną.Ta postawa była , rzecz jasna, rewolucyjna, i
wywracała do góry nogami wszystkie systemy wartości.
Teraz Marks__istotą filozofii jest postawa kontemplacyjna. Nie
zamierza ona przekształcać świata. Chroni się w metafizykę. Jest w
końcu rozumem oddzielonym od swej bazy, nadbudową usiłującą zamaskować
swoje przybudówki. Szuka wartości absolutnych, nie zajmuje się
potrzebami. Jak widzicie ,marksizm objawia mistyfikację tak samo jak
Freudyzm ( wiara w boga to tęsknota za tatusiem) lub Nietzsche. Polega
to na wykazaniu , że za naszymi "szlachetnymi "uczuciami kryją się
kompleksy, akty tchórzostwa i wreszcie brudy życia.
Zwracam uwagę na to, że poczynając od Kanta myśl ludzka coraz pilniej
szuka życia, stawania się bądź egzystencji ( tego nauka obiektywna nie
kapuje bo nie dokonała redukcji, czyli pozostała abstrakcyjna, więc
niedojrzała) . Jest w tym wszystkim głęboka troska umysłu, który
zaczyna niedowierzać abstrakcyjnym systemom i wyczuwa coraz większe
zagrożenie od samego życia. Kiedyś ludzie żyli wolniej, bo nie
zmieniali życia, tych dwóch panów przyczyniło się do tego że teraz
wszystko szybko mknie, zerwano kotwice statków i każdy z nas jest za
sterem, by nasz statek dopłynął do portu bezpiecznie.

2. Data: 2012-04-20 21:11:30

Temat: Re: Afirmacja życia.
Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

On 20 Kwi, 22:51, Nemezis <s...@g...com> wrote:
> [...]
> to na wykazaniu , że za naszymi "szlachetnymi "uczuciami kryją się
> kompleksy, akty tchórzostwa i wreszcie brudy życia.

Atam, nie mam ochoty gadać o Niczem ani o Marksie.
Co kryło się za przyjaźnią Iwaszkiewicza i Miłosza? - który którego
wychędożył? Wiesz?
3333-)

> Zwracam uwagę na to, że poczynając od Kanta myśl ludzka coraz pilniej
> szuka życia,

Negujac wartość kobiety=kobiecości? Zresztą z panem Niczem 3-]

> [...]
> zaczyna niedowierzać abstrakcyjnym systemom i wyczuwa coraz większe
> zagrożenie od samego życia. Kiedyś ludzie żyli wolniej,

Ale krócej :-]

> bo nie
> zmieniali życia,

Bzdura. Zmieniali je, tylko wolniej.

> tych dwóch panów przyczyniło się do tego że teraz
> wszystko szybko mknie, zerwano kotwice statków i każdy z nas jest za
> sterem, by nasz statek dopłynął do portu bezpiecznie.

Łoj, globuś, globuś... :-]

3. Data: 2012-04-20 21:54:13

Od: Nemezis <s...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Ikselka napisał(a):

> [...]
> wychędożył? Wiesz?
> 3333-)

> Negujac wartość kobiety=kobiecości? Zresztą z panem Niczem 3-]

To sobie załóż wątek o Miłoszu i Iwaszkiwiczu, bo nie wiem co znowu
sprzedani obcej państwowości nawymyślali do patryjotów polskich.
Kiedyś wartości były statyczne, ludzie dostosowywali się do danych
wartości abstrakcyjnych i żyli powoli,( bo życie to dynamika, zmiana,
przewarościowywanie ze względu na sytułację,) czyli chronili się w
abstrakcje kosztem ludzi ,jak też podejmowania decyzji i brania
odpowiedzialności. Chronili się w gotowe wartości i nimi sobie
wyjaśniali życie i to co ich świadomość unikała o sobie, wywlekli
psychoanalityk, socjolog, filozof. Umieścili nas bliżej życia z
którego zmianami tylko osobiście jesteśmy w stanie się zmierzyć, jak
też naszymi wyborami stwarzamy świat jako konsekwencja naszych
decyzji. Staliśmy się Bogami.

4. Data: 2012-04-21 16:21:51

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

On 20 Kwi, 23:54, Nemezis <s...@g...com> wrote:

> To sobie załóż wątek o Miłoszu i Iwaszkiwiczu, bo nie wiem co znowu
> sprzedani obcej państwowości nawymyślali do patryjotów polskich.

Ze niby kto patryjota jest? Iwaszkiewicz i Miłosz?
3333-)
Kochanie, Iwaszkiewicz wychędożył Miłosza i stąd właśnie kariera
Miłosza się zaczyna 3333-)

> Kiedyś wartości były statyczne,

Nie mogę tego czytać, nosz po prpstu bzdet na bzdecie.

> ludzie dostosowywali się do danych
> wartości abstrakcyjnych i żyli powoli,

Zyli powoli, bo szybciej się nie dało - ze względów technologicznych.

>( bo życie to dynamika, zmiana,
> przewarościowywanie ze względu na sytułację,)

Do tego potrzebna jest technologia.

> [...]
> którego zmianami tylko osobiście jesteśmy w stanie się zmierzyć, jak
> też naszymi wyborami stwarzamy świat jako konsekwencja naszych

Bełkoczesz.

5. Data: 2012-04-21 18:52:32

Od: glob <n...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Ikselka napisał(a):

> [...]
>
> Nie mogę tego czytać, nosz po prpstu bzdet na bzdecie.

> Zyli powoli, bo szybciej się nie dało - ze względów technologicznych.

Technologia mogła się rozwinąć bo podważali stare skostaniałe
wartości ,których powtarzanie wstrzymywało dynamikę zmian i rozwój.
Technologia jest skutkiem a nie przyczyną. Tak więc ludzie zaczeli
kształtować rzeczywistość bez odwoływania się do modeli statycznych i
to też zmusiło do relatywizownia wypowiedzi bo zmieniała się też
aktualna sytułacja, w której podejmowano decyzje. KK ze swoimi
statycznymi wartościami nadal jest obrażony na relatywizm, a to
konieczność, bo jak coś się zmienia, nie da się mu przypisywać non
stop tego samego i dlatego kk już nie pasuje do rzeczywistości ,a
nawet jest już nihilizmem i relatywizmem, bo relatywizuje wszystko na
jedną modłę czyli niszczy wartości, które płyną ze zmieniającej się
rzeczywistości, zmieniającej za pomocą decyzji ludzi, bo decyzje są
konsekwentne i natychmiast tworzy decyzja wariant rzeczywistości,
która by nie zaistniała gdyby nie decyzja człowieka_Boga.

6. Data: 2012-04-21 18:58:34

Od: glob <n...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Wiadomość:

Ikselka napisał(a):

> [...]

konsekwentne i natychmiast tworzy decyzja wariant rzeczywistości,
która by nie zaistniała gdyby nie decyzja człowieka_Boga.

Apostazja jako wolnosc od? Co wy na to?
Apostazja jako wolnosc od? Co wy na to?
równanie na szczęśliwe życie
J.Ch