Akcja zakrętki

11. Data: 2010-09-12 11:16:45

Temat: Re: Akcja zakrętki
Od: Yakhub <y...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sun, 12 Sep 2010 12:54:11 +0200, Jarek P. napisał(a):

> Historia ostatnich kilkudziesięciu lat wskazuje, że na wózek inwalidzki coś
> jest zbierane ZAWSZE (wcześniej zawieszki od herbaty, jeszcze wcześniej kody
> kreskowe "z czwórką"), być może od zarania dziejów,

Tak mnie zastanawia - czy film "Mów mi Rockefeller" dał początek tym
akcjom, czy też może wykorzystał już istniejącą wcześniej legendę?

--
Yakhub

12. Data: 2010-09-12 13:12:33

Od: "Agnieszka" <a...@z...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Yakhub" <y...@g...pl> napisał w wiadomości

> Tak mnie zastanawia - czy film "Mów mi Rockefeller" dał początek tym
> akcjom, czy też może wykorzystał już istniejącą wcześniej legendę?

Zdecydowanie wykorzystał. W 90 roku, kiedy powstał film to ja już byłam
dawno po podstawówce, a informacja o zbieraniu kodów wisiała u mnie w
podstawówce na tablicy samorządu ;-)

Agnieszka

13. Data: 2010-09-12 18:46:03

Od: dorota bugla <o...@s...com> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> kreskowe "z czwórką"), być może od zarania dziejów, więc skoro pojawia się
> taka piękna i dla odmiany chyba po raz pierwszy pożyteczna i cokolwiek

Przedszkolu uwierzyłam, bo jako że ono integracyjne, a w drugiej części ma
oddział przedszkola specjalnego, to pomyślałam, że oni mogą być
zorientowani. U nas akurat dziecka na wózku nie ma, ale w tej drugiej
części dużo dzieci niepełnosprawnych umysłowo jest wożonych :/

--
oshin
góglowi polecam owo Przedszkole Integracyjne na Teligi w W-wie. Bardzo

14. Data: 2010-09-15 09:49:36

Od: "Jagna W." <w...@a...eu> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Agnieszka" <a...@z...pl> napisał w wiadomości

> OK, nie muszę wszystkiego rozumieć...

Ale w sensie, że dyrektorka mąci czy, że ze mną coś nie tak ;-)

> No nie, ja nawet potrafię zrozumieć, że firma zamiast płacić gotówką
> funduje cokolwiek, albo płaci owszem gotówką, a gotówka trafia na konto
> fundacji, któa kupuje to cokolwiek. Tylko wydaje mi się, że to więcej
> roboty niż to warte, a i tak korzysta firma, która ma za darmo zebrane i
> posortowane nakrętki ;-)

A wczoraj dowiedziałam się od znajomego, że to nie o stricte zbieranie
nakrętek chodzi (bo te ponoć nie są nikomu potrzebne), tylko o to, że jak
się odkręci nakrętkę z butelki PET, to potem łatwiej tę butelkę
zgnieść/sprasować w procesie utylizacji, co powoduje obniżenie kosztów
energii zużytej do zgniatania tychże butelek. Normalnie czeski film.

> A moja spółdzielnia ostatnio podpisała umowę z EKONem, dostaję worek, do
> którego hurtem wrzucam wszystko, co się nadaje do recyklingu, 2x w
> tygodniu wystawiam za drzwi i jak wracam po południu to dostaję kolejny
> worek. I muszę rzadziej krzyczeć na dzieci, żeby wyrzucały śmieci ;-)

Bardzo fajna sprawa. U nas daaaawno temu były osobne pojemniki na papier,
szkło, plastik i wszystko byłoby super, gdyby nie to, że pewnego razu
okazało się, że zawartość wszystkich pojemników i tak ląduje hurtem w
jednej śmieciarce :/ Segregacji zaprzestano i znów mamy jeden duży
kontener. Jedynie makulaturę odprowadzamy do skupu, bo szkoła dostaje za to
jakąś kasę.

Pozdrawiam
JW

15. Data: 2010-09-15 10:32:40

Od: "Agnieszka" <a...@z...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jagna W." <w...@a...eu> napisał w wiadomości

> Użytkownik "Agnieszka" <a...@z...pl> napisał w wiadomości

> Ale w sensie, że dyrektorka mąci czy, że ze mną coś nie tak ;-)

W sensie, że mąci ;-)

> [...]
> zgnieść/sprasować w procesie utylizacji, co powoduje obniżenie kosztów
> energii zużytej do zgniatania tychże butelek. Normalnie czeski film.

Wydawało mi się, że nakrętki też się poddaje recyklingowi, ale może to
kolejna urban legend, ja już się gubię ;-)

Agnieszka

16. Data: 2010-09-15 12:09:24

Od: Maseł <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

On 2010-09-15 12:32, Agnieszka wrote:

> Wydawało mi się, że nakrętki też się poddaje recyklingowi, ale może to
> kolejna urban legend, ja już się gubię ;-)

Bo sie je poddaje recyklingowi.
Ale tu chodzi o "ekoszkodliwosc" butelki zakreconej. Jak juz pisalem
latwiej jest zbierac zakretki niz "butelkibezzakretek" a efekt koncowy
jest ten sam - na wysypisku sa butelki odkrecone.

Pozdro

Maseł

17. Data: 2010-09-21 06:49:01

Od: gdaMa <g...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2010-09-10 13:50, Rafał Maszkowski pisze:

> U nas tak pisał o tym "Kurier":
> http://www.kurierpoludniowy.pl/?page=artykul&id=5688
>
> Wygląda, że może coś z tego rzeczywiście wynika, chociaż powyższy tekst
> przeczytałem po dłuższym czasie trwania akcji w szkole.

Potwierdzam.
Jako, że młody chodzi do szkoły w miejscowości obok a szkołę i dzieciaki
we Łbiskach znamy m.in. ze wspólnych zajęć czy wzajemnie wystawianych
przedstawień to informację o konkretnej osobie mieliśmy już na początku
akcji.
Akcja jest kontynuowana - kolejne dziecko czeka na wózek.

TŻ załatwił u siebie w firmie, że niewykorzystane nakrętki, które miały
być utylizowane mogły być przez niego sukcesywnie zabierane i tym samym
"nasza" klasa miała co miesiąc ok 10 kg nakrętek. Teraz też zawiozłam 2
worki 160l (nie wiem ile ważą, ale miejsca zajmowały od cholery ;) )

gdaMa (Magda)

PS. Dawno mnie tu nie było ;)

18. Data: 2010-09-22 09:42:05

Od: "Jacek" <m...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Prosta sprawa:
zakręcona butelka zachowuje się jak sprężyna i na wysypisku są z tym
problemy (o ile nie trafi do recyclingu, ale podobno tylko połowa tam
trafia). Dodatkowo przy zmianach temperatury butelki kurczą się i pęcznieją
na zmianę i wysypisko jest niestabilne. Butelka bez nakrętki daje się
zgnieść i objętość śmieci jest przez to mniejsza, z czego wynika dłuższy
czas używalności wysypiska i mniejsze koszty. Mało kto ma w domu zgniatacz
do butelek i przeważnie oddaje się je zakręcone, więc jakiś sens tu jest, a
jak przy okazji komuś kupią wózek to chyba dobrze.
Jacek

Zasady oceniania w szkole
Szukam programu raportującego o czasie spędzonym przed komputerem
równanie na mądre i szczęśliwe życie
Ogólnopolska ankieta kapciowa ;-)
Dwulatek i prawdopodobna śmierć matki