Re: Antykoncepcja...

From: Grzegorz Redlarski <g...@a...gda.pl>
Newsgroups: pl.sci.medycyna
Subject: Re: Antykoncepcja...
Date: Fri, 21 Jan 2000 03:08:43 +0100

.

>Mam wrażenie, że zadałeś to pytanie dość przewrotnie, a w podtekście
>wyczuwam wiadomego pochodzenia historie o moralności, więc ja Ci przewrotnie
>odpowiem.

Chodzi mi o nazywanie rzeczy po imieniu. Mniejsza w tej chwili o to,
czy taka przewrotność w nazewnictwie - swoiste "zawijanie w bawełnę"
jest moralne, czy nie (podobnie jak np. zabijanie płodu nazywane jest
"zabiegiem"). Jeśli poruszyłeś problem moralności, to zastanawia mnie,
dlaczego w takim matactwie lubują się ludzie o poglądach, nazwijmy to
umownie, "liberalnych". Czyżby próba oszukania własnego sumienia?

>Lek nie tylko leczy ale również zapobiega. Postinor zapobiega pojawieniu się
>niechcianych problemów, być może depresji, być może nawet prób samobójczych.
>Skoro ktoś czegoś nie chce, nie można mu tego wmuszać i skazywać go na
>cierpienie. Postinor zapobiega właśnie pojawieniu się cierpienia.

W podobny sposób mogę wykazać, że arszenik też jest lekiem (np. można
pozbyć się męża pijaka czy nieznośnego bachora - bo czyż można kogoś
zmuszać aby się nimi zajmował?) i poprawić sobie w ten sposób nastrój.
A jakim dobrym lekarstwem mogą być pieniążki. Udowodnić? Proponuję
jednak EOT.

gr