Anatomia - szczególy

1. Data: 2006-06-13 07:57:35

Temat: Anatomia - szczególy
Od: "Zanac" <b...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Szukam informacji na temat róznic w układzie kostnym kobiety i męzczyzny.

W Googlach znalazłem tylko ogolny uklad kostny czlowieka.

2. Data: 2006-06-13 15:39:06

Temat: Re: Anatomia - szczególy
Od: "ryou.ko" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Zanac napisał(a):
> Szukam informacji na temat róznic w układzie kostnym kobiety i męzczyzny.
>
> W Googlach znalazłem tylko ogolny uklad kostny czlowieka.

Chyba największa różnica to budowa miednicy (związana, wiadomo, z
przystosowaniem kobiecej do porodu):
-płaszczyzna wchodu u kobiet ma kształt owalny, u mężczyzn sercowaty,
-talerze kości biodrowych- u kobiet szerzej rozstawione
-kość krzyżowa- szersza u kobiet
-kifoza krzyżowa- głębsza u kobiet
-promontorium(wzgórek)- bardziej wydatne u mężczyzn
-spojenie łonowe- wższe u mężczyzn

Czaszka:
-u kobiet mniejsza, cieńsze ściany, pojemność zwykle mniejsza o ok.10%,
słabiej zaznaczone przyczepy mięśni, bardziej zaokrąglony kontur twarzy,
mniej wydatne łuki brwiowe, wyrostki sutkowate i gładzizna, mniejsze
zatoki przynosowe

Pozdr.
R*

pobieranie krwi - jednorazowki?