Antykoncepcja

21. Data: 2000-10-26 17:00:49

Temat: Re: Antykoncepcja
Od: b...@k...net.pl (Monika) szukaj wiadomości tego autora

From: SX <n...@p...onet.pl>

> Rutyna i jeszcze raz rutyna.
> Wspolczuje.

Też współczuje, polecam studiowanie słownika zwłaszcza słowa - synonimy.
Będziesz zdziwiony (a).

Monia

---
Chcesz zdobyc nowych klientow? Chcesz zaoszczedzic czas i pieniadze?
Odwiedz serwis http://www.PrzetargiOnLine.pl . Ponad 4000 aktualnych ogloszen!

--
Archiwum grupy dyskusyjnej pl.sci.medycyna
http://niusy.onet.pl/pl.sci.medycyna

22. Data: 2000-10-26 18:26:46

Od: Piotr Kasztelowicz <p...@a...torun.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Thu, 26 Oct 2000, Agnieszka wrote:

> Przepraszam mam pytanie kompletnego laika: Czy prezerwatywa tez moze dzialac
> poronnie?

Droga Agnieszko, imienniczko mojej mlodszej corki (calkowicie planowanej)
i jednego z najsilniejszych internetowych serwerow medycznych
w wojewodztwie kujawsko-pomorskim, ktorym mam okazje wspolzarzadzac
(http://www.am.torun.pl/servers.html) - agnes - ----->
- jakim cudem. Prezerwatywa to jest taki lateksowy plaszczyk na
organ meski, z ktorego zazwyczaj mezczyzni sa dumni i po prostu
zapobiega przedostaniu sie tego, co zawiera zyciodajne plemniki
mezczyzny do tego co ma kobieta czyli zyciodajnej komorki jajowej

Pozdrowienia

P.K.
----
Piotr Kasztelowicz <P...@a...torun.pl>
[http://www.am.torun.pl/~pekasz]

23. Data: 2000-10-26 18:32:46

Od: Piotr Kasztelowicz <p...@a...torun.pl> szukaj wiadomości tego autora

24. Data: 2000-10-26 18:58:53

Od: Piotr Kasztelowicz <p...@a...torun.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam

przypatruje sie dyskusji ....

... w temacie antykoncepcji hormonalnej
jak sadze temat jest bardziej etyczny niz medyczny a takiej
sytuacji nie da sie uzyskac wspolnego konsensusu sposrod
wielu opcji.

Z punktu medycznego antykonepcja hormonalna stosowana
pod kontrola lekarza uwazana jest za bezpieczna i skuteczna
metode antykoncepcji - rowniez w przypadku mlodych kobiet
i tak to jest patrzac na ten temat pod wzgledem wytycznych
medycznych i standardow.

Natomiast kazdy ma swoje preferencje etyczne, ktore wynikaja
z jego swiatopogladu i ja jako lekarz je szanuje.

Dalsze rozwazanie tego tematu przypuszczam bedzie juz
tylko biciem piany i udowadnianiem czyje poglady etyczne
sa lepsze czy nie. Z punktu widzenia tej grupy istotne
jest, ze zarowno medycznie jak i prawnie ten typ antykoncepcji
jest legalny i zalecany a wybor takiej czy innej metody
zawsze i tak nalezy do wspolnej decyji lekarza i osob
zainteresowanych

Osoby zajmujace sie propagowaniem roznych, dozwololnych
metod antykoncepcji maja prawo pisac, przedstawiac korzysci
i niebezpieczenstwa plynace ze stosowania tej antykoncepcji
z punktu widzenia medycznego w Internecie na stronach WWW
w sposob obiektywny bez naginania
faktow do okreslonych pogladow swiatopogladowych. Osoby
dla ktorych z punktu widzenia swiatopogladowego jest to
metoda antykoncepcji nie do przyjecia maja prawo o tym
pisac i przedstawiac to takze na stronach WWW ale dajac
argumenty swiatopogladowe a nie probujac udowadniac
czy straszyc skutkami medycznymi jesli obiektywnie takowych
nie ma albo sa w przypadku prawidlowej kontroli ginekologa
znacznie mniejsze w sensie ryzyka. Zwlaszcza mlodym ludziom
trzeba dawac uczciwa informacje taka, ktora pozwoli im
przy ich stopniu dojrzalosci wybrac to, co dla nich
w zyciu jest akceptowalne. Czescia wspolczesnego swiata
jest takze antykoncepcja - czy naturalna czy tzw. sztuczna
ale jest i negowanie tego faktu przypomina negowanie
heliocentryccznego systemu kopernikanskiego - jesli
jestem katolikiem - wybieram metody naturalne - jesli
moj swiatopoglad pozwala na stosowanie hormonalnych
- moge wybrac te - ale nie mieszajmy swiatopogladu
do medycyny

