Alkohol, czy pic?

41. Data: 2005-11-19 22:27:03

Temat: Re: Alkohol, czy pic?
Od: Mateusz Szczyrzyca <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

sob, 19 lis 2005 o 23:08 GMT: Fizzzi wrote:

> nie piwo ale kazdy alkohol przeczyszcza w ten sposob ze odwadnia organizm
> (hamuje w mozgu wydzielanie wazopresyny- hormonu odpowiedzialnego za
> utrzymanie wody w organizmie). I w ten sposob "przeczyszcza nerki"
> A alkohol tez ogolnie poprawia prace ukladu krwionosnego w niewielkich
> ilosciach czyli np. lampka wina do obiadu przez podwyzszenie tetna i tym
> samym rozszerzenie zyl. Co skutkuje ich oczyszczeniem z nadmiaru
> cholesterolu i innego syfu.

Nie jest tak do końca. W winie znajdują się takie substancje (których
obecność powoduje, że wino jest czerwone, bo o takim mowa), które
rzeczywiście (według badań) mają działanie przeciwmiażdżycowe i
ogólnie bardzo korzystne dla zdrowia. Są też niektóre związki
wspólne dla win, piw, które też mają tam jakieś dobroczynne działanie.

Ale pytanie - co z tego, jak tam jest *alkohol*? To część efektów picia
wina to będzie rzeczywiście jakiś tam dobroczynny wpływ na serce tych
korzystnych substancji, a pozostałe działania związane z alkoholem,
będą niekorzystnie uderzały w wątrobę, trzustkę, nerki i w układ
nerwowy. Fajny mi kompromis. I niestety zgodnie z prawem Murphiego
straty w tym wypadku są większe niż korzyści - zresztą, trafiłem
kiedyś na ciekawe badania naukowe, w którym obliczono, po ilu latach
picia wina, piwa, wódki, itp - codziennie, do obiadu czy tam w
,,rozsądnej ilości'' wystąpi marskość wątroby. Dla piwa było to coś
z przedziału 20-40 lat, wino jeszcze mniej i wódka poniżej 15 lat.
Nie pamiętam dokładnie, więc mówię z pamięci.

A jak ktoś chce dowodów to niech mu wystarczy przykład mojego nieżyjącego
już wujka, który przez częste picie, dorobił się marskości wątroby
wraz z uszkodzeniem nerek (czy przypadkiem piwo nie działa na nie
leczniczo? :->), a wynik na badanie stężenia cholesterolu we krwi, czy
jak się to nazywa (on nic nie jadł już w trakcie) wyniósł 600 (ponoć 3,
4 razy ponad normę).

--
{ <http://bikertrzebinia.pl> - trzebińska grupa rowerowa }

42. Data: 2005-11-19 22:30:10

Od: Mateusz Szczyrzyca <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

sob, 19 lis 2005 o 23:21 GMT: scream wrote:

> [...]
> ilości napojów alkoholowych, wykazano - w porównaniu z abstynentami -
> redukcję ryzyka wystąpienia choroby wieńcowej o 10% do 40%.
>
> W listopadowym numerze 1999 renomowanego amerykańskiego lekarskiego
> periodyku The New England Journal of Medicine opublikowano wyniki
> wieloletnich obserwacji grupy ponad 22000 mężczyzn, wypijających
> niewielki ilości alkoholu. Stwierdzono u nich - w porównaniu z
> niepijącymi - redukcję częstości udarów mózgu o 20% (...)
>
> A teraz - marsz do biblioteki i wertuj British Medical Journal, zanim mi
> odpiszesz, że pewnie byłem pijany pisząc posta.

Nieprecyzyjnie napisali, pewnie chodziło o czerwone wino, bo w każdym
badaniu tak jest (tak, znam te badania, wielokrotnie czytałem), którego
część działania może i jest dobroczynna, ale na pewno nie jest to ta
część związana z obecnością alkoholu w tym.

