Agresywny pies sąsiada

1. Data: 2006-03-31 12:01:54

Temat: Agresywny pies sąsiada
Od: "Secretgarden" <s...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam!
Od 8 miesięcy mieszkamy w szeregówce "z odzysku",między nami a jednym z
sąsiadów jest tylko niska siatka(około o,5m)a sąsiad ma dużego, bardzo
agresywnego psa,który przy każdym zbliżeniu się do granicy działki(kogokolwiek
i z każdej strony działki sąsiada-listonosz,dzieci wracające z oddalowej o
kilkanaście metrów szkoły)
straszliwie ujada,rzuca się na siatkę.
Wystarczy wyjść na taras lub zbliżyć się do drzwi tarasu,ten rzuca się do
siatki ,szczerzy zęby i ujada
Boję się o życie swoje ,ale szczególnie dzieci,które wracają ze szkoły przed
nami,nie mogę im przecież zabronić do końca życia wychodzić do ogrodu,a nie po
to ma się ogród,by siedzieć jak w klatce.

1/chcemy postawić wyższe,bezpieczniejsze ogrodzenie -jakie przepisy prawne
dotyczą takiej sytuacji (czy obie strony mają na to wyrazić zgodę i gdzie
takie pismo się składa),kwestia podzialu kosztów

2/
Chcę porozmawiać najpierw z sąsiadem na temat psa i płotu ,ale muszę wcześniej
znać przepisy dotyczące takiej sytuacji(agresywności psa),jeżeli się da,chcę
sprawę załatwić polubownie,a jeżeli nie da się,co z tym robić,zawiadamiać
policję??
L.

2. Data: 2006-03-31 18:15:38

Temat: Re: Agresywny pies sąsiada
Od: "Marcin P." <m...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> sąsiadów jest tylko niska siatka(około o,5m)a sąsiad ma dużego, bardzo
> agresywnego psa

Nie żebym był złośliwy ale siatka 0,5 metra to może co najwyżej zatrzymać
jamnika. Nie potrafię sobie wyobrazić dużego agresywnego psa który nie
przeskoczy z miejsca 0,5 metrowej siatki.

3. Data: 2006-03-31 18:49:09

Od: "Jacek" <n...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Ja mam podobny problem i z tego, co czytałem, to prawnie nie ma siły żeby
zmusić sąsiada do udziału w kosztach płotu. Czekać aż pies kogoś zeżre, żeby
wezwać policję i później zmusić go do budowy solidnego ogrodzenia to nie
najlepszy pomysł. Zapytaj na pl.soc.prawo jest tam często o tym pisane.
Jacek

4. Data: 2006-03-31 19:00:36

Od: "Tomek" <k...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> sprawę załatwić polubownie,a jeżeli nie da się,co z tym robić,zawiadamiać

A moze się zaprzyjaźnij z tym psem. To ze duży i szczeka wcale nie znaczy ze
jest strasznie agresywny. Przez płot w pracy mam takie dwa psy. Na wygląd i
zachowanie potwory. Co by zjadły nawet słonia. Zaprzyjaźniłem się z nimi. Jak
przyjeźdzam to łby do krat przystawiają zeby je glaskać. Pies tak ma że będzie
pilnował swojego terenu. Ale jak zobaczy że ktoś obok mu nie robi krzywdy, od
czasu do czasu da coś do zjedzenia to się nie będzie wygłupial i na swojego
warczał. Tomek

5. Data: 2006-03-31 19:15:24

Od: Adam <a...@m...w.stopce> szukaj wiadomości tego autora

> Ja mam podobny problem i z tego, co czytałem, to prawnie nie ma siły żeby
> zmusić sąsiada do udziału w kosztach płotu. Czekać aż pies kogoś zeżre,

Hmmm... zawsze moze zezrec barana napelnionego siarka :)
Historia (legendy ?) zna juz podobny przypadek - sprawdzil sie !

--
Adam
usun literki "v": v...@v...vcomv

6. Data: 2006-03-31 19:47:42

Od: "Jacek R. Gruszczynski" <j...@u...interia.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Secretgarden" <s...@t...pl> napisał w
wiadomości news:0c04.00000105.442d1a31@newsgate.onet.pl...
> Witam!
> Od 8 miesięcy mieszkamy w szeregówce "z odzysku",między nami a jednym z
> sąsiadów jest tylko niska siatka(około o,5m)a sąsiad ma dużego, bardzo
[...]

1. porozmawiac z sasiadem zeby porozmawial z psem
2. jesli nie pomoze to duza ilosc trutki na szczury w kawale miesa

wyjscia 2 nie polecam jesli nie chcesz miec na ostrym pienku z sasiadem.
choc mozna to obejsc - wyjechac na tydzien i poprosic kogos aby 2. dnia
nieobecnosci laskawie podrzucil bydleciu padline pod pysk. Czyli "ktos otrul
mi psa... ten upierdliwy sasaid wyjechal, wiec pewnie nie on".

pozdr

7. Data: 2006-03-31 20:37:18

Od: "[edymon]" <m...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 2006-03-31 21:15 +0200, Użytkownik Adam napisał :

> Hmmm... zawsze moze zezrec barana napelnionego siarka :)
> Historia (legendy ?) zna juz podobny przypadek - sprawdzil sie !

Przypominam, ze nie ma glupich psow. Sa tylko glupi _wlasciciele_ psow.

--
Edytka [edymon] - złodziejka telewizorów z psem w pierwszym pokoleniu
/SPRZĄTAM PO MOIM PSIE/

8. Data: 2006-03-31 21:29:06

Od: "Secretgardens" <o...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

> 1. porozmawiac z sasiadem zeby porozmawial z psem

wątpię,czy znajdą współny język :)))
> [...]
> nieobecnosci laskawie podrzucil bydleciu padline pod pysk. Czyli "ktos otrul
> mi psa... ten upierdliwy sasaid wyjechal, wiec pewnie nie on".

cały czas zależy mi na tym,by sprawę załatwić polubownie,ale chciałabym znac
np.podstawy prawne ,postępowanie dotyczące budowy,a właściwie wymiany
ogrodzenia(niska siatka na wyższy solidny płot),na pewno zaraz pojawi się
problem zacienienia ogrodu sasiada itp.
chciałabym być dobrze przygotowana do rozmowy z sąsiadem,by mieć
rzeczowe,konkretne argumenty...

9. Data: 2006-03-31 21:35:20

Od: "Grzegorz W. Fedorynski" <a...@z...mimuw.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Fri, 31 Mar 2006, Secretgardens wrote:

> [...]
> problem zacienienia ogrodu sasiada itp.
> chciałabym być dobrze przygotowana do rozmowy z sąsiadem,by mieć

Nie podam przepisu, ale jestem niemal pewien, że płot o wysokości do dwóch
metrów można postawić bez żadnej zgody ze strony sąsiada.

Pozdrawiam,

Alojzy

10. Data: 2006-04-01 06:49:58

Od: "Piotr_boncza" <o...@m...com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Secretgardens" <o...@t...pl> napisał w wiadomości
> cały czas zależy mi na tym,by sprawę załatwić polubownie,ale chciałabym
znac
> np.podstawy prawne ,postępowanie dotyczące budowy,a właściwie wymiany

Na początek radzę spróbować metody nieinwazyjnej :-)
Są ultradźwiękowe odstraszacze dla psów. Naprawdę skutecznie działają.
Możesz taki emiter ustawić blisko płotu i ciapek będzie się zamykał na
strychu albo w piwnicy.

pozdrawiam Piotr

płot betonowy pełny czy ze szprosami ??
Jaki odkurzacz kupić