Tyle i koniec, kropka

P.K.
----

25. Data: 2000-10-26 20:31:30

Od: "Dariusz Dobosz" <D...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Jola L-L" <j...@i...pl> wrote:

> Otoz "....pigulki antykoncepcyjne ZAPOBIEGAJA DOJRZEWANIU W JAJNIKU
KOMOREK
> JAJOWYCH.."

No to akurat nie jest do końca prawdą. Nie zapobiegają dojrzewaniu
komórek jajowych a jedynie zapobiegają owulacji dojrzałego jaja.

--
Pozdrowienia
=DobeX=

Prywatna strona www na: http://www.dobex.w.pl
Medyczna strona www na: http://www.dobex-med.w.pl

26. Data: 2000-10-26 20:40:00

Od: "Dariusz Dobosz" <D...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Ania S." <a...@w...iie.pz.zgora.pl> wrote:

> Czy to prawda, ze hormonalne tabletki antykoncepcyjne powoduja poronienia?
> Chodzi o to czy w czasie ich brania czesto dochodzi do zaplodniania ale
> przyjmowanie tabletek powoduje wydalenie zarodka

Nie. Wszystkie normalnie stosowane środki antykoncepcyjne
(hormonalne, te, które stosuje się przez 21 (28) dni powodują zahamowanie
owulacji. Więc nie może być mowy o poronieniu. Jeżeli wskutek błędu w
przymowaniu, innych chorób, może dojść do zapłodnienia. Wtedy może dojść do
poronienia ale w zupełnie inny sposób. Środki hormonalne jeżeli były
przyjmowane w pierwszym trymestrze ciąży mają bardzo duże działanie
teratogenne. TZN uszkadzają w bardzo dużym stopniu zarodek, który siłami
natury jest wydalany. Ale nie jest to bezpośrednie działanie poronne
tabletek antykoncepcyjnych.
Poza tym istnieją też tabletki wczesnoporonne niesłusznie nazywane
czasami antykoncepcyjnymi. Zalicza się do nich m. in. Postinor. Są to też
leki hormonalne.

27. Data: 2000-10-27 02:47:09

Temat: Re: Odp: Antykoncepcja
Od: "dradam" <d...@p...net> szukaj wiadomości tego autora

"SX" <n...@p...onet.pl> wrote:
> [...]
>jak Ania, a w zasadzie, jak chcecie to przypisac Ani.
>"Projekcja" ?
>
>Czy pamietacie jakie sa kryteria oceny skutecznosci srodkow a-k. ?
>Z pewnoscia zetknelyscie sie ze wskaznikiem, ktory mowi jaki odsetek
>kobiet stosujacych srodek ZASZLO w ciaze.
>Czy znacie i piszecie o takich srodkach, dla ktorych taki wskaznik wynosi
>100,00% ?
>
>Jezeli nie, to pochylcie nieco glowy przed potega sil natury wobec slabosci
>ludzkiej wiedzy i nie piszcie z tonem wyzszosci kobiet oswieconych,
>ze cos jest NIEMOZLIWE, albo sie WYKLUCZA.

Oczywiscie i maja te liczby wszystkie te wady i zalety statystyki.
Trzeba bowiem wiedziec jak te liczby powstaja.
To nie jest tak, ze 100 pacjentek zazywa przez 10 lat kazda pigulki i liczy sie
ciaze.

To jest realna grupa pacjentek, ktorym na przyklad zdarza sie nie zazyc tabletki
przez 2-3 dni i ktore zachodza w ciaze.

Bo dane statystyczne zbierane sa na realnej, a nie na idealnej grupie pacjentek.
Jezeli wiec pisze sie, ze "failure rate" dla podwiazania jajowodow wynosi mniej niz
0.2 % (zaleznie od kraju), to znaczy, ze te 0.2 % albo mialo operacje spartolona,
albo zaszlo w ciaze pozamaciczna, albo jajowod sie udroznil (ze wylicze tylko kilka
powodow ).