Natomiast osobną sprawą jest fakt, kto zlecał te badania, bo tyle tych
badań dobroczynnych, nagle z sufitu się nie wzięło.

--
{ <http://bikertrzebinia.pl> - trzebińska grupa rowerowa }

43. Data: 2005-11-19 22:38:07

Od: Fizzzi <f...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

mam takie same zdanie na ten temat

44. Data: 2005-11-19 22:41:37

Od: Fizzzi <f...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Natomiast osobną sprawą jest fakt, kto zlecał te badania, bo tyle tych
> badań dobroczynnych, nagle z sufitu się nie wzięło.

Przemysl alkoholowy obraca ogromnymi sumami pieniedzy.
Zarabiaja na szkodzeniu innym.
Niektorzy ludzie wyprzedaja wszystko z domu zeby miec na alkohol.
Nie zdziwylbym sie gdyby takie badania nie byly sposorowane...

45. Data: 2005-11-19 23:15:25

Od: Cosa <mcosa@w_p.pl> szukaj wiadomości tego autora

Pewnego dnia , a był to Sat, 19 Nov 2005 02:31:01 +0100, scream
<n...@p...pl> napisał coś takiego:

>Bedzie Ci to przeszkadzalo w zyciu, w spotkaniach ze znajomymi, w
>"imprezach integracyjnych" w pracy (na niepijących zawsze krzywo
>patrzą), nawet na twoim weselu (co powie rodzina, jak nie wypijesz
>kielicha z teściem?).

Nie pije - znaczy kapuje ;)

> Jeśli chodzi o względy zdrowotne - to oczywiście
>przeszkadzać nie będzie.

O przepraszam. Niewielka ilość alkoholu codziennie zmniejsza ryzyko
choroby wieńcowej ( zwiększając oczywiście ryzyko chorób wątroby);)

--
Cosa
"Pokolenia dziedziczyły pocałunek drogą tradcji ustnej"

46. Data: 2005-11-19 23:20:02

Od: Fizzzi <f...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

On Sun, 20 Nov 2005 00:15:25 +0100, Cosa <mcosa@w_p.pl> wrote:

> [...]
>
> O przepraszam. Niewielka ilość alkoholu codziennie zmniejsza ryzyko
> choroby wieńcowej ( zwiększając oczywiście ryzyko chorób wątroby);)

Najwieksza szkodliwosc alkoholu to jego wplyw na psyche (mozg).

47. Data: 2005-11-19 23:24:04

Od: scream <n...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Mateusz Szczyrzyca napisał(a):
> [...]
> część działania może i jest dobroczynna, ale na pewno nie jest to ta
> część związana z obecnością alkoholu w tym.

O wpływie czerwonego wina wiadomo od dawna, a ja staram Ci się
wytłumaczyć, że "ostatnio" badania dowiodły że takie działanie ma po
prostu zwykły etanol, obojętne w czym zawarty. Chodzi o to, że czasami i
w niewielkich ilościach potrafi obniżać poziom złego cholesterolu i tym
samym korzystnie działa na układ krążenia.

--
best regards,
scream (at)w.pl

48. Data: 2005-11-19 23:39:54

Od: "ape" <a...@n...poczta.fm> szukaj wiadomości tego autora

> a to jakiś autorytatywny serwis?

a watpisz w to, screamie?
pewnie go prowadzi naukowa spolka: stokrotka & bikers co :-)))

--
pozdro
ape

49. Data: 2005-11-19 23:48:15

Od: scream <n...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

ape napisał(a):
> a watpisz w to, screamie?

mhm, bo to taki serwis "o wszystkim i o niczym" w sumie :)

--
best regards,
scream (at)w.pl

50. Data: 2005-11-19 23:57:02

Od: "ape" <a...@n...poczta.fm> szukaj wiadomości tego autora

> mhm, bo to taki serwis "o wszystkim i o niczym" w sumie :)

a no wlasnie :-)

--
pozdro
ape