Re: Antysemita to Antypolak.

From: Stalker <t...@i...pl>
Newsgroups: pl.sci.psychologia
Subject: Re: Antysemita to Antypolak.
Date: Sat, 05 May 2012 11:22:28 +0200
<jo1gpi$h7u$1@node2.news.atman.pl> <jo1h4t$hhj$1@node2.news.atman.pl>
<jo1ig7$j2d$1@node2.news.atman.pl> <jo1j61$drf$1@usenet.news.interia.pl>
<jo1jkl$k7o$1@node2.news.atman.pl>
<a...@m...googlegroups.com>
<jo2qk5$pps$1@node2.news.atman.pl>

W dniu 2012-05-05 11:07, Chiron pisze:

> [...]
> Gdyby tak było, to głównym zadaniem byłoby wybicie UPA do nogi, a nie
> "rozwiezienie" po kraju wszystkich z tamtych rejonów. Ja bym
> powiedzieć, że to "zatrzymane przelewu krwi" wyszło trochę przy
> okazji, co nie oznacza, że nie było ważne propagandowo.
> ==================
> Znasz się na historii, strategii wojskowej- tak myślę. A tak nie myśli
> ktoś, kto chce zlikwidować partyzantkę. Człowiek, dowódca, który ma
> doświadczenie wojskowe i jeszcze zna historię wie, że zniszczyć
> partyzantkę można wtedy, jeśli zlikwiduje się jej zaplecze.

Się chyba nie zrozumieliśmy. Partyzantkę likwiduje się dokładnie tak jak
to opisałeś, zgadza się. Jednak w tym przypadku chodziło o coś więcej -
a likwidacja partyzantki była do tego bardzo wygodnym pretekstem i
usprawiedliwieniem całej akcji...

I jak widzę nadal jest.

> Ale ja się z tobą zgadzam: zastosowano klasyczny,sprawdzony sposób na
> czystkę etniczną, przeprowadzono go bardzo skutecznie i rozwiązano
> problem palest... tfu ukraiński raz na zawsze.
> ==================
> Nie ma porównania: wywieziono wszystkich. Żydzi deportowali tylko
> Palestyńczyków.

No tak, to absolutnie i zasadniczo zmienia postać rzeczy...
(na wszelki wypadek: to powyżej to sarkazm był)

> [...]
> Bieszczad, albo rozjeżdżać czołgami tamtejszych ukraińskich wiosek.
> ==================
> Dzięki (a raczej "dzięki") generałowi Kiszczakowi. Wpadł on na
> "genialny" pomysł zagospodarowania tych terenów- zrobić PGRy. No ale
> żeby to zrobić- należało zrównać z ziemią istniejące tam puste wioski-
> co też na jego rozkaz uczyniono pod osłoną stanu wojennego. I ten
> bandyta dożywa sobie spokojnej starości.
> Jeśli chodzi o Świerczewskiego- to daj spokój, ale chyba znasz tylko
> legendę o nim- zupełnie nieprawdziwą (skoro tak napisałeś).

To była Chiron przenośnia. Nie ma znaczenia czy twarzą akcji był
wiecznie nabzdryngolony Świerczewski, czy kto inny...

Wstaw sobie dowolnego innego dowódcę w miejsce Świerczewskiego i sens
mojej wypowiedzi będzie dokładnie taki sam.

Stalker