Alkohole na neurony człowieka

1. Data: 2002-06-14 11:35:48

Temat: Alkohole na neurony człowieka
Od: "Piotr \"StarEd\" Migdał" <s...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Czy oprócz etanolu inne alkohole też wpływają na neurony człowieka?

--
Pozdrawiam!
Piotr "StarEd" Migdał

2. Data: 2002-06-14 13:01:38

Temat: Re: Alkohole na neurony człowieka
Od: "Cyzio" <k...@u...rzeszow.pl> szukaj wiadomości tego autora

Piotr "StarEd" Migdał napisał(a) w wiadomości: ...
>Czy oprócz etanolu inne alkohole też wpływają na neurony człowieka?
>
>--
>Pozdrawiam!
>Piotr "StarEd" Migdał

Tak - np. po metanolu sie umiera - wplyw 100%.

Cyzio

3. Data: 2002-06-14 14:56:12

Od: "Jarek" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Cyzio" <k...@u...rzeszow.pl> napisał w wiadomości

> Tak - np. po metanolu sie umiera - wplyw 100%.
>
> Cyzio

Po metanolu umiera się głównie od produktów jego rozkładu pod wpływem
dehydrogenazy.
Aldehyd mrówkowy jest dużo dużo bardziej toksyczny niż sam metanol (który
nawiasem mówiąc łatwo się ulatnia przez skórę i płuca).

Dlatego właśnie najlepiej podać dehydrogenazie substrat, z którym chetniej
wejdzie w reakcję - konkretnie etanol.
Podsumowując można zamienić ślepotę i śmierć na zwykłego kaca.

4. Data: 2002-06-14 15:36:48

Od: "Kajaa" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Podsumowując można zamienić ślepotę i śmierć na zwykłego kaca.

a ja mam pytanko o "kaca" :)
Dlaczego jedni go mają , a drudzy nie???
Dlaczego jeden organizm reaguje bólem głowy, a drugi czuje sie jak
nowonarodzony po calej nocy picia?

3majcie sie gorąco (kaloryfera)
Kajaa

5. Data: 2002-06-14 18:36:00

Od: Marek Roszko <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> a ja mam pytanko o "kaca" :)
> Dlaczego jedni go mają , a drudzy nie???
> Dlaczego jeden organizm reaguje bólem głowy, a drugi czuje sie jak
> nowonarodzony po calej nocy picia?

bo maja mniejszy mozg i kurczace sie opony mozgowe go nie uciskaja :P

6. Data: 2002-06-14 21:03:27

Od: "Piotr \"StarEd\" Migdał" <s...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> a ja mam pytanko o "kaca" :)
> Dlaczego jedni go mają , a drudzy nie???
> Dlaczego jeden organizm reaguje bólem głowy, a drugi czuje sie jak
> nowonarodzony po calej nocy picia?

{}Bo jedni wypiją kilka piw, a inni "hehh! czzy iaa coooś pilłem? hehh!" ;)

--
Pozdrawiam!
Piotr "StarEd" Migdał

7. Data: 2002-06-14 21:04:35

Od: "Piotr \"StarEd\" Migdał" <s...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Tak - np. po metanolu sie umiera - wplyw 100%.

{}Znaczy nie o to mi chodziło.

Wiem, że metanolu pić się nie powinno, bo jakkolwiek sam nie jest trujący
(tak jak zresztą KCN ;), to produktów jego utleniania nie poleciłby okulista
(ani lekarz sądowy:).

Chodzi mi o to, czy da się upić (ew. dostać humora) czymś innym z OH, oprócz
C2H5OH. Np. gliceryną czy propanolem. Bo chyba NaOH nie da najlepszego
rezultatu ;)

O glikol etylowy nie pytam :) Choć... do czego to cuś się rozkłada?

--
Pozdrawiam!
Piotr "StarEd" Migdał

8. Data: 2002-06-15 14:13:26

Od: "Tomasz Puton" <S...@p...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

a BTW etanol w jaki sposob wplywa na neurony?

--
pozdr Tomasz Puton
<usun co trzeba z adresu...>

9. Data: 2002-06-15 14:18:25

Temat: Odp: Alkohole na neurony człowieka
Od: "Wiktor Szymański" <w...@a...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Tomasz Puton <S...@p...gazeta.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:aefi0g$fji$...@n...gazeta.pl...
> a BTW etanol w jaki sposob wplywa na neurony?

Coś mi się po głowie kołacze ze rozpuszcza otoczki sfingomielinowe, co do
ich natury chemicznej osyłam do dowolnego podręcznika biochemii
(Stryer/Harper)

10. Data: 2002-06-16 13:03:59

Od: "Ina The Blue Sorceress" <i...@m...ci.uw.edu.bezspamu.pl> szukaj wiadomości tego autora

> a ja mam pytanko o "kaca" :)
> Dlaczego jedni go mają , a drudzy nie???
> Dlaczego jeden organizm reaguje bólem głowy, a drugi czuje sie jak
> nowonarodzony po calej nocy picia?

Generalnie, jakosc watroby i posiadanej odmiany dehydrogenzay alkoholowej...

--
Ina The Blue Sorceress
www.ntm.prv.pl

Nieprzyjemny zapach z ust