Amsonia

1. Data: 2006-01-02 13:54:29

Temat: Amsonia
Od: "Ewa Szczęśniak" <e...@b...uni.wroc.pl> szukaj wiadomości tego autora

Konkretnie chodzi mi o Amsonia ciliata (A. angustifolia) i A.
tabernaemontana.
Czy ktoœ uprawia?
Jak jest z zimowaniem poza zaciszami?
I czy rozmnażał ktoœ może z nasion?
Pozdrowienia - Ewa

2. Data: 2006-01-02 15:46:40

Temat: Re: Amsonia
Od: "mirzan" <l...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Konkretnie chodzi mi o Amsonia ciliata (A. angustifolia) i A.
> [...]

Znów nikt się nie zgłasza do odpowiedzi.Rośnie sobie na otwartym terenie,
nie jest nigdy okrywana.Kwiatki to błękitne gwiazdki, nasiona dojrzewają,
ale nie każdego roku.W tym sezonie nie mam.
Kolega sprzedaje z moich nasion, wiosną mogę od niego dostać sadzonką.
Tej drugiej nie mam.Teraz spytaj o baptisię.
Pozdrawiam.mirzan

3. Data: 2006-01-02 16:09:24

Od: "Ewa Szczęśniak" <e...@b...uni.wroc.pl> szukaj wiadomości tego autora

"mirzan" <l...@o...pl> wrote in

> [...]
> Kolega sprzedaje z moich nasion, wiosną mogę od niego dostać
> sadzonką.
> Tej drugiej nie mam.Teraz spytaj o baptisię.

Mirku, jesteœ jak zwykle niezawodny :-)
Mam nasiona obu, jak mi nic nie wylezie, to się polecę pamięci kolegi, a
jeœli wyjdzie, to mogę Ci A. t. podrzucić. Ale lojalnie uprzedzam, że nie
jest tak ładna, jak A. ciliata.
Pytanie, kiedy i jak to się sieje?
Bo zamierzam tradycyjnie przeeksperymentować: częœć na okno, częœć do
lodówki.
A o baptisię nie pytam, bo różowej ani białej nie mam, a niebieskiej
(którš masz) nie udało mi się zabić kilkakrotnym zasuszeniem i
przesadzaniem, więc chyba mogę uznać, że też jš mam :-)
Hmm.. a może jednak.. co chciałeœ powiedzieć o baptisii? :-D
Pozdrowienia - Ewa

4. Data: 2006-01-02 16:57:32

Od: "Katarzyna Tkaczyk" <k...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Znów nikt się nie zgłasza do odpowiedzi.

Się nie zglaszałam, bo mi dzieci od kilku godzin okupowały komputer :)

Ja mam A. tabernamontana, od conajmiej pięciu lat, nie okrywana, mróz jej
nie szkodzi, teren w sumie odkryty.
No i fajnie, przypomiałaś mi, że miałam z niej zebrać nasiona, zapomiałam
jak zwykle. chyba zawiązała, ale ona jakieś dziwne miękkie są o ile pamiętam
:((

Pozdarwiam
Kaśka

5. Data: 2006-01-02 17:06:45

Od: "mirzan" <l...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Hmm.. a może jednak.. co chciałeœ powiedzieć o baptisii? :-D
> Pozdrowienia - Ewa

Chciałem dowiedzieć się, co to za zielsko ta różowa baptisia,
bo mam wątpliwości, czy to baptisia.Nasienniki ma płaskie, ale tak
powcinane jak strąk Sophora, jak dawne urządzenie do maglowania
z boku.Powierzchnia strąka przykleja sie do wszystkiego.
O białej i żółtej będę mógł coś powiedzieć, jak zakwitną.
Amsonię wysiej teraz na dworze.
Pozdrawiam.mirzan

6. Data: 2006-01-02 21:14:44

Od: "Zbigniew Mazur" <f...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Ja mam od 2003r. Amsonia orientalis.
W pierwszym roku nie zakwitła ale już na drugi kwitła ładnie i długo.
Chyba nie zawiazuje u mnie nasion. Nie przewraca się.
Dobrze znosi spartańskie warunki pod Lublinem.
Nie okrywałem jej na zimę.
Kwiaty dość długo trzymają sie we flakonie po ścięciu.

Pozdrawiam rodzajowo, ;-)
Zbyszek

7. Data: 2006-01-02 22:07:23

Od: "Zbigniew Mazur" <f...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Googlując za Amsonia natrafiłem na fajna stronę poglądową (ang.) o wielu
taksonach z tego rodzaju:
http://www.rhs.org.uk/learning/publications/plantsma
n/0605/amsonia.asp

Pozdrawiam uzupełniająco, :-)
Zbyszek

8. Data: 2006-01-03 11:51:36

Od: "Ewa Szczęśniak" <e...@b...uni.wroc.pl> szukaj wiadomości tego autora

"mirzan" <l...@o...pl> wrote in news:3ca6.00000149.43b95da4
@newsgate.onet.pl:

> [...]
> z boku.Powierzchnia strąka przykleja sie do wszystkiego.
> O białej i żółtej będę mógł coś powiedzieć, jak zakwitną.

A po przyklejeniu do ciucha stršk rozpada się na takie płaskie okršgłe
człony?
Amsonie wysieję chyba do lodówki, bo œniegu dopadało równo,nawet mniejsze
krzaczki nie wystajš..
Pozdrowienia - Ewa

9. Data: 2006-01-03 12:14:22

Od: l...@o...pl szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> człony?
> Amsonie wysieję chyba do lodówki, bo œniegu dopadało równo,nawet mniejsze

Przeważnie rozpada sie.Lodówka to bardzo dobre miejsce do siania,
krety nie niszczą zasiewów, gawrony nie wydziobują.Mam już w lodówce
kilkadziesiąt woreczków z nasionami w wilgotnym piasku.
Pozdrawiam.mirzan

10. Data: 2006-01-03 12:23:39

Od: "Ewa Szczęśniak" <e...@b...uni.wroc.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Zbigniew Mazur" <f...@t...pl> wrote in

> Googlując za Amsonia natrafiłem na fajna stronę poglądową (ang.) o wielu
> taksonach z tego rodzaju:
> http://www.rhs.org.uk/learning/publications/plantsma
n/0605/amsonia.asp

Dzięki, skoro to takie spolegliwe zielsko to się pobawię. Moze nawet i
skutecznie :-)
Pozdrowienia - Ewa

Zaproszenie
[OT][Reklama][Spam] Sarmacja - wirtualne panstwo - Twoja przyszlosc?
[OT][Reklama][Spam] Sarmacja - wirtualne panstwo - Twoja przyszlosc?
jeżówki
Do siego Roku