AlAT - AspAT

1. Data: 2009-04-01 06:15:15

Temat: AlAT - AspAT
Od: "Dariusz" <w...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam

Ptrosze jesli mozna o weryfikacjie tych wyników.

AlAT = 117,5 u/l dodam ze wynik zdeczka zawyrzony bo tydzien temu robilem i
mialem 93 u/l i kilka dni przed badaniem wypilem C2H5OH
AspAT = 44 u/l
Bilirubina całkowita = 0,64 mg/dl
HBS antygen = ujemny
P/c anty-HCV = nieob.

Jesli moge prosic o informacjie na ten temat - mam 30 lat - okolo 96 kg ale
niejestem otyy chodz brzuszek jest.

Wybieram sie do specjalisty, ale niechce isc tam zilony i chce wdac sie z
doktorem w debate na temat mojego leczenia, a nie biernie sluchac o czyms o
czym niemam pojecia.

Darek

2. Data: 2009-04-01 07:05:34

Temat: Re: AlAT - AspAT
Od: "Piotr Maksymowicz" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Dariusz" <w...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> doktorem w debate na temat mojego leczenia, a nie biernie sluchac o czyms

A ile wzrostu masz?

3. Data: 2009-04-01 07:27:38

Od: "Dariusz" <w...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Racja zapomnialem o wzroscie - 176 cm - tylko jak mowie za czasow studenta
sporo cwiczylem i sporo miesni zostalo - nie mowie ze nie mam brzuszka ale
tkanke tluszczowa mozna znalesc tylko na brzuchu i na buzi.

Darek

4. Data: 2009-04-01 17:23:12

Od: "Piotr Maksymowicz" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> sporo cwiczylem i sporo miesni zostalo - nie mowie ze nie mam brzuszka ale
> tkanke tluszczowa mozna znalesc tylko na brzuchu i na buzi.

Zrób sobie USG j.brzusznej. Możę wyjdzie stłuszczenie. ALAT i masa ciała
pasowałyby do tego rozpoznania.

5. Data: 2009-04-01 17:23:47

Od: "Piotr Maksymowicz" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> sporo cwiczylem i sporo miesni zostalo - nie mowie ze nie mam brzuszka ale
> tkanke tluszczowa mozna znalesc tylko na brzuchu i na buzi.

Obwód w pasie?

6. Data: 2009-04-02 11:18:43

Od: "Dariusz" <w...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Użytkownik "Dariusz" <w...@o...pl> napisał w wiadomości

> Obwód w pasie?

100cm - 96cm mniej wiecej

7. Data: 2009-04-02 12:14:30

Od: "Piotr Maksymowicz" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Użytkownik "Piotr Maksymowicz" <p...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> 100cm - 96cm mniej wiecej

Z tego co piszesz mozna byłoby Cie podciagnąć pod podejrzenie zespołu
metabolicznego. Jeszcze do wykonania glikemia i pełny profil lipidowy.
Piszę, ze można podciagnąć bo kryteria ZM są rózne. zależy kto jest autorem.
Ja rozpoznaję ZM najpierw na oko potem weryfikuje pomiarami.
Do tego pasuje Twój ALAT. Oczywiście przyczyn podwyższonej aktywnośći ALat
jest sporo ale najpierw warto zweryfikowac najwazniejsze.

8. Data: 2009-04-02 12:42:52

Od: "Dariusz" <w...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Do tego pasuje Twój ALAT. Oczywiście przyczyn podwyższonej aktywnośći ALat
> jest sporo ale najpierw warto zweryfikowac najwazniejsze.

Dziekuje za informacjie - jesli mozesz opisac jeszcze co to zespół
metaboliczny?
Dodam jeszcze ze jem dosc malo - a waga niespada czasami rosnie. Mianowicie
mniej wiecej moje dobowe wyzywienie (wczorajsze) od 7:30 do 17:00 zjadam
mniej wiece 5 kromek chleba bez masla z szynka albo serem, ze 3 jablka,
czasami marchewka surowa bo lubie, duzo pije herbaty slodze 3 lyzeczki 0,5
litrowy kubek, podpijam wode mineralna. Potem obiadokolacja okolo 17:00
18:00 Ziemniaczki albo zamiast ziemniaczkow mercewka duszona (w okresie
letnim jadam warzywa zamias ziemniakow) do tego kurczak (smarzony) + jakas
salatka - czasami inne mieso ale rzadziej. To by bylo na tyle - czasami
zdarzaj sie chipsi ale to nie nalug a raczej sporadyczne przypadki. Czesto
tez jadam ryby. Obiad nienalerzy do bardzo obfitych ale tez niejest lichy.
Kladac sie spac naogul zaczynam czuc glod - w domu pijamy wode mineralna.

Moze to pomoze w diagnozie.

Darek

Ps. Dziekuje za zainteresowanie watkiem.

9. Data: 2009-04-02 15:07:20

Od: "Piotr Maksymowicz" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>
> Moze to pomoze w diagnozie.
>
> Darek
>
> Ps. Dziekuje za zainteresowanie watkiem.

Wrzuć "zespół metaboliczny" do googla. W duzym skrócie zespól metaboliczny
to panowie z brzuszkiem i panie bez talii.
Na twierdzenie, ze jem mało a tyje odpowiadam zawsze- mało to jedli w
obozach koncentracyjnych. A my najczęściej jemu za duzo w stosunku do
naszego zapotrzebowania energetycznego. A gdzie sa te dodatkowe kalorie? A
w oleju, maśle, napojach, smazonym kurczaku itd.

10. Data: 2009-04-03 06:09:46

Od: "Dariusz" <w...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> naszego zapotrzebowania energetycznego. A gdzie sa te dodatkowe kalorie? A
> w oleju, maśle, napojach, smazonym kurczaku itd.

Ok ja rozumiem i to o obozach do mnie przemawia, tylko ze czlowiek ma coraz
to mniej jesc - coraz wiecej sporu urawiac, a i tak coraz grubszy jest - i
to wlasnie mnie denerwuje i flustruje. Co do smazonego kurczaka - kurcze
jakos do mnie nieprzemawia jedzenie tylko gotowanych zeczy - nie to ze
niejem zdrowo ale niemozna tez popadac w skrajnosc i niezjesc grila przez
cale lato!!

Darek

Ciekawe
ciezkie nogi
backstretcher na kręgosłup - co o tym myślicie?
Co i jak jeść?
ucho