Aparat do mierzenia ciśnienia i pulsu

1. Data: 2009-02-06 17:51:50

Temat: Aparat do mierzenia ciśnienia i pulsu
Od: "123" <z...@z...com> szukaj wiadomości tego autora

Witam!

Chcę kupić aparat do mierzenia ciśnienia krwi i pulsu.
Chodzi mi o to żeby wybrać najbardziej wiarygodny.
Nie powinno być żadnych wątpliwości co do prawidłowości
wyniku.
Co warto kupić: rodzaj, firma model ?
Tym aparatem chory powinien móc mierzyć sobie ciśnienie
bez pomocy osób trzecich.
Czy to prawda, że ze względu na przepisy unijne wycofane
zostaną aparaty rtęciowe?

2. Data: 2009-02-07 13:35:52

Temat: Re: Aparat do mierzenia ciśnienia i pulsu
Od: "Tadeusz Jerzy Korsak" <tkorsak@"REMOVE"polbox.com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "123" <z...@z...com> napisał w wiadomości
> [...]
> bez pomocy osób trzecich.
> Czy to prawda, że ze względu na przepisy unijne wycofane

Musisz wybrać aparat który ma tzw. atest kliniczny.
Ja wybrałem OMRON M7, głównie dlatego że nie musiałem kupować drugiego
mankietu na moje ramię (inne modele mają zakres średnic ramienia dzielony na
dwa mankiety).
Pozdrowienia! Tadeusz

3. Data: 2009-02-07 14:08:02

Od: Juanitos <j...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Tadeusz Jerzy Korsak pisze:
> [...]
> mankietu na moje ramię (inne modele mają zakres średnic ramienia dzielony na

Bardzo dobry wybór, może być też model M3 i M6; jak kieszeń pozwala :-)

Pozdrawiam

Juanitos

4. Data: 2009-02-07 14:55:49

Od: "123" <z...@z...com> szukaj wiadomości tego autora

Bardzo dziękuję za odpowiedzi.
W internecie są także ciśnieniomierze OMRON R... nadgarstkowe.
Rozumiem, że te z mankietem są bardziej wiarygodne, czy tak?
Nadgarstkowe mają tę zaletę, że są łatwiejsze w użyciu,
szczególnie gdy chory musi sam mierzyć sobie ciśnienie.
Podobno te nadgarstkowe dają zaniżone wskazania u osób
starszych z powodu gorszego stanu tętnic. Czy to prawda?

5. Data: 2009-02-07 16:23:44

Od: "123" <z...@z...com> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Podobno te nadgarstkowe dają zaniżone wskazania u osób
> starszych z powodu gorszego stanu tętnic. Czy to prawda?

Ponadto w opisach ciśnieniomierzy nie widzę informacji,
że dany model ma atest kliniczny. Gdzie to można znaleźć?

6. Data: 2009-02-07 18:23:20

Od: Juanitos <j...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

123 pisze:
> [...]
> Podobno te nadgarstkowe dają zaniżone wskazania u osób
> starszych z powodu gorszego stanu tętnic. Czy to prawda?

Tylko rękaw pełnowymiarowy :-) o nadgarstkowych itp. zapomnij.

Juanitos

7. Data: 2009-02-07 18:25:13

Od: Juanitos <j...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

123 pisze:

> Ponadto w opisach ciśnieniomierzy nie widzę informacji,
> że dany model ma atest kliniczny. Gdzie to można znaleźć?
>
> Pozdrawiam

Na stronie producenta... ale te modele które polecaliśmy są z systemem
antyarytmicznym i mają atesty. To zresztą standard.

Juanitos

8. Data: 2009-02-07 21:13:23

Od: "123" <z...@z...com> szukaj wiadomości tego autora

moje ramię (inne modele mają zakres średnic

> Bardzo dobry wybór, może być też model M3 i M6; jak kieszeń pozwala :-)

Z informacji w Internecie wygląda na to, że M3 i M6 są tańsze od M7
(M3 są tańsze niż M6).

Przy M7 jest wzmianka o dużym ramieniu, czyli pewnie to o czym Ty piszesz.

Ponadto
M6 i M7 - przeszły test europejski (ESH) i brytyjski (BSH)
M3 - (z określeniem Intellisense) przeszło test europejski, natomiast
nie ma informacji o przejściu testu brytyjskiego.