I statystyka wcale nie mowi o tym ktora metoda jest pewniejsza, a ktora mniej. Ona
tylko mowi w jakim % pacjentki zachodzily (przy jej uzyciu) w ciaze.

Podobnie pisze sie, ze przy uzyciu leku "X" smiertelnosc jest wyzsza, niz bez jego
uzycia. Ale nie z powodu tego, ze lek nie dziala ! Ze nie kontroluje on schorzenia.
Tylko z powodu tego, ze pacjenci go przyjmujacy popelniaja samobojstwo czesciej niz
bez tego leku. Przyklad jest zreszta w pelni autentyczny.

Tak wiec w sumie, jeszcze raz podkreslam. Statystyka "niepowodzen" metody
antykoncepcyjnej wcale nie mierzy jak ta metoda jest skuteczna. Mierzy tylko jaki
procent , w grupie badanej, kobiety zachodza w ciaze. I to niezaleznie od przyczyn.

Polsuze sie przykladem. Przy podaniu leku DEPO-PROVERA "failure rate" jest bardzo
niskie, bo , jak mi sie wydaje, lek jest podawany w formie zastrzyku. Wobec tego
sznase na to, iz kobieta "zapomni" przyjac lek sa minimalne.

No i to by bylo na tyle, pozdrawiam

dradam
_______
Wyslano poprzez Fastnews - www.com.pl. Archiwum usenet.
Szukaj, czytaj, dyskutuj w http://www.com.pl

28. Data: 2000-10-27 03:29:32

Od: "dradam" <d...@p...net> szukaj wiadomości tego autora

Piotr Kasztelowicz <p...@a...torun.pl> wrote:

> [...]
>trzeba dawac uczciwa informacje taka, ktora pozwoli im
>przy ich stopniu dojrzalosci wybrac to, co dla nich

W zupelnosci sie z powyzszym zgadzam.
Bardzo czesto stosowanym chwytem w dyskusjach na ten temat jest posluzenie sie
nierzetelna informacja. Albo przemilczenie informacji niewygodnej.
No, ale to juz inna para kaloszy.
Zainteresowanych odsylam do mego postingu na temat sytuacji w Danii, gdzie informacja
(rzetelna) na temat antykoncepcji jest powszechnie dostepna , a wskaznik ciaz u
nastolatek jest najnizszy na swiecie.

Pozdrawiam

dradam
_______

29. Data: 2000-10-27 07:14:20

Od: "Jola L-L" <j...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Dariusz Dobosz" <D...@m...pl> wrote in message

> KOMOREK
>

> No to akurat nie jest do końca prawdą. Nie zapobiegają dojrzewaniu
> komórek jajowych a jedynie zapobiegają owulacji dojrzałego jaja.

Tym razem Ty mijasz sie z prawda. To, ze zapobiegaja dojrzewaniu komorek
jajowych a nie jak piszesz: "zapobiegaja owulacji dojrzalego jaja"-a to jest
kolosalna roznica- to mozesz przeczytac w kazdej ulotce dolaczonej do
pigulek antykoncepcyjnych.Jaka powazna firma farmaceutyczna pozwolilaby
sobie na tak powazne klamstwo?
Przy okazji zapoznaj sie z postem "dradama"-na temat ogolnikow a klamstw w
ulotkach do lekow...

Pozdrawiam Jola

Ps: Twoje strony www nie sa osiagalne...

30. Data: 2000-10-27 10:35:04

Od: "Krzysztof Lyzwa" <K...@d...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Monika napisał(a) w wiadomości:

>A fuj!! Męski szowinista!! A usunięcie jąder nie? :-))
>
>Monia

Wiesz, Moniu - tak sie sklada, ze w ciaze zachodzi na ogol nie mezczyzna,
ale kobieta (co za szowinizm i nierownouprawnienie ;-)) ). A ta - life is
brutal - moze sobie "na chwile" zmienic partnera na niewybrakowanego...
I 100% diabli wzieli...

Pozdrawiam

Krzysztof

Re: Co naprawde oznacza slowo 'remisja'? (bylo: nie nie nie)
Vilcacola ?
czy to reumatyzm?