Aksamitka - można suszyć? Jak to się stosuje?

1. Data: 2012-06-21 19:33:12

Temat: Aksamitka - można suszyć? Jak to się stosuje?
Od: "Stokrotka" <o...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Lecznicze są podobno płatki kwiatka aksamitki wzniosłej (czy też aksamitka
wzniesionego). Podobno działają na oczy, na siatkuwkę oka, bo podobno mają
szeroką gamę antyoksydantów.

Jak to się stosuje?

Czy można je suszyć jeśli nie zużyje się na bieżąco?
Nie stracą właściwości ?
I ile się tego bieże np. na szklankę, i ile podobno jako pszyprawa?

Na stronie http://ortografia.3-2-1.pl , w zakładce "inne"
nowa wersja 1.05 programu GdakMini (syntezator mowy).

2. Data: 2012-06-22 08:40:16

Temat: Re: Aksamitka - można suszyć? Jak to się stosuje?
Od: czeremcha <1...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

On 21 Cze, 21:33, "Stokrotka" <o...@g...pl> wrote:
> Lecznicze są podobno płatki kwiatka aksamitki wzniosłej (czy też aksamitka
> wzniesionego). Podobno działają na oczy, na siatkuwkę oka, bo podobno mają
> szeroką gamę antyoksydantów.

Liście, liście a nie kwiaty...

http://www.biosila.pl/content/view/423/302/

Ty jednak sama nic nie przygotowuj. Nie ufałabym zdolnościom... A
potem napiszesz, że ktoś ci złośliwie artykuł napisał i chciał cię
otruć.

Jedz lepiej czarne jagody. Sezon się zaczyna.

Ania

3. Data: 2012-06-22 15:18:22

Od: Qrczak <q...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 2012-06-22 10:40, niebożę czeremcha wylazło do ludzi i marudzi:

I to też nie wszystkie.

qr.a
--
bella belladonna

4. Data: 2012-06-22 17:35:18

Od: czeremcha <1...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

On 22 Cze, 17:18, Qrczak <q...@g...pl> wrote:
> Dnia 2012-06-22 10:40, niebożę czeremcha wylazło do ludzi i marudzi:

> I to też nie wszystkie.

> bella belladonna

Fakt. Lepiej niech do lasu sama nie chadza i kupuje te jagody
raczej...

Ania

5. Data: 2012-06-22 18:52:42

Od: "Stokrotka" <o...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

>Liście, liście a nie kwiaty...

>http://www.biosila.pl/content/view/423/302/

Jednak kwiaty:
http://www.panacea.pl/articles.php?id=3212

http://krystynapisula.eu/?p=995

Ale tam nic o suszeniu nie ma, ani o jakimkolwiek konserwowaniu,
tylko, że można dodawać do sałatek i mięsa, jako pszyprawa.

6. Data: 2012-06-22 21:46:44

Od: Koziołek <d...@X...pl> szukaj wiadomości tego autora

czeremcha napisała:
> Fakt. Lepiej niech do lasu sama nie chadza i kupuje te jagody
> raczej...

A jak bąblowca złapie? To dopiero będzie ;)

Pozdr.,

Koziołek
--
www.blogmateuszka.blox.pl
www.przepraszamzacrossposta.blox.pl

7. Data: 2012-06-23 08:17:10

Od: Aicha <b...@t...ja> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2012-06-22 23:46, Koziołek pisze:

> A jak bąblowca złapie? To dopiero będzie ;)

Strach wejść do lasu w dzisiejszych czasach. Jakieś kleszcze, bąblowce
;) Od bab lepiej też nich nie kupuje.
http://wiadomosci.dziennik.pl/wydarzenia/artykuly/13
0414,uwaga-w-co-drugim-sloju-jagod-jest-zaraza.html
BTW, rzeczywiście są takie przypadki - w swojej rocznej karierze miałam
jeden. Nie wiem skąd był pacjent, ale domniemany nowotwór wątroby okazał
się właśnie tasiemcowym guzem.

8. Data: 2012-06-24 08:21:50

Od: czeremcha <1...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

On 22 Cze, 20:52, "Stokrotka" <o...@g...pl> wrote:

> Ale tam nic o suszeniu nie ma, ani o jakimkolwiek konserwowaniu,
> tylko, że można dodawać do sałatek i mięsa, jako pszyprawa.

No to sobie dodawaj i przyprawiaj... Taka ilość na pewno ani ci nie
pomoże, ani nie zaszkodzi.

Na szczypty to może arszenik trzeba odmierzać, żeby zadziałał, ale
żeby aksamitkę...

Ania

9. Data: 2012-06-24 16:36:46

Od: Animka <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2012-06-23 10:17, Aicha pisze:

> [...]
> BTW, rzeczywiście są takie przypadki - w swojej rocznej karierze miałam
> jeden. Nie wiem skąd był pacjent, ale domniemany nowotwór wątroby okazał

Czyli nawet umycie jagód na durszlaku pod kranem nic nie da?

--
animka

10. Data: 2012-06-24 17:55:36

Od: "Stokrotka" <o...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

>No to sobie dodawaj i przyprawiaj... Taka ilość na pewno ani ci nie
>pomoże, ani nie zaszkodzi.

A co w zimę?

Na stronie http://ortografia.3-2-1.pl , w zakładce "inne"
nowa wersja 1.05 programu GdakMini (syntezator mowy).

aorta o nieco silniej rozwiniętym łuku [?]
Blizny
Uszkodzony staw kolanowy - gdzie robić?
jakie ubezpieczenie zdrowotne od pracodawcy macie i czy chwalicie
Rak piersi