Muszę jeszcze sprawdzić czy różnią się sposobem używania.

9. Data: 2009-02-07 21:27:34

Od: "tornad" <t...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Tylko rękaw pełnowymiarowy :-) o nadgarstkowych itp. zapomnij.
>
> Juanitos

Kazda sroka swoj ogon chwali... Ja od trzech lat uzywam aparatu
nadgarstkowego firmy CVS Pharmacy, ktory kosztuje tu w Usa okolo 50 dolarow
i... jeszcze zyje. I aparat tez.
Tetnice, a chyba wazniejsze sa zyly, mam takie jakie mam, 60-cio letnie i nie
widze wiekszej roznicy w pomiarach na lewej czy prawej rece. A jednak latwosc
pomiaru sie liczy no bo to trzeba robic systematycznie, codziennie. Juz po
roku szlag mnie zaczynal trafiac, jak przyszla pora tego cisnienia mierzenia;
taka jakas atawistyczna niechec. I jesli pomysle, ze do pomiaru musialbym
jeszcze podkasywac rekawy koszuli to bym go chyba, ten aparat w koncu
zamordowal...
Wynik pomiaru cisnienia zalezy glownie od wysokosci "hydraulicznej", na
ktorej trzyma sie ten nadgarstek z aparatem w stosunku do poziomu pompy, czyli
serca. Jesli dlon, siedzac, poloze na stole, to wynik, o te 10 mm bedzie
wyzszy od tego, gdy trzymam go na wysokosci serca czyli po wojskowemu przy
orderach. Jak sie o tym wie, to jakiejs istotnej roznicy w pomiarach nie ma. A
sprawdzalem to wielokrotnie, no bo czlowiek chcial byc pewien, co w koncu
mierzy.
To jest moja opinia. I informuje, ze nie jestem zadnym dilererm tego aparau
ani jego producentem, jedynie go stosuje.
I jeszcze jedna sprawa; prosze roznego autoramentu oszolomow typu Aimka czy
innych jemu podobnych, ktorych na tej grupie namozylo sie sporo, o nie
wyrazanie swych opinii o mojej opinii ani nie wyzywanie mnie bez podania
powodow, a tylko dlatego, ze moje wypowiedzi moga prezentowac wyzszy od ich
poziomu percepcji poziom.
Pzdr.

10. Data: 2009-02-07 21:58:29

Od: "123" <z...@z...com> szukaj wiadomości tego autora

> Ja od trzech lat uzywam aparatu
> nadgarstkowego firmy CVS Pharmacy, ktory kosztuje tu w Usa okolo 50 dolarow
> i... jeszcze zyje. I aparat tez.

Mój pierwszy ciśnieniomierz nadgarstkowy firmy Tech-Med nie miał wskaźnika
poziomu naładowania baterii, więc pierwszy szok, który spowodował, to zupełnie
księżycowe wartości w momencie gdy baterie były słabe.
Po wymianie baterii w krótkim czasie się zepsuł.
Obecny ciśnieniomierz, też nadgarstkowy i też firmy Tech-Med ma już wskaźnik
poziomu naładowania baterii, ale ostatnio wyniki wydają mi się mało wiarygodne.
Oczywiście zawsze trzymam nadgarstek na wysokości serca - jest to wyraźnie
pokazane na rysunku.
O tym, że wskazania z nadgarstka u osób starszych (chodziło o 60+) mogą być
zaniżone powiedziała mi lekarka.

Z drugiej jednak strony atest kliniczny, o którym tu była mowa, mają także niektóre
ciśnieniomierze nadgarstkowe, ale pewnie żaden z moich bo były tanie. Spróbuję
jeszcze znaleźć informacje dotyczące ich atestu w Internecie, ale wątpię by miały.

W moim przypadku prawidłowość pomiarów jest bardzo ważna. I nadal nie wiem
co kupić. Wiarygodność jest dla mnie ważniejsza niż wygoda, chociaż z pewnością
nadgarstkowy jest wygodniejszy np. w podróży.

Utrzymujacy sie obrzek po naderwaniu miesnia lydki
Naderwanie miesnia lydki-utrzymujacy sie obrzek
zle dawkowanie heviranu - co teraz?
jak to jest z ta oslona antybiotykowa?
Czosnek i jego negatywne działanie