Agora

1. Data: 2013-05-24 06:17:06

Temat: Agora
Od: outside <s...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Film Almodovara o najiteligentniejszej kobiecie świata ,jak podają
naukowcy ,zabitej przez chrześcijańskie zwierzęta w Aleksandrii. Na
wiele wieków przed Keplerem odkryła że ziemia porusza się po elipsie
wokół słońca, była filozofką, matematyczką, astronomką . Niestety do
Aleksardii przybyła dzicz chrześcijańska, barbarzyńcy którzy wyrżneli
najpierw pogan ,a następnie żydów. W pokojowej Aleksandii zapanował
katolicki terror. W wspaniałej Aleksandryjskiej bibiotece zniszczyła
dzieła myśli ludzkiej i zamieniła ją w oborę dla bydłq.
A na samym końcu zabili tą kobietę bo była naukowcem, a kobiety muszą
być ciche i głupie i posłuszne jak tego chciał krwawy bożek dziczy
chrześcijańskiej. Film Almodowara jako sprzeci do barbarzyństwa jakim
jest chrześcijaństwo .http://www.kinomaniak.tv/film/Agora/16694

2. Data: 2013-05-24 11:24:44

Temat: Re: Agora
Od: m...@g...com szukaj wiadomości tego autora

W dniu piątek, 24 maja 2013 06:17:06 UTC+2 użytkownik outside napisał:
> [...]
>
> być ciche i głupie i posłuszne jak tego chciał krwawy bożek dziczy
>
> chrześcijańskiej. Film Almodowara jako sprzeci do barbarzyństwa jakim

Barbazynstwo konczy się w człowieku wtedy, gdy zrozumie on idee Jezusa.
Barbazyncami pozostają wiec ci ktorzy chrzescijanstwa nie rozumieją,
zarówno sposrod uwazających się za jego wyznawcow jak i zwalczających.
Proste jak cep.
Cheers ;)

3. Data: 2013-05-24 12:41:00

Od: outside <s...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

On 24 Maj, 11:24, m...@g...com wrote:

> [...]
> Barbazyncami pozostają wiec ci ktorzy chrzescijanstwa nie rozumieją,
> zarówno sposrod uwazających się za jego wyznawcow jak  i zwalczających.

Nie to chrześcijaństwo to barbarzyńcy, poganie o wiele wyżej tkwili w
cywilizacji, nauce, wartościach. Gdy przyszedł Renesans po okresie
ciemnego bezpłodnego średniowiecza pełnego mordów i nienawiści, dziczy
i przemocy. Wszyscy artysci , reformatorzy , pisarze, sięgneli do
antycznych wartości w filozofi, sztuce, teatru , pisarstwa itd. Naszą
cywilizacyjną kolebką jest starożytna grecja Sokratesa, Platona,
Arystotelesa , piękno sztuki klasycznej, itd. Chrześcijaństwo tylko
niszyło ten dobytek i przez 1500 lat nic nie stworzono, a nawet
cofnięto poważnie rozwój ludzkości.

4. Data: 2013-05-24 14:50:35

Od: outside <s...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

On 24 Maj, 12:41, outside <s...@g...com> wrote:

> [...]
> Arystotelesa , piękno sztuki klasycznej, itd. Chrześcijaństwo tylko
> niszyło ten dobytek i przez 1500 lat nic nie stworzono, a nawet

Ani fundamenty kultury europejskiej nie pochodzą od chrześcijaństwa,
ani chrześcijaństwo nie wywodzi się z Europy. Powstało w Azji
Mniejszej. Tam miało swe źródła.

Do dziś aktualne zasady europejskiej kultury zostały sformułowane
klarownie i w sposób bardzo dojrzały w antycznej Grecji. Na setki lat
przed narodzinami Jezusa wartości kultury europejskiej były gotowe.
Prawda, dobro, sprawiedliwość, piękno - wymieniane w projekcie
preambuły - nie są wartościami sformułowanymi przez chrześcijan.
Odkryła je starożytna literatura, teatr, rzeźba, architektura, a jasno
sformułowała filozofia. Pogańscy Ateńczycy jako pierwsi sformułowali
też zasady demokracji bezpośredniej i cenili cnotę obywatelskiej
odpowiedzialności.

Historycznie rzecz biorąc wymienione wartości nie są chrześcijańskie.
Pozostaje ewentualnie sprawa ich boskiego pochodzenia, ale wówczas
trzeba by się powoływać na bogów i boginie greckiego Olimpu. Jeśli
uważa się, że kultura Aten czasów Peryklesa nie była dziełem ludzi,
lecz miała źródło nadprzyrodzone, to było nim wielobóstwo i wiara w
pokrewieństwo bogów, ludzi i zwierząt.

Jak to się w ogóle stało, że chrześcijaństwo podpisuje się dziś pod
antycznymi wartościami, które przez długie lata zwalczało, jako
pogańskie, a dziś przypisuje sobie nawet ich autorstwo? I dlaczego
projektodawcy preambuły pomijają inne fundamentalne wartości należące
do kanonu kultury europejskiej- na przykład wolność jednostki?

Młode chrześcijaństwo obchodziło się w sposób barbarzyński z
zabytkami antycznej kultury, ale z upływem wieków przyswoiło sobie
filozofię grecką. Św. Augustyn korzystał z Platona, a św. Tomasz z
Arystotelesa. A gdy skończył się długi okres średniowiecza i Renesans
przyniósł wybuch swobodnej, wielkiej twórczości, artyści i myśliciele
żywiołowo zwrócili się do antycznych źródeł europejskiej kultury.
Wartości duchowe Europy, we wszystkich wielkich okresach dziejów tego
kontynentu, tworzyli przede wszystkim artyści, pisarze, uczeni i
reformatorzy społeczni.

