Re: Aparat do mierzenia ciśnienia i pulsu

From: "tornad" <t...@v...pl>
Newsgroups: pl.sci.medycyna
Subject: Re: Aparat do mierzenia ciśnienia i pulsu
Date: Sat, 07 Feb 2009 22:27:34 +0100
Sender: k...@n...test.onet.pl

> Tylko rękaw pełnowymiarowy :-) o nadgarstkowych itp. zapomnij.
>
> Juanitos

Kazda sroka swoj ogon chwali... Ja od trzech lat uzywam aparatu
nadgarstkowego firmy CVS Pharmacy, ktory kosztuje tu w Usa okolo 50 dolarow
i... jeszcze zyje. I aparat tez.
Tetnice, a chyba wazniejsze sa zyly, mam takie jakie mam, 60-cio letnie i nie
widze wiekszej roznicy w pomiarach na lewej czy prawej rece. A jednak latwosc
pomiaru sie liczy no bo to trzeba robic systematycznie, codziennie. Juz po
roku szlag mnie zaczynal trafiac, jak przyszla pora tego cisnienia mierzenia;
taka jakas atawistyczna niechec. I jesli pomysle, ze do pomiaru musialbym
jeszcze podkasywac rekawy koszuli to bym go chyba, ten aparat w koncu
zamordowal...
Wynik pomiaru cisnienia zalezy glownie od wysokosci "hydraulicznej", na
ktorej trzyma sie ten nadgarstek z aparatem w stosunku do poziomu pompy, czyli
serca. Jesli dlon, siedzac, poloze na stole, to wynik, o te 10 mm bedzie
wyzszy od tego, gdy trzymam go na wysokosci serca czyli po wojskowemu przy
orderach. Jak sie o tym wie, to jakiejs istotnej roznicy w pomiarach nie ma. A
sprawdzalem to wielokrotnie, no bo czlowiek chcial byc pewien, co w koncu
mierzy.
To jest moja opinia. I informuje, ze nie jestem zadnym dilererm tego aparau
ani jego producentem, jedynie go stosuje.
I jeszcze jedna sprawa; prosze roznego autoramentu oszolomow typu Aimka czy
innych jemu podobnych, ktorych na tej grupie namozylo sie sporo, o nie
wyrazanie swych opinii o mojej opinii ani nie wyzywanie mnie bez podania
powodow, a tylko dlatego, ze moje wypowiedzi moga prezentowac wyzszy od ich
poziomu percepcji poziom.
Pzdr.