Ważnym elementem europejskiego kanonu wartości są idee wolności
jednostki i równości obywateli wobec prawa a także braterstwo. Te
wartości z wielką siłą wypowiadali myśliciele Oświecenia. Stały się
one podstawą organizacji nowoczesnych państw demokratycznych. Dziś
ludzie myślą o wolności osobistej jako ochronie jednostki przed
ingerencją państwa i wszelkich innych instytucji, które chcą
kontrolować prywatne życie ludzi poprzez jawne nakazy i zakazy oraz
zakulisowe manipulacje. Być może tu jest odpowiedź na pytanie dlaczego
projekt chadeckiej preambuły pomija kanoniczną w kulturze europejskiej
wartość wolności. Kościół katolicki odmawia jednostce prawa do
samodzielnego formułowania sądów moralnych i do decydowania o własnym
losie. Hierarchowie dążą do podporządkowania prywatnego życia
wszystkich ludzi doktrynie katolickiej. Dlatego konstytucje, ich
preambuły i kodeksy karne są terenem szczególnych zabiegów ze strony
Kościoła. Polska jest dziś takim modelowym krajem, w którym świeckie
prawo skonstruowane jest wedle woli Kościoła Katolickiego, we
wszystkich sprawach, które hierarchów interesują.

5. Data: 2013-05-24 15:50:11

Od: the_foe <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2013-05-24 06:17, outside pisze:
> Film Almodovara

blisko...

--
@foe_pl

6. Data: 2013-05-24 21:10:53

Od: m...@g...com szukaj wiadomości tego autora

W dniu piątek, 24 maja 2013 14:50:35 UTC+2 użytkownik outside napisał:

> Ani fundamenty kultury europejskiej nie pochodzą od chrześcijaństwa,

Nawet masoneria wywodzi sie z chrzescijanstwa... ;P

7. Data: 2013-05-25 05:27:57

Od: outside <s...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

On 24 Maj, 21:10, m...@g...com wrote:

> Nawet masoneria wywodzi sie z chrzescijanstwa... ;P

Chrześcijaństwo nie posiada żadnych wartości ,to system represji i
nienawiści, jak za komuny, szarość, brud , śmród i żadnego rozwoju,
cofanie, sobie porównaj średniowiecze przez tysiąc pięcet lat, które
jest upadkiem wartości wszelkich i starożytność lub 500 lat od
renesansu do teraz, gdy ludzie odeszli od kk, jaki masz rozkwit wiedzy
i nauki.

8. Data: 2013-05-25 06:13:20

Od: outside <s...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

On 25 Maj, 05:27, outside <s...@g...com> wrote:

> [...]
> jest upadkiem wartości wszelkich i starożytność lub 500 lat od
> renesansu do teraz, gdy ludzie odeszli od kk, jaki masz rozkwit wiedzy

Ciemne wieki Średniowiecza.

Epoka trwająca od upadku Cesarstwa Rzymskiego (476 r.) do odkrycia
Ameryki (1492 r.) jest nazywana średniowieczem. Jednak często spotyka
się inne, wywodzące się z Oświecenia określenie - "wieki ciemne".
Nawet i dziś nierzadko mówimy "jak w średniowieczu" by zobrazować
zacofanie. Czy ta ponad tysiącletnia epoka zasługuje na tak surowy
osąd?

Autorem pojęcia "wieki ciemne" był Franciszek Petrarka,
średniowieczny poeta pochodzący z Italii. Zapatrzony w osiągnięcia
starożytnych, uważał 900 lat od upadku Rzymu do swoich czasów za okres
stagnacji i ciemności. Czasy reformacji (XVI - XVII w.) deprecjonowały
rolę instytucji Kościoła katolickiego, niezwykle potężnego w
średniowiecznej Europie, jako skorumpowanego i zepsutego. Również
oświeceniowi myśliciele krytykowali średniowiecze, w czym przodowali
Kant i Voltaire.

Średniowiecze krytykowano jako epokę upadku kultury i cywilizacji i
regres we wszystkich niemal dziedzinach w porównaniu ze
starożytnością. Upadek roli i znaczenia miast, zmniejszenie wymiany
handlowej, zwłaszcza na szlakach śródziemnomorskich, regres
architektury, w tym brak kanalizacji w miastach to tylko niektóre z
zarzutów najczęściej formułowanych wobec tej epoki. Podobnie brak
wykształcenia, zacofanie i wiara w zabobony ówczesnej ludności.

9. Data: 2013-05-25 08:26:08

Od: outside <s...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

On 25 Maj, 06:13, outside <s...@g...com> wrote:

> [...]
> zarzutów najczęściej formułowanych wobec tej epoki. Podobnie brak
> wykształcenia, zacofanie i wiara w zabobony ówczesnej ludności.

Ale dlaczego tak krytykowana jest ta kanalizacji, a raczej jej brak,
to mnie najbardziej bawiło- bo ludzie w średniowieczu srali sobie na
łeb i to dosłownie. Jak szedłeś ulicą to musiałeś krzyczeć -idzie
człowiek, człowiek idzie- bo jak mordy nie darłeś to wylali ci na łeb
pomuje, bo gówna , szczyny, wylewano przez okna na ulice w drewnianych
wiaderkach i to wszystko płyneło ulicami i dlatego masz takie
epiedemie chorób które dziesiątkowały miasta. No Chiruś o to walczy
tak zapiekle, nikt nie sra mu na łeb w tych strasznych obecnych
czasach.:-D

Rwanda
Eat this
Wolna wola w dyktaturze i samostanowieniu.
No i znowu afera
Jak zabija idealogia